تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

ضرورت توجه به ساخت پارک با جنبه ایرانی- اسلامی

  • کد خبر : 88150
  • 30 فروردین 1401 - 12:08
ضرورت توجه به ساخت پارک با جنبه ایرانی- اسلامی
شهردار تهران بیان کرد: در تمام پارک‌هایی که از این پس در شهر ساخته می‌شود حتما توجه به جنبه ایرانی- اسلامی، ملی و بومی و همچنین مناسب سازی برای زنان، مادران و کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه ضیافت افطاری با پاکبانان منطقه ۱۹ و سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نعمت وجود پاکبانان و خدمات آنان است که شهر ما تمیز است لذا به پاس زحمات این عزیزان گرچه اقدام ما قابل مقایسه با زحمات فراوان آنها نیست، مقرر شد امروز در مناطق مختلف پاکبانان عزیز بر خوان نعمتی که خداوند در ماه مبارک رمضان گسترانده بنشینند و ما نیز در کنارشان باشیم.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره انتقاداتی که به ایجاد بوستان مادر و کودک مطرح شده است، ادامه داد: درباره این موضوع شاید انعکاس درست ماهیت ماجرا به جامعه صورت نگرفته است. حدود ۲۳۱۵ پارک در تهران داریم که هفت پارک فرامنطقه‌ای از این تعداد ویژه بانوان است و بناست پنج پارک به آن اضافه کنیم تا تعداد آنها را به ۱۲ پارک برسانیم.

وی ادامه داد: در کنار این اقدام، در هر محله ای اگر یک پارک باشد بخشی از آن پارک را به مادران و کودکان و دختران تخصیص می دهیم. اگر چندین پارک در آن محله باشد یکی از پارک‌ها را به زنان و دختران و مادران و کودکان اختصاص می دهیم تا در هر محله ای این افراد از چنین محیطی که مناسب سازی شده، استفاده کنند. این مسأله به معنی جداسازی نیست که برخی ها به دنبال القای آن هستند. اینکه بخشی از یک پارک یا چند پارک به این قشر اختصاص داده شود حق طبیعی زنان و دختران و مادران و کودکان تهرانی است.

زاکانی در پاسخ به این سوال که در پارک‌هایی که به تهران اضافه می شود نیز برای مادر و کودک فضایی در نظر گرفته می شود یا خیر و همچنین درباره ساخته شدن این پارک‌های جدید با سبک ایرانی و اسلامی، گفت: در تمام پارک‌هایی که از این پس در شهر ساخته می‌شود حتما توجه مان به جنبه ایرانی- اسلامی، ملی و بومی  و مناسب سازی برای زنان، مادران و کودکان، سالمندان و معلولان و جانبازان است و این موارد را از قبل لحاظ می کنیم. این مسأله در دستور کار ما است اما اساس کار ما این است که تا جایی که می توانیم سرانه های فضای سبز را در تهران ارتقا دهیم.

تاکید شهردار پایتخت بر توجه ویژه به پاکبانان

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در حاشیه ضیافت افطاری شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری با پاکبانان منطقه ۱۹ گفت: در جهت ارج نهادن به زحمات قشر زحمت کش پاکبان که به صورت شبانه روزی زحمت می کشند تا محیط مناسبی را برای شهروندان فراهم کنند و با توجه به تاکید شهردار تهران بر توجه به این افراد، امروز در کنار پاکبان‌ها مراسمی داریم که سنت حسنه ای است و باید به حضور این پاکبانان اهمیت دهیم تا این عزیزان نیز امیدوارانه و با روحیه بالاتری ارائه خدمت کنند.

 شهردار تهران در پایان این ضیافت از غرفه‌های مختلف برپا شده در بوستان ولایت از جمله سیاه چادرهای عشایر خوزستان، غرفه های ورزش و آموزش‌های شهروندی بازدید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=88150
  • 30 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.