تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

2

پرداخت بیش از ۸ هزار تسهیلات در سال جاری

  • کد خبر : 82579
  • 30 بهمن 1400 - 13:33
پرداخت بیش از ۸ هزار تسهیلات در سال جاری
یونس احمدی مدیر شعب استان قزوین گفت: امسال ۸ هزار و ۳۴۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۲۵ میلیارد تومان در زمینه‌های گوناگون از محل منابع بانک پرداخت شده است.

به گزارش افق تهران، یونس احمدی مدیر شعب استان قزوین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در حمایت از تولید مسکن اظهار داشت: خوشبختانه حدود ۹۶ درصد مسکن مهر در استان قزوین فروش اقساطی شده و تنها ۳ هزار و ۵۰۰ واحد باقیمانده که در طرح نهضت ملی مسکن تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تصریح کرد: در اجرای سیاست‌های دولت و ساخت سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بانک مسکن آمادگی کامل داریم تا تسهیلات متقاضیان و انبوه سازان را تامین کنیم و در این زمینه هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

مدیر شعب استان یادآور شد: سقف تسهیلات اعطایی از سوی بانک برای خرید و احداث در کلان شهرها تا ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرها از جمله قزوین ۳۰۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

احمدی اظهار داشت: تامین وام برای دهک‌های اول، دوم و سوم جامعه و حمایت از اقشار کم درآمد و کمک به مقاوم سازی ساختمان‌های روستایی و نیز نوسازی بافت فرسوده از دیگر رویکردهای ما محسوب می‌شود و با تنوع خدمات و تسهیل در امور تلاش می‌کنیم دغدغه صاحب خانه شدن مردم برطرف شود.

وی بیان کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی در ناحیه شهری مهرگان تعداد ۶۷۲ واحد و ستاد اجرایی حضرت امام ۱۲۵۸ واحد، از سوی انبوه سازان و بنیاد مسکن ۱۰۳۵ واحد و به صورت انفرادی ۲۲۸ واحد ساخته خواهد شد.

مدیر شعب استان اضافه کرد: اعتبارات پیش‌بینی شده برای اعطای تسهیلات برای ساخت این واحدها حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۲۷۷ واحد عقد قرارداد شده است.

احمدی یادآور شد: بنیاد مسکن استان قزوین در قالب انبوه سازی در بویین زهرا، تاکستان و اقبالیه ساخت ۱۰۳۵ واحد را انجام خواهد داد که در این زمینه تاکنون ۵۲۵ قرارداد منعقد شده و ۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۹۳ میلیارد تومان تسهیلات به انبوه سازان پرداخت شده است و اگر ضوابط اعلام شده از سوی انبوه سازان رعایت شود هیچ مشکلی در پرداخت تسهیلات به سایر انبوه سازان هم نداریم.

مدیر شعب استان با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در ۱۰ ماهه امسال بیان کرد: امسال ۸ هزار و ۳۴۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۲۵ میلیارد تومان در زمینه‌های خرید و احداث مسکن، مشارکت، جعاله، قرض الحسنه و مرابحه از محل منابع بانک پرداخت شده است.

احمدی گفت: منابع بانک مسکن در استان قزوین حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و میزان مصارف بالغ بر ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده و حجم قابل توجه پرداخت‌ها که حدود سه برابر منابع است بیانگر جایگاه و رویکرد مردمی این بانک عامل در رفع دغدغه های مالی شهروندان است.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده توانسته‌ایم امسال جایگاه خود را از رده ۲۶ کشوری به رده ۱۶ رسانده و ارتقا بخشیم و تلاش می‌کنیم در رده‌های هفتم تا دهم کشوری قرار بگیریم.

مدیر شعب استان اضافه کرد: میزان مطالبات بانک نیز از ۱۲۲ میلیارد تومان به ۹۰ میلیارد تومان کاهش یافته است و به طور متوسط از هر ۱۰۰ پرونده تعداد دو پرونده معوقه داریم و امیدواریم با همکاری وام گیرندگان بتوانیم این میزان را همچنان کاهش دهیم.

احمدی در خصوص سیاست‌ها و برنامه‌های آینده بانک نیز اظهار داشت: برای کمک به افراد کم درآمد جامعه آمادگی داریم در صورت همکاری شهرداری‌ها به واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده و حاشیه شهرها که از نظر اسناد مشکل دارند نیز تسهیلات پرداخت کنیم تا نگرانی این شهروندان برطرف شود.

وی در انتهای این نشست بیان کرد: در حال حاضر زمین مناسب در ناحیه شهری مهرگان تهیه شده و در صورت دادن مجوز ساخت از سوی شهرداری محمدیه آماده‌ایم در مدت حداکثر ۴ ماه این شعبه را در مهرگان راه‌اندازی کنیم تا شهروندان این ناحیه شهری برای دریافت و پرداخت تسهیلات و اقساط مسکن نیازی به رفت و آمد به شهر محمدیه نداشته باشند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82579
  • 10 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.