تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

فعالیت‌های اجرایی طرح مجتمع پتروشیمی پارسیان مپنا

  • کد خبر : 86752
  • 16 فروردین 1401 - 14:28
فعالیت‌های اجرایی طرح مجتمع پتروشیمی پارسیان مپنا
در فرآیند توسعه طرح مجتمع پتروشیمی پارسیان مپنا، مناقصه انتخاب مشاور مهندسی فاز نخست طرح برگزار شد و مذاکرات با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت تأمین مالی طرح نیز آغاز شده است.

به گزارش افق تهران، شرکت مجتمع پتروشیمی پارسیان مپنا، مسئولیت کامل احداث واحدهای فرآیندی و یوتیلیتی مجتمع جهت تولید محصول اولیه متانول به ظرفیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن در سال از خوراک گاز طبیعی (فاز اول)، محصول میانی اولفین به ظرفیت ۶۴۵ هزار تن در سال (فاز دوم) و محصولات نهایی پلی اتیلن سنگین و سبک خطی (LL/HDPE) با ظرفیت ۲۴۰ هزارتن در سال و پلی پروپیلن (PP) با ظرفیت ۴۰۵ هزارتن در سال را به عهده دارد.

آنچه تاکنون از فرآیندهای عملیاتی اجرای طرح صورت پذیرفته را می‌توان در قالب انجام مطالعات نقشه‌برداری، مطالعات ژئوتکنیک و مطالعات زیست محیطی طرح و نیز فعالیت‌های مقدماتی جهت انتخاب شرکت نیرپارس از مجموع شرکت‌های گروه مپنا به عنوان پیمانکار EPC طرح برشمرد. گزارش اولیه حاصل از مطالعات زیست محیطی طرح نیز به سازمان محیط زیست ارسال شده تا در تطابق با الزامات مطرح در این حوزه، فرایندهای لازم طی شود. همچنین فعالیت‌های تجهیز کارگاه آغاز شده و کانکس‌های استقرار تیم مدیریت پروژه در سایت محل احداث مجتمع استقرار یافته‌اند. در حوزه عملیات احداث نیز کار آماده سازی و تسطیح زمین طرح شروع شده و عملیات تسطیح ۵۰۰۰ متر مربع زمین مورد نیاز فاز یک طرح به پایان رسیده است.

این طرح در ادامه پیاده سازی راهبرد تنوع بخشی به کسب و کار و محصولات گروه مپنا انجام می‌شود و با اجرای آن، علاوه بر حضور گروه مپنا در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز، به توسعه حضور این گروه در بخشی از صنعت پایین دستی این عرصه منجر خواهد شد. با توجه به گستردگی صنعت پتروشیمی در ابعاد مالی، فناورانه، تجهیزاتی و پیمانکاری، گروه مپنا با احداث و بهره‌برداری از این واحد علاوه بر ورود به عرصه تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی و فروش مستقیم محصول در خارج و داخل کشور، نقش پررنگ‌تری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایفا خواهد نمود.

منطقه صنایع انرژی‌بر پارسیان در زمینی به وسعت ۹۸۰۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری شرق فرودگاه عسلویه قرار دارد و با اختصاص ۲۰ میلیون مترمکعب در روز گاز به عنوان یکی از هاب‌های پتروشیمی کشور، برای تولید ۱۸ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی برنامه‌ریزی شده است. علاوه بر محصولات پتروشیمی، سایر محصولات حوزه معدنی مانند فولاد، آلومینا و آلومینیوم نیز در این منطقه تولید خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86752
  • 24 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.