تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳

4

پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال/توافق موقت در دستور کار نیست

  • کد خبر : 81409
  • 19 بهمن 1400 - 14:31
پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال/توافق موقت در دستور کار نیست
سخنگوی دولت ضمن اشاره به توزیع سود سهام عدالت تا پایان اسفند، بیان کرد: هیچ تغییری در سیاست ایران در مذاکرات ایجاد نشده و توافق موقت در دستور کار نیست و این اقدامات نمایشی نقشی در پیشبرد مذاکرات ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه (۱۹ بهمن ماه) در نشست خبری، ضمن تبریک دهه فجر و روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سود سهام عدالت برای کسانی که دارای سهام هستند تا پایان اسفند ماه پرداخت خواهد شد و سود سهام عدالت امسال بیش از دو و نیم برابر آخرین پرداخت است که هر نفر بین ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود که یک خانوار چهار نفره معادل دو میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به دهه فجر، ادامه داد: پروژه آبرسانی ۱۰هزار نفری روستایی دیروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد همچنین برخی از پروژه های به نتیجه رسید شده وزارت نیرو هم توسط رییس جمهور افتتاح شد و حدود ۲۱۱ روستا برق رسانی شد.

بهره‌برداری از ۴۸ پروژه بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه خواهد داشت

سخنگوی دولت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه در حوزه صنعت و پتروشیمی، گفت: این اقدام با ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان که از ابتکارات دولت مردمی بود انجام شد زیرا یکی از نگاه های جدی دولت توسعه با محوریت قرار دادن بخش خصوصی است که دولت تسهیل گر باشد.

وی افزود: محوریت فعالیت دولت مردمی خود مردم هستند که در این پروژه هم ۷ مجموعه بزرگ کشور شرکت داشتند و این پروژه در۱۳ استان و ۲۷ شهرستان در حال اجراست که در واقع توزیع ملی شده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پیش بینی می شود پس از بهره برداری کامل از پروژه ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه داشته باشد که از این مبلغ ۱۱ میلیارد دلار از صادرات است.

بهادری جهرمی ادامه داد: این اقدامات در راستای هدف گذاری دولت برای تحقق رشد ۸ درصدی است. اینها بخشی از اقدامات دولت برای سرمایه گذاری مولد است که به  ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان در سال آینده می رسد.  این پروژه ها ۲۱ هزار شغل و ۶۴ هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می کند.

محوریت فعالیت‌ها در این دولت، مردم هستند

سخنگوی دولت با بیان اینکه محوریت فعالیت ها در دولت مردمی، مردم هستند، بیان داشت:  دولت تسهیل گر، حامی و نظارت کننده امور خواهد بود و طرح پیشرانان اقتصادی بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ اقتصاد ایران است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی طرح پیشرانان اقتصادی، به حل مشکل تورم و بهبود سرمایه گذاری مولد منجر می‌شود و نشان دهنده رویکرد دولت در خنثی سازی تحریم و توجه به ظرفیت های داخلی است.

اصحاب رسانه و مردم بر آزادسازی سواحل نظارت کنند

سخنگوی دولت با اشاره به آزادسازی سواحل کشور، بیان داشت: از اصحاب رسانه و مردم خواستارم بر اجرای دستور رئیس‌جمهور در آزادسازی سواحل در جنوب و شمال نظارت کرده و هرجا دستور اجرا نشده گزارش دهند تا سریعا از سوی دستگاه مربوطه اقدام شود.

وی افزود: همزمان با آزادسازی سواحل شمالی شاهد این اتفاق در در سواحل جنوبی هم هستیم که در این راستا ۱۰ کیلومتر از جزیره قشم هم آزادسازی خواهد شده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: همکاری خوبی بین نهادها در این زمینه صورت گرفت. در راستای رهاسازی یا مقدمات لازم در این زمینه داشتند. صدا و سیما و نیروهای مسلح به این اقدام پیوستند‌ و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی دولت با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در  ستاد کرونا، تاکید کرد: از ابتدای شناسایی اومیکرون در آفریقا اقدامات لازم در کشورمان برای محدودسازی سفرهای خارجی صورت گرفت.

آمار تزریق دز سوم قابل قبول نیست 

وی افزود: آمار تزریق دز سوم قابل قبول نیست که مردم باید در تزریق آن جدی باشند همچنین به مسئولین استانی اختیار داده شده که هر استانی با توجه به شرایط خودشان تصمیم گیری  کنند.

توافق موقت در دستور کار نیست 

سخنگوی دولت با اشاره به مذاکرات وین و لغو کردن برخی تحریم ها توسط آمریکا، بیان داشت: هیچ تغییری در سیاست ایران در مذاکرات ایجاد نشده است و توافق موقت در دستور کار نیست و این اقدامات نمایشی نقشی در پیشبرد مذاکرات نخواهد داشت. از این رو توافق خوب با تضمین کافی، ملاک دولت در مذاکرات است.

بهادری جهرمی با بیان اینکه حذف یارانه دهک های پر درآمد متاثر از نظام توزیع یارانه است، بیان داشت: مستمر باید دهک بندی خانوارها بروز رسانی شود. در بخش توزیع یارانه غیرنقدی هم جز معایب این نظام توزیع یارانه است. معمولا در این شرایط پرمصرف ها یارانه بیشتری مصرف می کنند. منتظر تصمیم مجلس در این زمینه هستیم.

چرا برخی مستمر اصرار دارند همه چیز را به خارج از کشور ارتباط دهند؟ 

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش فروش نفت ایران به خاطر رفتن ترامپ و آمدن بایدن در آمریکاست؟، گفت: نمی‌دانم چرا برخی مستمر اصرار دارند همه چیز را به خارج از کشور ارتباط دهند؟ دولت ایالت متحده بیش از یکسال است تغییر کرده است.

سخنگوی دولت افزود: دولت قبل هشت ماه پایانی خود را در دولت جدید آمریکا گذراند. اما شرایط فروش نفت و درآمدهای ارزی را دیدیم پس اصرار بر نادیده گرفتن دستاوردهای مدیران خودمان نداشته باشیم.

بهادری جهرمی با تاکید بر این که اینکه دولت اقتصاد را به مذاکرات گره نخواهد زد، بیان داشت: شاهد هستیم در اوج مذاکرات نرخ ارز در بازار با ثبات است همچنین دولت با جدیت در حال تامین حقوق مردم است ولی سیاست ها را محدود به یک حوزه نمی کند.

وی تصریح کرد: خنثی سازی تحریم ها پا به پای مذاکرات در دستور کار بوده، اما اینکه انتظار داشته باشیم با تورم ۶۰ درصدی که در هنگام تحویل دولت رو به رو بودیم در کوتاه مدت به صفر برسد این کار نشدنی است زیرا بیماری های زمینه ای اقتصاد همانند تورم نیازمند زمان است. ما همچنان داریم بودجه دولت قبل را اجرا می کنیم و برنامه ریزی اصلاحی با بودجه جدید اجرایی می شود.

دولت اهل شنیدن سریع حرف‌ها و خواسته‌های به‌حق است

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت اهل شنیدن سریع حرف‌ها و خواسته‌های به‌حق است. عادلانه‌کردن پرداخت‌ها و مزایای کارکنان یکی از همین مطالبات به‌حق است در همین موضوع رییس جمهور به سازمان اداری استخدامی دستور داده است که لایحه عادلانه کردن پرداخت‌ها را تنظیم کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره افزایش بهای برخی کالاهای اساسی در بازار و تمهیدات دولت این زمینه اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز دولت برای تامین میوه و کالاهای اساسی تدابیر لازم را اتخاذ کرده است. همچنین سازمان تعاون روستایی با همراهی سازمان میادین و اتحادیه میوه و تره بار متولی شدند که تنظیم بازار را انجام دهند.

دولت خرمای ماه رمضان را از الان ذخیره کرده است 

وی با بیان اینکه ذخایر کالاهای اساسی بیش از حد انجام شده و در این زمینه نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: حتی دولت خرمای ماه رمضان را از الان ذخیره کرده است تا مشکلی برای ماه رمضان پیش نیاید.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نظام توزیع کالاهای اساسی هم مدیریت شده و چارچوب مند درحال پیش است که اینجا جا دارد از شهرداری تهران برای همکاری نزدیک با دولت تشکر کنم.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت توزیع هوشمند هم در دستور کار خود قرار داده است، تاکید کرد: مدیریت کنترل قیمت کالاهای اساسی تا شب عید ادامه می یابد و دولت اجازه افزایش قیمت را نخواهد داد.

وی با اشاره به گرانی برنج و سیب زمینی در کشور، گفت: با خشکسالی های گذشته شاهد کاهش ۲۰ درصد تولید این اقلام در کشور بودیم اما عده ای از خشکسالی سوداگری می کنند که دولت نسبت به این موضوع حساس است و نسبت به این اقدام ها واکنش هایی خواهد داشت.

سخنگوی دولت با اشاره به سامانه هوشمند توزیع کالا، افزود: اکنون برنج خارجی در این سامانه از قیمت ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان و برنج ایرانی حدود ۴۰ هزار تومان به وفور موجود است همچنین بقیه اقلام هم با واردات از سوی جهادکشاورزی کنترل می شود و اجازه سوداگری را نخواهد داد.

توضیحات محمد فاضلی را عینا منتشر کنید 

وی خطاب به روزنامه اصلاح‌طلب که از وضعیت محمد فاضلی و بیژن اباذری پرسیده بود، گفت: خواهش می کنم عیناً توضیحات آقای محمد فاضلی را در صفحه اول همین روزنامه منتشر کنید تا ببینیم همه توان شنیدن حرف حق را داریم یا نه؟

وی ادامه داد: مسائل دانشگاهی تابع قوانین دانشگاهی، علمی و آموزشی است. خود آقای فاضلی اعلام کرد این مسأله مربوط به دولت سابق بوده است و رئیس دانشگاه هم توضیحاتی بیان کرد که در این دولت تغییری صورت نگرفت و این پرونده هم در دستور کار وزارت علوم قرار نگرفته و در سطح دانشگاه با همان مدیریت سابق است.

بهادری جهرمی تاکید داشت: نگاه دولت به دانشگاه سیاسی نیست بلکه علمی است و برخورد با جامعه دانشگاهیان از سوی دولت واضح است.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان و بار مالی این مصوبه تصریح کرد: درباره اظهار نظر های مجلس من نباید پاسخگو باشم و گزارش مرکز پژوهش ها با پیشنهادهایی همراه بوده است. علی رغم اینکه این لایحه بدون کار کارشناسی در روزهای پایانی دولت قبل به مجلس تقدیم شده بود اما این دولت، با متن لایحه دولت قبل عیناً موافقت کرد و بار مالی آن را پذیرفت و باید دید و منتظر بود که مجلس چه راه حلی برای طراحی ساز و کار مناسب با پشتکار مناسب برای حل مشکلات معلمان عزیز تدبیر خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=81409
  • 69 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.