تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

اخبار لحظه

لغو اخذ مالیات از صادرات شرکت‌های پتروشیمی آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد از ۱۸ فروردین صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی افزایش ۴.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی نحوه انتخاب «سبد غذایی» خانوارها در طرح کالابرگ ضرورت توسعه معماری خاص ایرانی اسلامی در ایستگاه‌های مترو افطار فرصت تقویت هویت فرهنگی کپی غیرقانونی اسناد تصویری موزه سعدآباد افتتاح ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی و بلیط مترو در سال آینده افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۳ جزئیات تاخیر واریز حقوق اسفند بازنشستگان تعیین حداقل دستمزد کارگران با فرمول فعلی مغایر قانون ضرورت افزایش پروازها در روزهای آخر سال ضرورت بازگشت کودکان کار اتباع غیرمجاز به کشور خود توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام روزه‌داری محرومیت مجدد هافبک استقلال پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس اسپاسم عضلانی نشانه تومور مغزی جزئیات فعالیت دوربین‌های طرح ترافیک در تعطیلات نوروزی رشد تولید با حمایت از جامعه کارگری ضرورت اجرای قانون ساماندهی نیروهای شرکتی و خدمتی از سوی دولت جزئیات سقف برداشت از خودپرداز و کارت‌به‌کارت در ایام نوروز افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد اعلام شرایط جدید بیمه شدن دستفروشان بازگشایی موزه نظامی ارتش در تهران استرس از عوامل موثر بر افزایش وزن فرمول افزایش دستمزد ۱۴۰۳ کارگران مسئولیت اجتماعی عامل چالش توسعه معادن افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی اعلام میزان حق سنوات و عیدی سال آینده عوامل اثر گذار بر بازار مسکن ۱۴۰۳ ضرورت تعطیلی پروازهای چارتری ممنوعیت افزایش نرخ هتل‌ها در ایام نوروز تلاش شورای شهر برای ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت محلات افزایش قیمت شدید مرغ و گوشت در بازار

2

روش‌های موثر درمان دندان درد

  • کد خبر : 83924
  • 20 بهمن 1401 - 8:02
روش‌های موثر درمان دندان درد
دندان درد، یکی از بدترین دردها است که در این گزارش روش‌های مختلف خانگی برای از بین بردن آن اشاره می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، دندان درد می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. مانند پوسیدگی دندان، تحریک لثه از غذا، شکستگی دندان، حرکات تکراری مانند جویدن، برداشتن دندان یا آبسه دندان. اگرچه این ها همه احتمالات هستند، اما شایع ترین دلیلی که افراد دندان درد را تجربه می کنند، تحریک عصب در ریشه دندان است.

بسیاری از درمان‌های زیر نقش آرام کننده ای دارند. یعنی با آرام کردن التهاب در دهان، کشتن باکتری‌های مضر یا عمل کردن به عنوان یک عامل بی‌حس کننده برای مشکلات جزئی، عمل می‌کنند. البته بسیاری از این نوع دندان دردها با برخی راه کارهای ساده قابل درمان هستند. مثلا با نخ کشیدن منظم دندان، مسواک زدن با خمیر دندان حاوی فلوراید و جرم گیری دندان ها در هر ۶ ماه.

البته این نکات درمانی برای دندان درد نیست که باعث درد شدید شما می شود. بلکه پوسیدگی دندان می تواند به عصب برسد و حساسیت به سرما و گرما ایجاد کند. در صورت عدم مراقبت می تواند به دردهای شدید تبدیل شود.

استفاده از یخ

قرار دادن یخ در ناحیه دندان دردناک می تواند به کاهش درد کمک کند. می توانید نسخه های مختلف این تکنیک را امتحان کنید. مقداری یخ را در یک حوله بپیچید و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. کمپرس را هر بار ۱۵ دقیقه در محل نگه دارید. همچنین، می توانید سعی کنید هر بار چند ثانیه آب یخ را در دهان خود نگه دارید. با این حال، یخ را گاز نگیرید، زیرا ممکن است دندان های شما را بشکند.

درمان خانگی برای دندان درد، سر خود را بالا نگه دارید

اگرچه ممکن است هنگام دندان درد به خواب رفتن مشکل باشد. اما دراز کشیدن می تواند درد شما را تشدید کند. زیرا فشار خون به سر شما زمانی که در وضعیت صاف قرار می گیرید، افزایش می یابد. هنگام خواب، سعی کنید سر خود را با بالش بالا نگه دارید یا در صورت امکان روی صندلی بخوابید.

استفاده از برخی داروهای بدون نسخه

داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن التهاب را هدف قرار می دهند. در نتیجه می توانند تا حدودی درد شما را تسکین دهند. جایگزینی استامینوفن (تیلنول) و ایبوپروفن (ادویل) می تواند درد را بهتر تسکین دهد. ژل های خاصی را نیز می توانید مستقیماً روی دندان و لثه ها قرار دهید تا درد شما کاهش یابد.

آبکشی دهان با آب نمک 

شستن دهان با آب نمک باعث دو چیز می شود. اول شستشو دهان با آب نمک به خارج کردن مواد گیر کرده بین دندان ها کمک کند. دوم از آنجایی که نمک یک ضدعفونی کننده طبیعی است، می تواند با کاهش التهاب به مقابله با هرگونه عفونت کمک کند. شما برای این کار یک دوم قاشق چای خوری نمک را با آب گرم مخلوط کنید. سپس این محلول را مانند دهان شویه غرغره کنید.

شستشو دهان با پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن برای حمله به التهاب و باکتری بسیار مفید است. هنگام استفاده از شستشوی پراکسید هیدروژن، یک قسمت سه درصد پراکسید هیدروژن را با ۲ قسمت آب مخلوط کنید. البته نباید محلول را قورت بدهید. صرفا از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

چای کیسه‌ای

می توانید یک چای کیسه ای سرد یا گرم را روی دندان خود بگذارید. اگر از چای کیسه ای استفاده می کنید، مطمئن شوید که خنک شده باشد نه داغ. اگر گزینه سرد را ترجیح می دهید، سعی کنید یک چای کیسه ای استفاده شده را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس آن را روی دندان خود بگذارید.

چای نعناع فلفلی به دلیل خاصیت مبارزه با باکتری ها ممکن است برای دندان درد مفید تر باشد. با این حال، چای ممکن است دندان های شما را لکه دار کند. بنابراین بهتر است از این روش زیاد استفاده نکنید.

سیر

سیر علاوه بر مبارزه با باکتری ها، مسکن خوبی نیز است. می توانید از سیر له شده خمیری درست کنید و آن را روی دندان خود قرار دهید. همچنین می توانید یک تکه حبه سیر تازه را بجوید. یا یک گلوله پنبه را در روغن سیر آغشته کنید و روی دندان خود قرار دهید.

عصاره وانیل

یکی دیگر از ضد التهاب های طبیعی وانیل است. وانیل نیز می تواند به کاهش درد دندان کمک کند. سعی کنید مقدار کمی از آن را روی انگشت خود یا یک سواب پنبه قرار دهید. چند بار در روز آن را روی دندان آسیب دیده بمالید.

میخک

راه های مختلفی برای استفاده از این ادویه شگفت انگیز برای درمان دندان درد وجود دارد. از آنجایی که میخک یک ضد عفونی کننده است، برای کاهش التهاب و درد بسیار مفید است. شما می توانید دو سه تا میخک را بکوبید و روی دندان خود قرار دهید. یا می توانید روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را روی ناحیه دردناک بمالید. یا یک قطره از روغن را مستقیماً روی دندان خود قرار دهید. همچنین می توانید یک قطره روغن میخک را در یک لیوان آب بریزید و از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

برگ گواوا

برگ های گواوا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی هستند. این گیاه می توانند به تسکین دندان درد شما کمک کند. از برگ های این گیاه برای تهیه چای استفاده کنید. اجازه دهید خنک شود. سپس به عنوان شستشوکننده دهان استفاده کنید. یا به سادگی برگ ها را بجوید تا کمی تسکین پیدا کند.

علف گندم

فواید بسیاری از سبزه گندم وجود دارد که آن را به وسیله ای مفید برای درمان دندان درد تبدیل می کند. مانند بسیاری از روش های دیگر، برای مقابله با عفونت های ناشی از باکتری ها عالی است. بنابراین، به سادگی مقداری آب سبزه گندم را بگیرید و با آن چند بار در روز دهان خود بشویید.

روغن آویشن

روغن آویشن را می توان به عنوان شوینده دهان استفاده کرد. یا مستقیماً روی دندان خود بگذارید. برای شستشو دهان، یک قطره روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید. برای مالیدن روی دندان، مقداری روغن را با آب رقیق کنید. چند قطره آن را روی یک گلوله پنبه بریزید و روی دندان خود بگذارید.

اگر باردار هستید، یا شیر می دهید، یا شرایط پزشکی خاصی دارید. قبل از استفاده از این روش های درمانی خانگی با پزشک خود مشورت کنید. در ضمن تمام روش های یاد شده، برای استفاده های موقت است. شما برای مدت کوتاهی می توانید با این روش ها، دندان درد تان را آرام بسازید. اما حتما باید برای مراقب های جدی دندان های تان به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83924
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.