تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید

1

میوه شب عید تا ۲۰ اسفندماه تعیین قیمت می‌شود

  • کد خبر : 82387
  • 28 بهمن 1400 - 13:04
میوه شب عید تا ۲۰ اسفندماه تعیین قیمت می‌شود
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی بیان کرد: برای خرید سیب و پرتقال شب عید از باغداران فرایند کشف قیمت انجام شده است و در ۲۰ اسفندماه به قیمت ثابت می‌رسیم.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، اسماعیل قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهارداشت: برای خرید سیب و پرتقال شب عید از باغداران فرایند کشف قیمت انجام شده است و در ۲۰ اسفندماه به قیمت ثابت می‌رسیم.

وی ادامه داد: یک گزارش انتقادی از روند خرید میوه شب عید در دو سه شب اخیر از رسانه ملی پخش شد و بلافاصله در جهت جهاد تبیین رسانه ملی لطف کرد و تریبون را در اختیار ما برای روشنگری قرار داد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: ۱۷ اسفند سال گذشته شما در این بخش خبری، گفتگوی جنجالی درباره تنظیم میوه بازار شب عید و صف‌های طولانی مرغ را مدیریت کردید.

قادری فر گفت: پیش از قانون انتزاع، مسئولیت تولید بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و توزیع بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود، اما اکنون قانون انتزاع پس از هشت سال دوباره اجرا و همه مسئولیت‌های تولید و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و تنها پاسخگوی حوزه امنیت غذایی و سفره مردم این وزارتخانه و شخص وزیر است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی در ۲۹ آبان نحوه خرید و ذخیره سازی و توزیع میوه شب عید مشخص و سازمان مرکزی تعاون روستایی موظف شد زیر نظر کمیته راهبردی با حضور معاونان وزارت کشاورزی، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حمایت از مصرف کننده خرید میوه شب عید را به عنوان مجری انجام دهد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: بر اساس این مصوبه از پنج استان تولید کننده سیب و سه استان شمالی برای پرتقال در نامه‌های مستند کشف قیمت را درخواست کردیم که میانگین قیمت‌ها را به ما اعلام کنند.

قادری فر افزود: استان‌ها و کارگروه‌های تنظیم بازار میانگین قیمت‌ها را فرستادند و این قیمت‌ها بر اساس جدولی که تنظیم شد به تأیید هر استان رسید.

وی ادامه داد: بر اساس این جدول قیمت پرتقال روی درخت بر اساس کیفیت میوه در مازندران حدود هفت هزار و ۵۰۰ و در استان گیلان و گلستان هشت هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و به قیمت پایه میوه بر اساس سود باغدار رسیدیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در گزارش صدا و سیما به اشتباه آمد که قیمت ۱۳ هزار و ۹۰۰ و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای پرتقال و سیب، قیمت میوه روی درخت است که باغدار به ما می‌فروشد در حالی که این قیمت‌ها به عنوان قیمت نهایی خرید میوه تعیین شده است.

قادری فر افزود: قیمت ۱۳ هزار و ۹۰۰ و ۱۴ هزار و ۵۰۰ برای سیب قیمت تمام شده میوه برای اسفندماه و زمان توزیع و با در نظر گرفتن فرایندهای شستشو، واکس و بسته‌بندی است.

وی تصریح کرد: امروز به یکی از میدان‌های میوه و تره بار مراجعه کردم و دیدم پرتقال تامسون غیر استاندارد ما کیلویی ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان و سیب قرمز دستچین ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان اینکه اجازه رها شدگی در بازار را نمی‌دهیم افزود: از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین زمان توزیع ماست و حداکثر قیمت حدود ۱۰ درصد بیشتر از قیمت تمام شده به دلیل هزینه حمل مویرگی به مراکز پخش است، بنابراین پرتقال بین ۱۵ و نیم تا ۱۶ هزار تومان و سیب نیز به همین قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد.

قادری فر گفت: امروز در میدان میوه و تره بار تهران پرتقال درجه یک حدود ۱۴ هزار تومان و سیب درجه یک از ۱۲ هزار و ۲۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه ما در پی تجارت، درآمد و سودآوری نیستیم و باید بازار را کنترل کنیم افزود: اگر میادین در شب عید پرتقال را ۵ هزار تومان توزیع کردند من میوه ام را صادر می‌کنم و وارد بازار نخواهم کرد و پولی که برای خرید آن دریافت کرده‌ام به بانک برمی گردد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: القای اینکه ما میوه را گران خریده‌ایم و گران می‌فروشیم با آنچه امروز در بازار عرضه می‌شود متفاوت است.

قادری فر افزود: گزارش صدا و سیما از آذربایجان در دی ماه گذشته قیمت سیب را ۱۳ هزار تومان اعلام می‌کند، آیا این نقش حمایتی ماست.

وی گفت: قراردادها ناظر کیفی دارد و بر اساس فراخوان در مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان آگهی مناقصه و طبق قانون انجام می‌شود و هر گونه معامله دولت با بخش خصوصی باید از طریق سامانه ستاد ایران باشد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: این فراخوان به موقع بود و شرکت‌های متقاضی بازرسی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

قادری فر گفت: در این مناقصه یک یا دو شرکت، شرکت کرده‌اند. شرکت میزان سنجش سیمرغ آریا در مازندران و شهر ساری ثبت شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: کیاکلا یا سیمرغ جدید شهر محل تولد بنده است و اینکه یک شرکت در کیاکلا ثبت شود و در سامانه ستاد ایران مراحل قانونی خود را طی کرده است، اما شبهه‌ای وجود دارد که قادری فر با پسرخاله اش بسته است.

قادری فر گفت: مؤسسان این شرکت هیچ نسبتی با هم ندارند و از همه دستگاه‌های نظارتی، دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و بازرسی نهاد ریاست جمهوری می‌خواهم به این موضوع ورود و حساب‌های شخصی بنده را در ۲۳ سال خدمت بررسی کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ نظارتی این شرکت به ازای هر کیلوگرم ۶۵ تومان در سراسر کشور است افزود: تاکنون حدود ۲۲ هزار تن سیب و ۲۹ هزار تن پرتقال خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: می‌خواهیم کار ملی را در دولتی که شعار فساد ستیزی دارد انجام دهیم، اما شبکه دلالی با نفوذی که در آنتن رسانه دارد می‌خواهد آن را دچار خدشه کند.

قادری فر افزود: شرکت میزان سنجش سیمرغ آریا از طریق سامانه وارد و برای آن کمیسیون تشکیل و مبلغ آن نیز در سامانه ثبت شده است.

وی گفت: از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواسته‌ام موضوع این قرارداد را بررسی کند و در نامه‌ای گزارش مفصلی را خدمت رئیس رسانه ملی با همه مستندات در این زمینه ارائه کرده‌ام.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که روابط خانواده و بستگانم را با این شرکت بررسی کنند.

قادری فر ادامه داد: این نوع بحث کردن نه شما و نه بنده را قانع نمی‌کند و بر شبهات مردم می‌افزاید.

وی افزود: بیش از ۱۰ بار این گزارش در آنتن رسانه ملی پخش شده است که آن را مصداق نفوذ شبکه دلالی به شبکه خبرنگاری می‌دانم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: از رئیس دیوان محاسبات می‌خواهم گزارش بررسی این قرارداد را در صحن علنی مجلس قرائت کند.

قادری فر افزود: اخبار جعلی کار شبکه نفوذ برای متلاطم کردن بازار است و اگر امروز بازار مرغ، تخم مرغ، گوشت و سیب زمینی کنترل شده حاصل تلاش جهادگران حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82387
  • 10 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.