تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

3

تقویت سیستم ایمنی بدن با چای

  • کد خبر : 86175
  • 27 دی 1402 - 12:01
تقویت سیستم ایمنی بدن با چای
برخی از انواع چای حاوی ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ مفهوم چای به عنوان دارو چیز جدیدی نیست. چینی‌ها قرن‌هاست که از این روش برای کاهش بیماری‌ها و بهبود سیستم ایمنی استفاده می کنند. علیرغم استفاده گسترده از چای برای تقویت سیستم ایمنی بدن، شواهد علمی کمی وجود دارد که ثابت کند چای این نوع فواید را دارد. در ادامه بخوانید تا متوجه شوید که چگونه چای می‌تواند یا نمی‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند.

چای سبز ملایم و تلخ منبعی غنی از کاتچین است. کاتچین‌ها پلی‌فنول‌هایی هستند که به طور کلی فواید مثبتی برای سلامتی دارند و آنتی‌اکسیدان‌های قابل‌توجهی هستند. «اپی گالوکاتچین گالات» (EGCG) یکی از فراوان ترین و شناخته شده ترین کاتچین ها در چای سبز است. همچنین مزایایی را برای سیستم ایمنی بدن ارائه می دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه گذشته نشان داد که درمان موش ها با EGCG باعث افزایش تعداد سلول های T تنظیمی در طحال و غدد لنفاوی آنها می شود. سلول های T تنظیم کننده، واکنش ایمنی را تعدیل می کنند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند متعادل بماند و از حمله آن به سلول های سالم جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد که EGCG ممکن است بر عملکرد سیستم ایمنی در انسان نیز تأثیر بگذارد.در مطالعه ای که در آوریل ۲۰۲۱ در Biochemical and Biophysical Research Communications منتشر شد، محققان سلول های T گرفته شده از ۲۰ مرد بالغ سالم را در معرض EGCG که از چای سبز محلول در آب جدا کرده بودند، قرار دادند.

آنها متوجه شدند که EGCG از ایجاد پروتئین های پیش التهابی به نام سیتوکین توسط سلول های T جلوگیری می کند، که نشان می دهد ترکیبات گیاهی موجود در چای سبز ممکن است به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک کند.

به نظر می رسد زردچوبه، ادویه زرد رنگی که رنگ نارنجی کاری را تشکیل می دهد زمانیکه به عنوان چای مصرف می شود می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه می‌تواند التهاب را کاهش دهد و حاوی سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که هر دو از عملکرد کلی ایمنی حمایت می‌کنند.

ترکیب فعال اولیه در زردچوبه کورکومین است. طبق بررسی منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۷ در مجله Foods، کورکومین به طور موثر انواع مختلف رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، آنزیم‌هایی را که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند، کنترل می‌کند و به جلوگیری از ایجاد رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. با توجه به نقشی که آسیب رادیکال های آزاد می تواند در بسیاری از بیماری ها ایفا کند، آنتی اکسیدان های موجود در زردچوبه ممکن است این ادویه را به یک مکمل مفید در رژیم غذایی برای سلامت سیستم ایمنی بدن شما تبدیل کند.

چای سیاه نوع چای تیره و پررنگ، رنگ تیره خود را از گروهی از پلی فنول ها به نام تافلاوین می گیرد. با این حال آنتی اکسیدان های موجود در چای سیاه ممکن است اثرات منحصر به فردی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشند. به عنوان مثال، یک کارآزمایی بالینی در گذشته نشان داد که افراد سالم (که در این مورد به‌عنوان افراد فاقد بیماری عمده و فشار خون سیستولیک طبیعی تعریف می‌شود) با نوشیدن سه فنجان چای سیاه در روز به مدت شش ماه ، از فعالیت ایمنی افزایش یافته ای برخوردار شدند.

محققان در این مطالعه سه نشانگر «نئوپترین»، «کینورنین» و «تریپتوفان» را بررسی کردند که نشان می دهد سیستم ایمنی بدن فعال شده است. بر اساس نتایج این مطالعه ، در حالی که چای سیاه تأثیر قابل توجهی بر سطوح نئوپترین یا تریپتوفان نداشت، اما کینورنین را افزایش داد، که نشان می دهد پلی فنول های موجود در چای سیاه به فعال شدن واکنش ایمنی در افراد سالم کمک می کند.

چای سفید به واسطه حداقل فراوری که بر روی آن انجام می شود ، یکی از سبک ترین و ظریف ترین گونه های موجود در بازار است. بر اساس بررسی گذشته، چای سفید مانند چای سبز سطوح بالایی از کاتچین ها را ارائه می دهد. در واقع، تحقیقات قبلی نشان می دهد که چای سفید دارای مزایای آنتی اکسیدانی مشابه چای سبز است، اگرچه پتانسیل آنتی اکسیدانی چای سبز همچنان بیشتر است.

یک مطالعه دیگر در لوله آزمایش نشان داد که عصاره چای سفید به کاهش التهاب در سلول‌های پوست انسان ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. به عنوان یک مزیت اضافه، چای سفید ممکن است مزایای ضد میکروبی داشته باشد. برای مثال، محققان اثرات ضد میکروبی برگ چای سفید را با قرار دادن آن در برابر باکتری‌های استرپتوکوکوس موتانس و استرپتوکوک سوبرینوس، دو میکروارگانیسمی که به پوسیدگی دندان کمک می‌کنند، آزمایش کردند.

محققان دریافتند که عصاره چای سفید اثرات ضد باکتریایی قابل توجهی در برابر استرپتوکوک موتانس نشان می دهد، که نشان می دهد عصاره چای سفید ممکن است به محافظت در برابر پوسیدگی دندان کمک کند.

چای زنجبیل به عنوان یکی از بستگان نزدیک زردچوبه، فواید زیادی برای سلامت سیستم ایمنی بدن دارد. «جینجرول» ترکیب فعال اصلی است که مسئول طعم تند، فلفلی و خواص دارویی زنجبیل است. طبق بررسی گذشته، جینجرول نه تنها اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، بلکه ممکن است عفونت ها را نیز درمان کند.

پیش از این یک مقاله تحقیقاتی، نشان داد که علاوه بر جینجرول، زنجبیل حاوی ترکیبات ضد ویروسی دیگری است که در مبارزه با سرماخوردگی مؤثر است. این ترکیبات با کاهش درد، تب و سرفه مرتبط با سرماخوردگی مرتبط هستند. با این حال، مطالعات کمی در مورد اثرات زنجبیل بر سیستم ایمنی بدن و اثرات چای زنجبیل به طور خاص انجام شده است.

با این حال تحقیقات بیشتری لازم است تا نتیجه گیری شود که آیا چای زنجبیل می تواند نقشی در سلامت سیستم ایمنی داشته باشد.

تحقیقات بیشتری در مورد چای و سلامت ایمنی مورد نیاز است

در حالی که تحقیقات در مورد چای و سلامت سیستم ایمنی امیدوارکننده به نظر می رسد اما مطالعاتی که تاکنون در این زمینه انجام شده اند یا از انسان استفاده نکرده اند و یا تعداد نسبتا کمی را شامل شده اند. همچنین در بسیاری از مطالعات از چای به شکل کپسول یا قرص استفاده شده است که معمولاً دُز بسیار بیشتری از ترکیبات گیاهی را نسبت به آنچه در یک چای کیسه ای پیدا می شود، شامل می شود.

با توجه به این محدودیت ها، دانستن اینکه آیا و چگونه یک فنجان چای برای سلامت سیستم ایمنی یک فرد معمولی مفید خواهد بود، دشوار است. مطالعات گسترده تری بر روی انسان هایی که از چای دم کرده استفاده می کنند، مورد نیاز است. گفته می شود، متخصصان سلامت به طور کلی موافق هستند: چای دم کرده بدون شیرین کننده یک نوشیدنی سالم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86175
  • 63 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.