تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

هفته‌ای آرام برای بازار طلا و سکه 

  • کد خبر : 86345
  • 12 فروردین 1401 - 16:00
هفته‌ای آرام برای بازار طلا و سکه 
نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در اولین هفته معاملات سال جدید قیمت اونس جهانی طلا نوسانی در حدود ۶۰ دلار را تجربه کرد و به پایین‌ترین حد خود رسید. 

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، هر چند هفته دوم فروردین ۱۴۰۱ بازارها از تعطیلات رسمی خارج شده و فعالیت می کنند اما نرخ ها در بازارهایی نظیر سکه و ارز بر اساس معاملات خرد تعیین می‌شود.

سکه ۸۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده  و بورس با رشد همراه بوده است.

بر اساس نرخ صرافی ملی دلار با کاهش قیمت از  ۲۵ هزار و ۳۲۶ تومان به ۲۵ هزار و ۲۷۷ تومان رسید. یورو نیز در کانال ۲۸ هزار تومانی ثابت قدم است.

نام ارز شنبه

(۶ فروردین)

یکشنبه

(۷ فروردین)

دوشنبه

(۸ فروردین)

سه شنبه

(۹ فروردین)

چهار شنبه

(۱۰ فروردین)

پنجشنبه

(۱۱ فروردین)

دلارآمریکا ۲۵٫۳۲۳ ۲۵٫۳۲۶ ۲۵٫۲۷۸ ۲۵٫۳۱۷ ۲۵٫۳۱۸ ۲۵٫۲۷۷
یورو ۲۸٫۵۴۲ ۲۸٫۵۴۲ ۲۸٫۵۴۲ ۲۸٫۵۴۲ ۲۸٫۵۴۱ ۲۸٫۵۴۲

بورس در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تثبیت شد 

بورس در این هفته با رشد ۴۲ واحدی از عدد یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۳۴۵ هزار واحد ایستاد همچنین نماد‌های فارس، دپارس و وتعاون تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شنبه

(۶ فروردین)

یکشنبه

(۷ فروردین)

دوشنبه

(۸ فروردین)

سه شنبه

(۹ فروردین)

چهار شنبه

(۱۰ فروردین)

آخرین مقدار ثبت شده شاخص کل بورس (واحد) ۱,۳۹۰,۸۵۹٫۷۰ ۱,۴۰۳,۶۱۷٫۹۰ ۱,۴۱۸,۶۵۱٫۹۰ ۱,۴۱۴,۲۴۹٫۵۰ ۱,۴۳۲,۱۰۶٫۵۰

آقای امیر توپچی پور، تحلیلگر بازار سرمایه گفت:  ۸۲ درصد از ارزش معاملات هفته دوم فروردین ۱۴۰۱ در بازار سهام، به معاملات خرد مربوط می‌شود. نماد‌های خودرو، شیمیایی و بانک‌ها برترین گروه‌های صنعت در بازار این هفته  بودند.

به گفته توپچی پورازار فعلا ابهام زیادی دارد و منتظر مشخص شدن  رویدادهای پیش روی کشور  و قیمت دلار است. از طرف دیگر  بازار ظرفیت بالایی برای رشد قیمت دارد و  روند مثبتی خواهد داشت.

هفته‌ای آرام  برای بازار طلا و سکه 

محمد کشتی آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در اولین هفته معاملات سال جدید قیمت اونس جهانی طلا نوسانی در حدود ۶۰ دلار را تجربه کرد و به پایین‌ترین حد خود رسید و در کانال یک هزار و ۸۰۰ دلاری قرار گرفت.

پیش بینی می‌شد که قیمت ارز در روز‌های پایانی سال گذشته که با ثبات بود به این روند ادامه دهد، اما با افزایش قیمت در سال جدید مواجه شد و با افزایش تقاضا نرخ ارز حدود یک هزار تومان در بازار آزاد افزایش یافت و به کانال ۲۷ هزار تومانی رسید.

قیمت سکه و طلا نیز همسو با نرخ ارز پیش رفت. شما می توانید با استفاده از جدول زیر قیمت ها را بررسی کنید.

نام محصول شنبه

(۶ فروردین)

یکشنبه

(۷ فروردین)

دوشنبه

(۸ فروردین)

سه شنبه

(۹ فروردین)

چهار شنبه

(۱۰ فروردین)

پنجشنبه

(۱۱ فروردین)

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ ۱۲,۳۸۰,۰۰۰ ۱۲,۴۵۰,۰۰۰ ۱۲,۴۵۰,۰۰۰ ۱۲,۴۰۰,۰۰۰ ۱۲,۴۸۰,۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۲,۱۰۰,۰۰۰ ۱۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱۲,۲۰۰,۰۰۰ ۱۲,۳۰۰,۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۷,۲۵۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰ ۷,۲۰۰,۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۴,۱۰۰,۰۰۰ ۴,۰۵۰,۰۰۰ ۴,۰۵۰,۰۰۰ ۴,۰۵۰,۰۰۰ ۴,۰۵۰,۰۰۰ ۴,۰۰۰,۰۰۰
سکه گرمی ۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲,۴۵۰,۰۰۰ ۲,۴۵۰,۰۰۰ ۲,۴۵۰,۰۰۰ ۲,۴۵۰,۰۰۰ ۲,۴۵۰,۰۰۰
اونس جهانی یک  هزار و ۹۱۵ دلار و ۷۵ سنت یک  هزار و ۹۵۸دلار و ۶۷ سنت یک  هزار و ۹۳۶ دلار و ۱۶ سنت یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۲۱ سنت یک هزار و ۹۲۴ دلار و ۳۶ سنت یک هزار و ۹۲۶ دلار و ۱۶ سنت
طلای ۱۸ عیار ۱,۲۲۰,۲۰۰ ۱,۲۳۳,۷۰۰ ۱,۲۴۱,۹۰۰ ۱,۲۴۱,۹۰۰ ۱,۲۴۸,۸۰۰ ۱,۲۵۲,۳۰۰

در جدول زیر میانگین کاهش نرخ سکه و طلا را مشاهده می‌کنید.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سکه تمام طرح قدیم نیم سکه بهار آزادی ربع سکه بهار آزادی سکه گرمی اونس جهانی مثقال طلای آب شده طلای ۱۸ عیار
اختلاف قیمت

هفتگی(تومان)

۲۰۰٫۰۰۰

(افزایش)

۳۰۰٫۰۰۰

(افزایش)

۱۵۰٫۰۰۰

(افزایش)

۵۰٫۰۰۰

(افزایش)

۰

(بدون تغییر )

۳۴ دلار

(کاهش)

۹۰٫۰۰۰

(افزایش)

۲۲٫۰۰۰

(افزایش)

بیت کوین در کانال ۴۰ هزار دلاری 

بیت‌کوین هم اکنون یک مقاومت بسیار مهم در محدوده ۴۸ تا ۵۲ هزار دلار دارد. احتمالا گذر این مقاومت کمی طول می‌کشد و بیت‌کوین چند وقتی در کانال ۴۰ هزار دلار باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86345
  • 29 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.