تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

موفقیت پلیس در کشف ۹۰ درصد قتل‌های رخ داده

  • کد خبر : 84714
  • 23 اسفند 1400 - 11:01
موفقیت پلیس در کشف ۹۰ درصد قتل‌های رخ داده
سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور بیان کرد: پلیس امسال در کشف بیش از ۹۰ درصد قتل‌های رخ داده در سال ۱۴۰۰ موفق بوده است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور در نشست خبری که صبح امروز در مقر مرکزی فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: شعار پلیس در نوروز امسال «پلیس هوشمند، قانونمداری و نشاط بهاری» است و هدف از آن ایجاد امنیت پایدار است.

وی به ارائه آمارهایی از پلیس پرداخت و تصریح کرد: در حوزه سرقت ما شاهد افزایش ۱۰ درصدی سرقت‌های خرد در کل کشور هستیم که این موضوع محسوس هم هست. سرقت‌های خرد ۵۲ درصد از کل سرقت‌های سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی افزود: البته توجه داشته باشید که پلیس در حوزه سرقت خط آخر مقابله و ایستگاه آخر است و دیگر دستگاه‌ها نیز باید مشارکت کنند.

حاجیان افزود: بخش عمده‌ای از سرقت‌های خرد ما ارتباط با موضوع معتادان متجاهر دارد. بردن یک شی بی‌ارزش هم برای مردم احساس ناامنی در پی دارد وسازمان‌های مسئول باید پاسخگو باشند.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور، همچنین از افزایش هفت درصدی  کشفیات  پلیس خبر داد و گفت: ما در این حوزه توفیقات زیادی در کشف انواع سرقت داشتیم.

ظرفیت کمپ‌ها پاسخگوی تنها نیمی از معتادان متجاهر تهران است

وی افزود: در تهران ۱۶ هزار معتاد متجاهر دارد که ظرفیت کمپ‌ها نیمی از آنها را می‌تواند سازماندهی کند، باید چاره‌ای اندیشیده شود و اگر کاری نکنیم، مردم در حوزه سرقت‌های خرد احساس ناامنی می‌کنند.

موفقیت پلیس در کشف ۹۰ درصد قتل‌های رخ داده

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور درباره اقدامات پلیس در حوزه جرائم جنایی گفت: پلیس امسال در کشف بیش از ۹۰ درصد قتل‌های رخ داده در سال ۱۴۰۰ موفق بوده است. همچنین ۱۰ درصد از قتل‌های سال‌های گذشته نیز کشف شده و در مجموع می‌توان گفت که قدرت کشف قتل و جرائم جنایی در سال جاری ۱۰۲ درصد بوده است.

حاجیان درباره  کشفیات مواد مخدر نیز کفت: ماموران پلیس حدود ۹۰۰ تن انواع مخدر مخدر را در سال جاری کشف کردند.

تمهیدات پلیس اقتصادی برای جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق 

وی به اقدامات انجام شده از سوی پلیس امنیت اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه مرزبانی برای جلوگیری از ورود و خروج کالاهای قاچاق، پلیس امنیت اقتصادی با حضور در گمرک و بازار اقداماتی را انجام داده است.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور  ادامه داد: در کشف تجهیزات پزشکی ماموران پلیس در سال ۱۴۰۰ بیش از  ۳۹ میلیون و ۵۷۹هزار قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق، غیرمجاز و … را کشف و ضبط کرد که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

حاجیان با بیان اینکه هشت میلیون و ۱۰۱ هزار دستگاه لوازم خانگی قاچاق که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: تجهیزات یارانه‌ای دو میلیون و ۳۶۹ هزار دستگاه بود که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی ۳۹۲ میلیون کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۴۱۷ درصد افزایش داشته است. در بحث البسه قاچاق نیز ۲۱۰ میلیون ثوب کشف شده که ۵۱  درصد رشد نسبت به پارسال داشته است.

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور افزود: ۲۱۰ میلیون واحد ارزی نیز در سال ۱۴۰۰ کشف شده که ۱۱ درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

حاجیان ادامه داد: در حوزه کشف کالای قاچاق نیز ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده است که رقم بسیار بالایی است؛ باید دستگاه‌های مسئول زیرساخت‌های لازم را برای کنترل بیشتر و نظارت بر این موارد فراهم کنند.

وی ادامه داد: در مجموع ۷۰ هزار و ۸۳۰ نفر نیز به دلیل ارتکاب این جرائم شناسایی شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=84714
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.