تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

قرارداد اعطای تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به فعالان ICT

  • کد خبر : 86068
  • 09 فروردین 1401 - 14:11
قرارداد اعطای تسهیلات ۱۷۰۰ میلیارد تومانی به فعالان ICT
برای تقویت اقتصاد دیجیتال برای نخستین بار در قالب بودجه سال 1400، اطلاعات قرار گرفته که تلفیق و تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارت آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

به گزارش افق تهران، بهزاد شیری مدیر عامل این بانک با بیان این‌که در سال‌های گذشته چنین منابعی برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صمت و تعاون قرار گرفته بود ولی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار نداشت، گفت: با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، در پست‌بانک ایران منتظر بودیم تا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز این عاملیت را به دست آورد و به همان اندازه‌ با تخصیص منابع داخلی به فعالان حوزه ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت کنیم.

شیری با تأکید بر اینکه در حال حاضر قرارداد عاملیت بین پست‌بانک ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با رقمی حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان به امضا رسیده است، گفت: از این اعتبار، ۸۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برابر این رقم نیز سهم پست‌بانک ایران است و باید این تسهیلات در قالب یک ساختار پرداخت شود.

وی بابیان اینکه برای ایجاد یک تغییر پایدار باید ابتدا نهادسازی شود، ادامه داد: ما در پست‌بانک ایران برای پرداخت تسهیلات به فعالان ICT باید نهاد‌سازی و زمینه را مهیا می‌کردیم و به همین علت واحد بانکداری شرکتی ICT را ایجاد کردیم و ۱۹ نفر از کارکنان پست‌بانک ایران در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آموزش هستند و به‌زودی در محل موردنظر مستقر می‌شوند و این کارشناسان پرونده شرکت‌های فعال در حوزه فاوا را بررسی و تحویل شعبه‌ می‌دهند و با انجام پیوسته این فرآیند، واحد بانکداری شرکتی حذف‌شده و واحد مسئول بررسی پرداخت تسهیلات‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در بانک ایجاد می‌شود و این‌یکی از جنبه‌های نهادسازی برای حمایت از فعالان حوزه فناوری، دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ‌ها است که در بانک اتفاق افتاده است.

شیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سهام بانک در بازار بورس گفت: در صنعت بانکداری پیش از افزایش سرمایه بانک، پست‌بانک ایران شاید جایگاه مناسبی نداشت ولی پس‌ازاین اتفاق مهم، جایگاه این بانک حدود ۹ رتبه در میان ۳۴ بانک و موسسه مالی و اعتباری بهبودیافته است.

مدیرعامل پست‌بانک ایران تصریح کرد: عملکرد مالی مطلوب بانک در دو سال گذشته، بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خرید سهام پست‌بانک ایران ترغیب کرده و قیمت سهام این بانک در بازار سرمایه انعکاس رشد سودآوری مستمر و بهبود شاخص‌های مالی و چشم‌انداز روشن بانک است، بی‌تردید این قیمت برآیند عرضه و تقاضای واقعی در بازار سهام است.

شیری بابیان اینکه افزایش سرمایه بانک رابطه مستقیم با تعیین نسبت‌های نظارتی بانک مرکزی دارد، گفت: نسبت‌های نظارتی پست‌بانک ایران قبل از افزایش سرمایه بسیار نازل بود، بنابراین انجام برخی فعالیت‌های سودآور، فراهم نبود. این افزایش سرمایه سبب بهبود نسبت کفایت سرمایه و نسبت‌های نظارتی شده و کسب‌وکار بانک و پرداخت تسهیلات بانک را بهبود می بخشد.

وی افزود: وقتی میزان سرمایه‌گذاری بانک ۲۰ درصد سرمایه پایه است، با ۴٫۵ برابر شدن این سرمایه، سرمایه‌گذاری هم ۴٫۵ برابر افزایش یافته و ظرفیت مناسبی برای پست‌بانک ایران فراهم می شود.

شیری با اشاره به اینکه برای تعیین هدف سپرده‌ای در بانک، باید متغیرهای زیادی مدنظر قرار گیرد، گفت: سالانه بر روی تعدادی شاخص پیشران تمرکز داریم تا از ظرفیت‌ها به‌صورت بهینه و کارآمد استفاده شود. البته هدف‌گذاری این شاخص‌ها به مفهوم غفلت از سایر شاخص‌ها نیست،

مدیر عامل پست بانک تصریح کرد: سهم سپرده‌ها از منابع بانک در چند سال پیاپی ۶۵ درصد بوده است. به همین دلیل، هدف سپرده‌ای یکی از مهم‌ترین شاخص‌های پایش و دیده‌بانی بوده است.

شیری با اشاره به اینکه هرسال پس از برگزاری مجمع، بر اساس مطالعات، هدف سپرده‌ای برای استان‌ها و مناطق تهران تعیین می‌شود، گفت: هدف سپرده‌ای متناسب با ظرفیت‌ اقتصادی، تراکم جمعیتی، تعداد باجه‌های بانکی روستایی، تعداد شعب، پرسنل استان و پیشینه تاریخی استان تعیین می‌شود.

وی افزود: سیاست‌گذار با این روش به دنبال این است که باهدف گذاری، استان‌ها را ترغیب به جذب منابع بیشتری کند که نتیجه آن بهره‌مندی استان و بانک است.
شیری با اشاره به اینکه کارمندان و سهامداران ذینفعان بانک هستند، گفت: کارمندان با دستیابی به اهداف سپرده‌ای از پاداش‌های آن بهره‌مند می‌شوند و با تبدیل این سپرده‌ها به تسهیلات، وام بین‌بانکی و اوراق خزانه، درآمد پایدار ایجادشده و منافع ذینفعان تأمین می‌شود.

شیری با اعلام اینکه استان‌‌ها می‌توانند از مزایای هدف سپرده‌ای ثانویه استفاده کنند، تصریح کرد: در هدف‌گذاری انجام‌شده بر چهار متغیر جمعیت، پتانسیل اقتصادی، تعداد باجه‌های بانکی روستایی و شعب تاکید شده و این تفاوت‌ استان‌ها در تعیین اهداف لحاظ می‌شود و مدیریت این موارد به مناطق و مدیریت شعب استان‌ها واگذار می‌شود؛ زیرا باور دارم مدیریت مشارکتی در بهبود کارآمدی و بهره‌وری بسیار موثر است. مدیر استان با شناخت و آگاهی از مدیران شعب، اهداف سپرده‌ای را در حوزه مدیریتی خود تخصیص می‌دهد.

وی با اشاره اینکه رئیس شعبه نیز می‌تواند باجه‌ها را برای جذب منابع برای شعبه، استان و بانک مشارکت دهد، خاطرنشان کرد: این یک تمرین و تجربه مدیریتی است، یعنی مدیرعامل به استان، استان به شعبه، شعبه‌ به باجه اختیار می‌دهد و درنهایت یک نظام تصمیم‌گیری شبکه‌ای ایجاد می‌شود که ارزش‌افزوده آن وابسته به همه افراد فعال است.

مدیرعامل پست‌بانک ایران بابیان اینکه این بانک دارای یک نقشه کلی سند راهبردی پنج‌ساله بانک است، افزود: سند بانکداری دیجیتال نیز در آن لحاظ شده و تمام برنامه‌ریزی‌های بانک به‌صورت جورچین هماهنگ برای دستیابی به سند راهبردی پنج‌ساله پوشش داده‌شده است.

شیری با تأکید بر اینکه هرچقدر این اعداد و ارقام درست تبیین شود، دستیابی به سند راهبردی پنج‌ساله سریع‌تر محقق می‌شود، گفت: نگاه ما همواره به این سند بوده و نباید از آن منحرف شویم. این سند راهبردی به‌مثابه فانوس دریایی بانک است. ممکن است در مسیر دستیابی به اهداف به دلیل شرایط بازار اتفاقاتی رخ می‌دهد که تلاش می‌شود با طرح‌های تشویقی و ابتکاری، این‌رخدادها مدیریت شود.

بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که همیشه در بانک مطرح بوده، تفکیک افراد به اجرایی و ستادی است، گفت: با تعامل بیشتر این تفکیک کم‌رنگ شده و هماهنگی بیشتری بین ستاد و اجرا برقرار می‌شود.

شیری با اشاره به فلسفه سفرهای استانی مدیران ارشد بانک، تصریح کرد: وقتی به استان‌ها سفر نمی‌کنید ارتباطی هم برقرار نمی‌شود و جدا از سیستم اجرا و جامعه هستید بنابراین اثرگذاری تصمیمات کمتر است. در سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی، بیشتر با واقعیت‌ها آشنا شده و راه‌کارهای مناسب پیدا می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی سامانه پیچک در اپلیکیشن همراه بانک یکی از تعهدات شرکت پیمانکار است، گفت: همکاران ما از چندین هفته پیش وارد مذاکرات جدی با پیمانکار شده‌اند و موضوع به زودی حل می‌شود و در صورت نیاز به بازبینی و به‌روزرسانی، قبل از پایان سال عملیاتی می شود.

وی افزود: در این قرارداد فعال‌سازی سامانه ساتنا برای باجه‌های بانکی روستایی نیز پیش‌بینی شده که به‌زودی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=86068
  • 8 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.