تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن

7

لزوم توجه جدی به موضوع گردشگری در پایتخت

  • کد خبر : 87388
  • 23 فروردین 1401 - 10:25
لزوم توجه جدی به موضوع گردشگری در پایتخت
نایب رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: پایتخت ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد و باید توجه جدی به این موضوع کرد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به عشق مثال زدنی میان حضرت خدیجه (س) و حضرت محمد (ص) اظهار داشت: آرزومندیم که همه مسلمین راه ولایت مداری و راه حضرت خدیجه را ادامه دهند.

وی اعلام این خبر که امروز یا فردا مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از بیمارستان مرخص می شود ، ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر شاهد حضور وی در صحن شورای شهر باشیم.

سروری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در شروع تولید انقلاب اسلامی یکی از اولین اقداماتش تاسیس حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن بود ، افزود: این مساله که نشان می دهد که ایشان برای مسکن دغدغه مند بود، همینطور که آیت الله خامنه ای رهبر به موضوع مسکن مردم تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی رئیس جمهور موضوع ۴ میلیون مسکن بوده و شهرداری تهران هم برای احیای بافت فرسوده و تعامل با وزارت مسکن اعلام آمادگی کرده است، ادامه داد: همه ما در رفع مهمترین مساله زندگی مردم متمرکز شویم و اقدامات اساسی را بر رفع مشکلات آن داشته باشیم.

نائب رئیس شورای شهر تهران در پایان یادآور شد: گزارش‌هایی درباره نارضایتی مردم از معاینه فنی رسیده که درخواست می کنم مسئولان برای رفع نگرانی اقدام کنند، چون صف های طولانی زیبنده چهره شهر در روزهای ماه مبارک رمضان نیست.

پرویز سروری در ادامه افزود: پایتخت ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد. متاسفانه ما استفاده حداقلی از این ظرفیت‌ها نداشته‌ایم و باید توجه جدی به این موضوع صورت گیرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه نگاه ما به گردشگری هزینه محور است، خاطرنشان کرد: گردشگری یک فرصت است و می تواند در حوزه درآمدها موثر باشد.

وی با اشاره به دعوت از وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صحن شورا خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که تعامل خوبی بین مدیریت شهری و وزارت میراث فرهنگی ایجاد شود.

سروری با بیان اینکه درخواست همه مردم تهران از شهردار این است که به مجموعه ایوان ری توجه ویژه داشته باشد، تصریح کرد: پروژه‌هایی که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از آنها استفاده‌ای نمی‌شود هزینه‌بر خواهند بود. در گذشته این پروژه‌ها برای ما هزینه داشته و از سوی دیگر هزینه مضاعف برای نگهداشت آن‌ها صرف کرده‌ایم؛ در صورتی که اگر سه یا چهار درصد باقی مانده طرح ایوان‌ری مورد توجه قرار بگیرد این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم می‌تواند منبع درآمدی برای شهرداری باشد.

نایب رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: امیدواریم شهرداری هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی ایوان‌ری اقدام کند تا شهروندان و گردشگران بتوانند از این فضای فرهنگی استفاده کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=87388
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.