تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

1

چگونگی تاثیر رژیم غذایی گیاهی در کاهش علائم یائسگی

  • کد خبر : 85220
  • 28 اسفند 1400 - 9:15
چگونگی تاثیر رژیم غذایی گیاهی در کاهش علائم یائسگی
یکی از مسائلی که زنان میانسال با آن روبه‌رو هستند، یائسگی و علائم آن است.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، میانگین امید به زندگی در زنان در حال حاضر در انگلیس حدود ۸۱ سال است و سن یائسگی در زنان نیز حدود ۵۱ سال است. این بدان معنا است که زنان به شکل میانگین، ۳۰ سال بعد از یائسه شدن نیز زندگی می‌کنند و از همین رو، این دوره، دوره‌ای مهم در زندگی آن‌ها محسوب می‌شود.

برای همین منظور دکتر Nitu Bajekal، متخصص سلامت بانوان با بیش از ۳۵ سال تجربه در زمینه سلامت زنان در انگلیس در این گزارش به توضیح این مسئله پرداخت که در زمانی که بانوان یائسه می‌شوند، باید منتظر چه علائمی باشند و راه‌های مدیریت یائسگی با در پیش گرفتن یک رژیم گیاهی چگونه خواهد بود.

یائسگی و پیش یائسگی

پیش یائسگی می‌تواند بین دو تا ۸ سال به طول بینجامد؛ هر چند میانگین آن ۴ سال است و پس از آن فرد یائسه خواهد شد. پیش یائسگی اغلب در اوایل دهه چهارم زندگی زنان رخ می‌دهد و آن هم زمانی است که فرد احتمالا متوجه تغییرات هورمونی، بی نظمی‌هایی در قاعدگی (پریودی) و حتی تغییراتی در خلق و خوی خود می‌شود.

یائسگی به عنوان «توقف نهایی» در قاعدگی زنان تعریف می‌شود که بین سنین ۴۵ سال تا ۵۵ سال در بانوان به وقوع می‌پیوندد و نشان دهنده پایان توانایی «تولید مثل» در فرد است. میانگین سن یائسگی در جهان ۵۱ سال است. هم یائسگی و هم پیش یائسگی هر دو با برخی علائم جسمی و روحی همراه هستند.

علائم یائسگی چیست؟

زنان باید از همان اوائل زندگی در مورد این که در این مرحله از زندگی باید چه انتظاراتی داشته باشند و نیز این که چه کار‌هایی می‌توانند علاوه بر کمک‌های پزشکی که در دسترسشان قرار دارد، برای کمک به خودشان انجام دهند، تحت آموزش قرار بگیرند.

حدود هشت زن از هر ده زن از «گر گرفتگی» که از رایج‌ترین علائم یائسگی است، رنج می‌برند؛ اما تنها دو یا سه نفر از این زنان چنین اعتمادی را دارند که به دنبال مشاوره پزشکی بروند.

بیش از ۳۴ علامت وجود دارند که با یائسگی همراه هستند؛ اما گر گرفتگی و تعریق شبانه شایع‌ترین آن‌ها هستند.

از دیگر علائم یائسگی می‌توان به: «علائم ادراری و روده ای»، «خشکی پوست»، «خستگی و کوفتگی»، «اختلالات خواب»، «اضطراب»، «افسردگی»، «نوسانات خلقی» «کمبود تمرکز»، «ریزش مو »، «مو‌های زائد صورت» و «افزایش ناخواسته وزن» اشاره کرد.

بسیاری از این علائم چندین سال قبل از یائسگی شروع می‌شوند. بیشتر علائم در بانوان چند سال پس از یائسگی برطرف می‌شوند؛ هرچند یک دهم زنان ممکن است حتی تا یک دهه بعد نیز علائمی را داشته باشند.

چه تغییراتی در سبک زندگی می‌تواند به یائسگی کمک کند؟

داشتن یک رژیم غذایی گیاهی و مبتنی بر مصرف غذا‌های کامل، رعایت بهداشت خواب (به طوری که ۷ تا ۹ ساعت خواب ترمیمی در شبانه روز داشته باشید) مدیریت استرس از طریق تمرین‌های یوگا و «ذهن آگاهی» داشتن، انجام منظم تمرین‌های فیزیکی، «تمرینات مقاومتی با وزن برای کاهش خطر تحلیل عضلانی» همگی مهم هستند؛ بنابراین اجتناب از سیگار، الکل، مصرف کافئین بیش از حد و رابطه اجتماعی امری مثبت محسوب می‌شود.

پیگیری یک رژیم غذایی گیاهی امری موثر است. همان رژیم غذایی گیاهی که در زمان یائسگی بانوان موثر است، به بالارفتن سن در شرایط جسمی بهتر، کاهش زوال عقل و خطر آلزایمر، کاهش بیماری قلبی و دیابت، خطرسرطان‌های پروستات، روده و رحم که از بزرگترین عوامل مرگ و میر در جوامع امروزی هستند، کمک می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=85220
  • 46 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.