تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

4

افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی بیش در آستانه سال نو

  • کد خبر : 85127
  • 26 اسفند 1400 - 15:32
افزایش مراجعات به مراکز معاینه فنی بیش در آستانه سال نو
مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه مراجعات به مراکز معاینه فنی افزایش یافته، بیان کرد: شهروندان تهرانی دریافت معاینه فنی را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین مقدم مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به افزایش مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی در روزهای پایانی سال، اظهار داشت: شهروندان در ایام پایانی و یا اوایل سال به مراکز مراجعه می‌کنند که سبب شلوغی می‌شود. این تلقی اشتباه از سوی شهروندان وجود دارد که باید پایان هرسال، معاینه فنی خود را دریافت کنند در صورتی‌که هیچ مرکز معاینه فنی در کشور این ظرفیت را ندارد که یک‌شبه پاسخگوی حجم عظیمی از خودروها باشد.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه بر اساس قانون، خودروها چهار سال پس از تولید شامل معاینه فنی می‌شوند، افزود: شهروندان باید در موعد مقرر نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و با مراجعه در ایام پایانی سال، تجمع در مراکز را افزایش ندهند.

مقدم با تأکید براینکه گواهی معاینه فنی یک ساله صادر می‌شود و مالک خودرو می‌تواند پس از یک سال در همان ماه به مراکز مراجعه کنند، یادآور شد: اگر پراکندگی مراجعات در تمام ماه‌ها باشد شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود؛ علت تشکیل صف‌ها این است که به دلیل برخی ملاحظات مردم و مراجعه دیرهنگام، مراکز در این ایام شلوغ می‌شود در حالی‌که در دیگر ایام سال، ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه چرا برای این دسته از افراد جریمه دیرکرد تعیین نمی‌شود، گفت: تعیین جریمه برای افرادی که دیرتر از زمان مقرر برای دریافت معاینه فنی اقدام می‌کنند باید در سطح کلان و توسط دولت انجام شود. موثرترین نهاد در کنار مراکز معاینه فنی، رسانه‌ها هستند و حضور پررنگ رسانه‌ها می‌تواند بخشی از اطلاع‎‌رسانی را به مردم ارائه دهد تا به دلیل ناآگاهی دچار اشتباه نشوند.

ظرفیت معاینه فنی دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در یک شیفت کاری

مقدم با اشاره به ظرفیت معاینه فنی دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در یک شیفت کاری، عنوان کرد: در ایام عادی سال مراجعات کمتر از ظرفیت است اما در ایام منتهی به پایان سال، خارج از ظرفیت تقاضا داده می‌شود به طوریکه افراد مراجعه خود را به تعویق انداخته‌اند و چون خودروی آن‌ها فاقد معاینه فنی است باید به مراکز مراجعه کنند؛ ما هم موظف به ارائه خدمات به مراجعه کنندگان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه این مراجعات خدمات‌رسانی را با مشکل روبه رو می‌کند و مردم را نیز در صف نگه می‌دارد، اضافه کرد: در این ایام با وجود اضافه شدن یک ساعت به ساعات کاری، تمامی مراکز تکمیل ظرفیت بوده و روزانه شاهد هفت هزار مراجعه کننده هستیم در حالی‌که روزهای دیگر سال، حدود سه هزار مراجعه ثبت می‌شود.

مقدم در ادامه از تکمیل ۵۰ درصد ظرفیت نوبت اینترنتی در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: شهروندان در مراکزی خاص نوبت اینترنتی دریافت می‌کنند که به محل زندگی آن‌ها نزدیکتر است و یا اینکه تصورشان این است که نوع خدمات متفاوت است در حالی‌که هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد و نیروهای انسانی این مراکز به صورت دوره‌ای به مراکز دیگر اعزام می‌شوند.

ارائه خدمات در تمام مراکز معاینه فنی تهران یکسان است

وی در ادامه افزود: برای مثال تصور می‌شود که مرکز بیهقی متفاوت از دیگر مراکز است؛ بیشترین مراجعات شهروندان به این مرکز است در حالی‌که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت، مراکز سبز را که خلوت‌تر هستند انتخاب و در مدت زمان ۱۵ دقیقه معاینه فنی خود را دریافت کنند. مراکز معاینه فنی در کل شهر تهران پراکنده است؛ اگر شهروندان از پراکندگی مراکز آگاهی داشته باشند، می‌توانند انتخاب بهتری برای مراجعه داشته باشند.

مقدم با اشاره به اینکه در شهر تهران ستاد معاینه فنی مدیریت یکپارچه وجود دارد و این ستاد نمی‌تواند دوگانه کار کند، گفت: مراکز در برخورداری از تجهیزات، دستورالعمل‌ها و آموزش کارکنان با یکدیگر تفاوت ندارند و شرایطی وجود ندارد که دودستگی ایجاد شود؛ برای مثال می‌توان گفت که کارکنان به دلایل مدیریت و نظارتی شاید بیش از ۲۰ بار بین مراکز معاینه فنی جابجا شده باشند.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته چراغ خودرو با کمک صاحبان خودروها معاینه می‌شد، عنوان کرد: در حال حاضر در مرکز بیهقی، تست و کنترل چراغ خودرو با آینه محدب و بدون مشارکت راننده خودرو صورت می گیرد و این تصور در شهروندان ایجاد می‌شود که کنترل چراغ خودرو در این مرکز انجام نمی‌شود و شاید این موضوع یکی از دلایلی باشد که مردم تمایل بیشتری به حضور در این مرکز داشته باشند.

افزایش ۵۰ درصدی سالیانه هزینه‌های جاری در دوران کرونا

مقدم با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمات معاینه فنی با وجود افزایش هزینه‌ها در تهران تغییر نکرده است، یادآور شد: شهرداری تهران به ستاد معاینه فنی یارانه می‌دهد و اگر اینگونه نباشد نمی‌توان مراکز را مدیریت کرد؛ با وجود اینکه در ضرر و زیان هستیم برای افزایش ایمنی در تردد خودروها و جلوگیری از آلودگی هوا، خدمات‌رسانی را بدون هیچ تفاوتی نسبت به گذشته ارائه می‌دهیم. اگر قرار بود بنابر درآمد فعالیت کنیم باید تمام مراکز را متوقف می‌کردیم.

وی با اشاره به درآمد ثابت مراکز معاینه فنی در دو سال گذشته و افزایش هزینه‌های جاری به دلیل شیوع کرونا، عنوان کرد: کرونا به مراجعات آسیب زد و در این شرایط، هزینه‌ها نیز نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافت؛ پیش از این با همین درآمد و با کمک شهرداری می‌توانستیم هزینه‌ها را پوشش دهیم اما در شرایط فعلی مدیریت سخت است.

مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه دولت تعرفه معاینه فنی را مصوب می‌کند، اضافه کرد: ما پیشنهاد تعرفه جدید معاینه فنی در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرده‌ایم که بایداین رقم مصوب و ابلاغ شود. امیدواریم در اوایل سال آینده قبل از اینکه معاینه فنی دچار آسیب شود، این ابلاغ صورت گیرد؛ تعداد زیادی نیروی انسانی در مراکز مشغول به کار هستند و اگر نتوانیم هزینه‌ها را پوشش دهیم دقت و صحت عملکرد نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مقدم در پایان یادآور شد: خوشبختانه در این ایام هیچ یک از کارکنان مراکز معاینه فنی با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست نداده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=85127
  • 37 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.