تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

5

آغاز جنگ ستارگان در پاریس

  • کد خبر : 82184
  • 26 بهمن 1400 - 11:05
آغاز جنگ ستارگان در پاریس
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه شنبه) با برگزاری دو دیدار همزمان آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، در اولین شب از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه دو بازی به طور همزمان برگزار خواهد شد که طی آن‌ها پاری سن ژرمن پذیرای رئال مادرید خواهد بود و منچسترسیتی در پرتغال به مصاف اسپورتینگ لیسبون می‌رود.

پاری سن ژرمن – رئال مادرید

این ۲ تیم پیش از این در رقابت‌های اروپایی ۱۰ بار رو در روی هم قرار گرفته اند که رئال مادرید ۴ بار و پاریسی‌ها ۳ بار به پیروزی رسیده اند و ۳ بازی دو تیم هم به تساوی انجامیده است.
آخرین باری که پاری سن ژرمن و رئال مادرید با هم بازی کردند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰-۲۰۱۹ بر می‌گردد که در دو بازی رفت و برگشت پاریسی‌ها به یک پیروزی و یک تساوی دست یافتند.

این چهارمین بار است که پاری سن ژرمن و رئال مادرید در مرحله حذفی یک رقابت اروپایی رو در روی هم قرار می‌گیرند. رئال مادرید در مرحله یک چهارم نهایی جام یوفا فصل ۱۹۹۲-۹۳ و یک چهارم نهایی جام برندگان جام ۹۴-۱۹۹۳ شکست خورد، اما در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۷-۱۸ برابر پاری سن ژرمن به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

آخرین باری که پاری سن ژرمن میزبان رئال مادرید بود به ماه سپتامبر ۲۰۱۹ در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان برمی‌گردد که در آن بازی تیم فرانسوی با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی دست یافت، اما آخرین باری که پاریسی‌ها در مرحله حذفی میزبان رئالی‌ها بودند، در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

رئال مادرید در این فصل در مرحله گروهی در هر سه بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافت و در هر سه بازی موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. (این تیم یک بر صفر اینتر میلان را شکست داد، ۵ بر صفر بر شاختار دونتسک پیروز شد و سه بر صفر از سد شریف مولداوی گذشت.)

آخرین باری که رئال مادرید در لیگ قهرمانان در ۴ بازی خارج از خانه به پیروزی دست یافته به فصل ۲۰۱۴-۱۵ برمی گردد که مانند امسال از قضا کارلو آنچلوتی هدایت این تیم را بر عهده داشت.

اسپورتینگ لیسبون – منچسترسیتی

در دیگر بازی همزمان اسپورتینگ در ورزشگاه الوالاده میزبان تیم منچستر سیتی خواهد بود.

این دو تیم پیش از این فقط یک بار در رقابت‌های اروپایی با هم دیدار کردند که آن هم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در فصل ۱۲-۲۰۱۱ بود. در آن بازی، ۲ تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت به تساوی ۳-۳ دست یافتند، اما تیم پرتغالی به لطف گل زده در خانه حریف سیتیزن‌ها را از دور رقابت‌ها حذف کرد و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

منچستر سیتی در ۶ دیدار اروپایی که در پرتغال به میدان رفته است فقط یک بار طعم پیروزی را چشیده و در ۵ بازی دیگر دو تساوی و ۳ شکست داشته است. این تیم ماه مارس ۲۰۱۲ برابر اسپورتینگ شکست خورد و در فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته نیز در پرتغال بازی را به چلسی واگذار کرد.

این دومین باری است که اسپورتینگ لیسبون به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. اولین بار این تیم در مرحله یک هشتم نهایی فصل ۰۹-۲۰۰۸ مقابل بایرن مونیخ به میدان رفت که تیم پائولو بنتو در دو بازی رفت و برگشت ۱۲ بر یک شکست خورد که سنگین‌ترین شکست تاریخ این رقابت‌ها است.

منچسترسیتی در ۴ دیدار قبلی خود که به عنوان مهمان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان به میدان رفته برابر میزبانان خود به پیروزی دست دست یافته این در حالی است که این تیم پیش از این در ۱۰ بازی خارج از خانه فقط در ۳ بازی به پیروزی رسیده بود و ۶ شکست و یک تساوی داشت.
در صورتی که من سیتی در این بازی هم به پیروزی برسد اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان خواهد بود که در ۵ بازی پیاپی مرحله حذفی این رقابت‌ها به پیروزی دست یافته است.

منچسترسیتی فصل گذشته در مراحل گروهی و یک هشتم نهایی، در هفت بازی پیاپی کلین شیت کرد، اما پس از آن در یازده بازی گذشته خود فقط در یک بازی دروازه خود را بسته نگه داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=82184
  • 18 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.