تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان

4

ساماندهی ۵ هزار دستفروش تهرانی

  • کد خبر : 83264
  • 08 اسفند 1400 - 12:55
ساماندهی  ۵ هزار دستفروش تهرانی
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران شایعه فروش موزاییکی پیاده‌روها به دلیل ساماندهی دستفروشان در برخی مناطق تهران و به خطر افتادن منافع برخی افراد دانست.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، بررسی لایحه نرخ بهای خدمات فعالیت مشاغل سیار و بی کانون در جلسه امروز ضورای شهر تهران صورت گرفت و قدرت الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه طرح جامع ساماندهی دستفروشان شروع شده و رویکرد ما این است که دستفروش‌ها به روز بازارها بروند در حالیکه شهرداری ریالی از این لحاظ عایدی نخواهد داشت و به ازای هر دستفروشی ۵ میلیون هم پرداخت می شود، اظهار داشت: شایعاتی که درباره فروش موزاییکی پیاده روها به دستفروشان مطرح می شود در واکنش به ایجاد این روزبازارها از سوی  کسانی بوده که منافع شخصی از دستفروشی داشتند. و باعث به خطر افتادن منافعشان  من جمله در خیابان ۱۵ خرداد شده  که شهرداری اخیرا آنجا را ساماندهی کرده است.

وی افزود: افرادی که از این فضا سوء استفاده کردند به این دلیل است که از ساماندهی ضربه خوردند و شروع کردند به شایعه‌سازی.

محمدی با تاکید بر اینکه منزلت و معیشت دستفروشان برای ما مهم است و با  تخلفات این حوزه مثل همه بخش های کشور باید برخورد شود، گفت: این برخورد به شهرداری ارتباطی ندارد.

سروری خواستار اطلاع رسانی بیشتر این سازمان درباره این مساله شد.

محمدی در پاسخ گفت: ۱۰ ساعت در ۱۵ روز گذشته در خصوص ساماندهی دستفروشان در رسانه ملی گزارش داده ایم. و این زمان غیر از پاسخ به مطبوعات بوده است.

نادعلی پرسید: چون بحث سامان بازارها مطرح شده است، این سازمان توضیح دهد چه برنامه ای برای مدیریت این حوزه در آستانه نوروز دارید؟ شهردار درباره استفاده از بوستان صحبت کردند، به چه نحوی این اتفاق می افتد؟ چون تعداد بالاست کاربری بوستان تغییر می کند.

محمدی پاسخ داد: طبق آمار دستفروشان فصلی هستند اما میانگین ۱۰ هزار دستفروش هستند که ۵ هزار نفرشان در روز بازارها ساماندهی شده اند.

وی تاکید کرد: برای ساماندهی دستفروشان عجله ای نداریم، چون بار اجتماعی برای شهرداری دارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران   با اشاره به اینکه در منطق ۲۲ گانه ۱۰ منطقه روز بازار ندارند، گفت: برنامه ما این است از ۴۰ روز بازار به ۶۰ روز بازار در ۱۴۰۱ برسیم.

وی درباره استفاده از ظرفیت بوستان برای ساماندهی دستفروشان نیز گفت: برای ایجاد انگیزه حضور دستفروشان، بوستان‌هایی که پاخور داشته و سنگفرش مناسبی داشته باشند، مدنظر قرار گرفته اند، تا به صورت میزهای پرتابل فروش محصولاتشان را داشته باشند.

وی افزود: نمونه آن در میدان هفت تیر رونمایی می شود و محور ۷ تیر راه آهن ساماندهی می شود.

به گفته وی هزار غرفه برای دستفروشان در خلازیل ایجاد شده است که در هفته آینده افتتاح می شود.

این طرح با ۱۹ رای به تصویب رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=83264
  • 22 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.