تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

4

درمان بیش‌فعالی کودکان با گیاهان دارویی

  • کد خبر : 85752
  • 06 آذر 1401 - 9:52
درمان بیش‌فعالی کودکان با گیاهان دارویی
 بیش فعالی، افراد مختلفی در سرتاسر جهان را دچار مشکل نموده و لذا محققان برای رفع آن‌ها، همواره در تلاش بوده‌اند. در این رابطه، نقش و اهمیت درمان‌های گیاهی، مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته‌ است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ بیش فعالی یا به‌اختصار ADHD مشکلی است که بر حدود سه تا هفت درصد از کودکان تأثیر می‌گذارد و با بی‌توجهی نامناسب نسبت به سن و بیش‌فعالی و تحریک‌پذیری مشخص می‌شود. این بیماری، به عدم تعادل در متابولیسم ماده کاتکولامین در قشر مغز و اختلال در تنظیم مدارهای نورونی دوپامینرژیک و نورادرنرژیک مربوط می‌شود.

درمان ADHD بر روی مدیریت محرک‌هایی مانند متیل‌فنیدات تمرکز دارد. این محرک‌ها باعث بهبود کامل در بین ۳۰ درصد از موارد می‌شوند. ولی حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از بیماران ADHD ممکن است به محرک‌ها پاسخ ندهند و یا ممکن است قادر به تحمل عوارض جانبی دارو ازجمله کاهش اشتها، اختلال خواب و تشدید اختلال نباشند.

بیش فعالی یا به‌اختصار ADHD مشکلی است که بر حدود سه تا هفت درصد از کودکان تأثیر می‌گذارد و با بی‌توجهی نامناسب نسبت به سن و بیش‌فعالی و تحریک‌پذیری مشخص می‌شود.

اخیراً شواهدی دال بر استفاده از داروهای مکمل و یا جایگزین (CAM) در اختلالات روان‌پزشکی مختلف وجود دارد. برای بیمارانی که نمی‌توانند عوارض جانبی را تحمل کنند و یا پاسخ محدودی به محرک‌ها دارند و یا خانواده‌هایی که درمان‌هایی به‌جز محرک را ترجیح می‌دهند، یافتن داروهای غیرمحرک و مناسب که بر این اختلال اثر داشته باشد، ضروری است.
در این خصوص، یکی از محققین مرکز تحقیقات روان‌پزشکی بیمارستان روزبه، تحقیقی مروری را انجام داده است که اطلاعات مفیدی را در رابطه با این بیماری و درمان گیاهی آن، ارائه می‌دهد.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، کافئین، که در قهوه و دیگر محرک‌های گیاهی یافت می‌شود، به‌عنوان جایگزینی برای داروهای محرک در درمان اختلال نقص توجه/ بیش فعالی پیشنهاد شده است.

گیاه جینگو بیلوبا، یکی از گیاهان مشهور برای درمان ADHD است که بر طبق انجمن گیاه‌شناسی امریکا (ABC)، گردش خون را در مغز افزایش می‌دهد. همچنین گیاه الوثرو، که جینسنگ سیبری هم گفته می‌شود، یکی از درمان‌های گیاهی شناخته‌شده برای ADHD است. این گیاه هوشیاری را افزایش داده و عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد».

گیاهان زیر به‌عنوان داروهای مناسب و محتمل برای بهبود اختلال نقص توجه/ بیش فعالی اشاره نموده است:

گیاه براهمی: این گیاه آیورودایی، پیشینه طولانی به‌عنوان تقویت‌کننده عملکردهای شناختی دارد.

گیاه گوتو کولا: این گیاه نیز برای اختلالات عصبی و شناختی و مشکلات عروق مغزی، مناسب است.

رودیولا: این گیاه، حساسیت را در سیستم عصبی و نورولوژیکی افزایش می‌دهد که باعث تولید سروتونین و دوپامین می‌شود که ممکن است برای درمان برخی علائم ADHD مناسب باشد.

گل ساعت: این گیاه توسط گیاه‌شناسان به عنوان درمان گیاهی ADHD پیشنهاد می‌شود. این گیاه باعث تسکین نوسانات خلق‌وخو و افزایش توجه می‌شود.

«تنها در سال‌های اخیر، رادیکال‌های آزاد به‌عنوان عامل مشارکت در اختلال ADHD درنظر گرفته شده‌اند. لذا برای رفع این مشکل، Maritime pine bark تنها آنتی‌اکسیدان گیاهی است که بدین منظور پیشنهاد می‌شود.

یافته‌های تحقیق مروری فوق نشان از آن دارند که ترکیبات مختلفی از گیاهان آرام‌بخش و محرک در روان‌پزشکی استفاده شده‌اند و روش‌های گیاهی یکی از جنبه‌های مهم درمان اختلال نقص توجه/ بیش فعالی یا ADHD هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=85752
  • 7 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.