تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

4

«قند پهلو» در نوروز ۱۴۰۱ بر روی آنتن شبکه آموزش قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 84917
  • 26 اسفند 1400 - 10:00
«قند پهلو» در نوروز ۱۴۰۱ بر روی آنتن شبکه آموزش قرار می‌گیرد
برنامه طنز ادبی تلویزیون «قند پهلو» بعد از مدتی غیبت برای ایام نوروز به کنداکتور شبکه آموزش اضافه شده‌است.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، کمتر از دو دهه پیش، رهبر انقلاب در دیدار گروه «ورزش و سرگرمى» صدا، با اشاره به اهمیت و جایگاه تفریح و شادمانی در اسلام فرمودند: «من قبول ندارم کسی چهره‌ی اسلام را یک چهره‌ی خشمگین واخمو و بد اخلاق تصور کند. به‌هیچ و جه، اسلام این نیست… بنابراین، شما همین‌طور که یک کار تفریحی را انجام می‌دهید، یک نمایش اجرا می‌کنید، یک ماجرای طنزآمیز را بیان می‌کنید، یک شعر اجرا می‌کنید و می‌خوانید یا یک مسابقه اجرا می‌کنید، در همان حال احساس کنید که یک عبادت انجام می‌دهید.»

برنامه‌ی «قند پهلو» یکی از برنامه‌های طنز صداوسیما در سال‌های اخیر است که با استقبال مخاطبین نیز همراه شده و رهبر انقلاب هم در حاشیه‌ دیدار با شاعران سال ۱۳۹۴، از دست‌اندرکاران این برنامه تشکر کردند.

برنامه‌ای که به تعبیرِ شهرام شکیبا یکی از داوران و اعضایِ اصلی این برنامه تلویزیونی، مسابقه‌ای آرام و جذاب و هدایتگر برای شاعران جوانی که می‌خواهند طنازی بکنند، به شمار می‌رود. دکورِ ویژه‌ای ندارد اما بزرگانی بر روی این صندلی نشسته‌اند که می‌توان به نامِ محمد صالح‌اعلا، یوسفعلی میر شکاک و زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، اشاره کرد. همه‌چیز در این برنامه اصول دارد حتی دورهمی‌هایش.

دوره گذشته به کرونا پرداخت و کرونا جزئی از این برنامه شد. به تعبیر تهیه‌کننده رویکرد ویژه فصل قبلی، به کرونا اختصاص پیدا کرد و شعرها هم با همین محور سروده می‌شود.حتی یک پزشک متخصص داور سوم «قند پهلو» شد. همان‌طور که امیر قمیشی گفت در این دوره به جای دو داور، سه داور داریم که داور سوم پزشک متخصصی است که از نظر پروتکل‌های مرتبط با کرونا، آثار را بررسی می‌کند.

مدتی «قند پهلو» در آنتن حضور نداشت و حالا برای ایام نوروز به کنداکتور شبکه آموزش اضافه شده است.

قرار است این برنامه تلویزیونی ویژه نوروز ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه آموزش پخش شود و تکرار آن ساعت ۱۵ عصر روز بعد روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «قند پهلو» مسابقه‌ای ادبی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیر قمیشی و با محوریت شعر طنز است که در سال های گذشته میزبان چهره‌های فرهنگی و ادبی بود. بهاالدین خرمشاهی، سید علی موسوی گرمارودی، یوسفعلی میر شکاک، زنده یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، محمد صالح علاء و… از جمله این چهره‌ها به عنوان مهمان و داور بوده‌اند.

ناصر فیض و شهرام شکیبا در مقام داور و رضا رفیع به عنوان مجری فصل‌های مختلف این برنامه را همراهی کرده اند و حالا در آستانه نوروز ۱۴۰۱ فصل جدید این برنامه کلید خورده است و شاعران با هم رقابت می‌کنند.

ضبط فصل جدید مسابقه «قندپهلو» که یکی از برنامه‌های پربینده شبکه آموزش است به تازگی آغاز شده و در ۱۳ قسمت تولید می‌شود تا در ایام نوروز هر شب روی آنتن برود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84917
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.