تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران

8

تاثیر بدخوابی در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

  • کد خبر : 81704
  • 07 دی 1402 - 8:01
تاثیر بدخوابی در افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
پژوهشگران دریافتند که بدخوابی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا سه برابر افزایش دهد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ جنبه‌های فردی خواب ضعیف می‌توانند برای سلامتی قلب مضر باشند، اما اگر با هم ترکیب شوند، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا سه برابر درصد افزایش دهند.

پژوهشگران “دانشگاه جنوب فلوریدا” (USF)، داده‌های مربوط به خواب ۶۸۲۰ بزرگسال با میانگین سنی ۵۳ سال را ارزیابی کردند که ویژگی‌های خواب و سابقه بیماری قلبی خود را گزارش داده بودند. از میان این شرکت‌کنندگان ۶۳۳ نفر از یک دستگاه پژوهشی موسوم به “اکتیگرافی” (actigraphy) استفاده کردند که به دور مچ آن‌ها بسته می‌شد تا خواب آن‌ها را بررسی کند.

پژوهشگران روی جنبه‌های گوناگون سلامت خواب مانند منظم بودن، رضایت و هوشیاری در ساعات بیداری، زمان خواب، کارآیی خواب و مدت خواب تمرکز کردند و آن‌ها را با بیماری قلبی تشخیص داده شده توسط پزشک مرتبط دانستند. آن‌ها دریافتند که هرگونه افزایش در مشکلات سلامت خواب، با ۵۴ درصد افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

“سومی لی” (Soomi Lee)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این یافته‌ها، اهمیت ارزیابی مشکلات سلامت خواب را برای شناسایی خطر بیماری قلبی نشان می‌دهند. این یکی از نخستین پژوهش‌هایی است که نشان می‌دهد در میان بزرگسالان سالم، داشتن مشکلات خواب می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد. داده‌های این پژوهش نشان می‌دهند که بررسی سلامت خواب به طور دقیق و جامع، برای پیش‌بینی بیماری قلبی مهم است.

پژوهشگران از شرکت‌کنندگان در مورد سلامتی آن‌ها پرسیدند؛ از جمله اینکه آیا پزشک آن‌ها ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند آریتمی، سوفل قلب یا بزرگ شدن قلب را تایید کرده است یا خیر. فشار خون بالا به عنوان یک عامل تشخیص در نظر گرفته نشد، زیرا معمولا به جای یک بیماری قلبی، یک عامل خطر برای بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شود. همچنین آن‌ها سابقه خانوادگی بیماری قلبی و عواملی مانند نژاد، جنسیت، سیگار کشیدن، افسردگی و فعالیت بدنی را کنترل کردند.

پژوهشگران دریافتند که اگرچه زنان گزارش داده‌اند که مشکلات سلامت خواب بیشتری دارند، اما مردان بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند. در هر حال، اما جنسیت بر همبستگی کلی بین این دو عامل تأثیری ندارد.

لی گفت: اگرچه سلامت خواب برای همه سنین مهم است، اما ما بر دوران میانسالی تمرکز کردیم، زیرا میانسالی، زمان طولانی‌تری را در بر می‌گیرد و به دلیل نقش‌های کاری و خانوادگی، تجارب متنوع و پر استرس‌تری را شامل می‌شود. این زمانی است که پیش‌ساز‌های بیماری قلبی و مشکلات خواب مرتبط با افزایش سن ظهور می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81704
  • 71 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.