تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری

6

ورود مجلس به حوزه تسهیل صدور مجوزها/فضای مجازی فرصتی برای ارتقا مشاغل خانگی

  • کد خبر : 84767
  • 23 اسفند 1400 - 16:35
ورود مجلس به حوزه تسهیل صدور مجوزها/فضای مجازی فرصتی برای ارتقا مشاغل خانگی
نماینده تهران در مجلس ضمن اشاره به ورود مجلس به صدور تسهیل مجوزها، بیان کرد: فضای مجازی و اقتصاد فناورانه فرصت خوبی را فراهم‌ کرده تا زنان توانمند بتوانند نسبت به رشد و ارتقاء مشاغل خانگی اقدام‌ کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، قاسم‌پور نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی در خلال بازدید و نشست با مدیران و مسئولان رویداد کارآفرینی زنان و تولید ملی با بیان اینکه برگزاری رویداد کارآفرینی زنان اتفاق بسیار بزرگی است، اظهار داشت: اتفاقی که در دوره گذشته مدیریت اسبق شهری پیگیری می شد، امروز به همت شورای اسلامی دوره ششم و شهرداری تهران مجدد احیا شده و ما شاهد این هستیم که جشنواره زنان و تولید ملی با تفاوت هایی در حال برگزاری است.

وی افزود: این رویداد زنجیره مهمی از پروسه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین است و می تواند باعث تقویت بازاریابی شود.

نماینده شهر تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرداری تهران همت زیادی در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار دارد و امیدواریم که بیش از گذشته به این موضوع توجه داشته باشند.

قاسم پور ادامه داد: الگویی که شهرداری تهران‌ در حوزه زنان سرپرست در نظر گرفته را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این الگو بسیار کامل اجرا شده و امیدواریم که هم اکنون که مجلس، دولت و شهرداری با هم اهتمام دارند بتوانیم این الگو را جامع تر کنیم تا موضوع توانمندسازی زنان با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه موضوع کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی؛ پیشران اقتصاد آینده مساله مهمی است، گفت: بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب میبینیم که زنان در بستر انقلاب توانمند و کارآفرین شدند. این زنان به دنبال ایفای نقش های خانوادگی و خانگی در کنار هم هستند به همین دلیل توجه به کسب و کارهای خانگی و خانوادگی بسیار جدی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فضای مجازی و اقتصاد فناورانه فرصت خوبی را فراهم‌ کرده تا زنان توانمند بتوانند نسبت به رشد و ارتقاء مشاغل خانگی اقدام‌کنند. مشاغل خانگی هم اکنون بخش متناوبی از اقتصاد را پوشش می دهد و امیدواریم با بتوانیم با رویکرد جدید موانع و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد را برطرف کنیم.

قاسم پور یادآور شد: مجلس در حوزه تسهیل صدور مجوزها ورود پیدا کرده و این موضوع به صورت جدی در بحث قانون گذاری مورد توجه قرار گرفته است. قانون تسهیل صدور مجوزها در مجلس مصوب شده و در فرآیند تایید شورای نگهبان است.وزارت اقتصاد هم‌ نسبت به این موضوع اهتمام ویژه دارد و پیگیر این موضوع است‌.

وی تاکید کرد: موضوع بیمه و مالیات مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد مسائلی است که در روی میز گفتگو است تا این بحث ها هم سامان پیدا کند. کسب و کارهای خرد نسبت به اقتصاد بزرگتر باید طراحی شود که این هم بسیار موضوع جدی است. برای اولین بار بحث توجه به اقتصاد محلی و خرد در دست بررسی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زنان بازیگران اصلی مشاغل خانگی و خرد هستند و زمانی که این عرصه پویاتر شود، نقش زنان هم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در عرصه مشاغل خرد یکی از چالش ها می تواند حدی از ارتباطات اجتماعی را محدود کند اما معتقدم رویداد زنان و تولید ملی و اتفاقات مشابه می تواند چالش ها را مدیریت کند. مجلس حامی کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون تسهیل صدور مجوز در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و در فرآیند تایید شورای نگهبان قرار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84767
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.