تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

راه‌اندازی سامانه جامع مصوبات برای سراسر کشور

  • کد خبر : 80735
  • 13 بهمن 1400 - 11:47
راه‌اندازی سامانه جامع مصوبات برای سراسر کشور
رئیس شورای عالی استان‌ها از راه‌اندازی سامانه جامع مصوبات که پیش‌تر در شورای شهر تهران انجام شده بود را برای سراسر کشور، خبر داد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در دوره ششم ضمن تبریک آغاز دهه فجراظهار داشت: این روزها؛ روزهای خاطره انگیزی است. در این روزها دولتی شکل گرفت که توانست توازن قدرت در جهان را به هم بریزد و امروز به عنوان یک قدرت منطقه ای ایفای نقش می کند.

وی همچنین ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و افزود: ایشان مرجع بسیار معتبری در حوزه های مختلف بود.

رئیس شورای عالی استان ها با استناد به احادیث و فرمایشات ائمه معصومین گفت: شورای عالی استان ها که شاید منحصر به فردترین مجموعه کشور باشد. این شورا ترکیبی از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح را در یکجا جمع کرده و همه برابر و مردمی هستند. از نظر من مردمی ترین شورای کشور شورای عالی استان هاست.

سروری تصریح کرد: امیدوارم ما در این ۴ سال بتوانیم با کوشش و اخلاص یک کارنامه زرین برای خودمان و برای انقلاب اسلامی به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: مردمی ترین پارلمان کشور می‌تواند بیشترین خدمات را به مردم ارائه کند. بنابراین ما باید بتوانیم دست شهرداری‌ها و شوراهای سراسر کشور را برای خدمت به مردم بگیریم و به همین دلیل باید هم‌داستان و هم قسم شویم که در این چهار سال از حاشیه بپرهیزیم و از ظرفیت های شورای عالی استان ها برای توسعه کشور استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه این شورای صرفا یک مجموعه تشریفاتی است تصریح کرد: این شورا چون در قانون اساسی آمده است، وجود دارد. در حالی که از نظر شهید بهشتی شورای عالی استان ها عِدل مجلس شورای ملی بود و می توانست در امور محلی جایگزین آن باشد اما اکنون چنین نیست.

سروری بیان داشت: به نظر من مهم‌ترین موضوعی که ما باید روی آن تاکید کنیم موضوع مدیریت یکپارچه شهری است و این لایحه امروز در مجلس در دست بررسی است. هرچند نظر ما این بود که تصویب آن کمی تعویق بیفتد تا بتوانیم بیشتر بررسی کنیم. با این حال این مبحث موضوع مهمی است که ما نباید به هیچ وجه از آن کوتاه بیاییم و باید بتوانیم دستگاه های دولتی را مجاب کنیم که موضوعات شهری را به مدیریت شهری واگذار کنند تا دولت چابک تر به مسائل کلان بپردازد.

وی با بیان اینکه ما باید یک نگاه ملی به شورای عالی استان ها داشته باشیم گفت: من فکر می‌کنم با وجود جمع نخبگان موجود در شورای عالی استان ها می توانیم یک جمع‌سپاری ملی داشته باشیم و آنچه در قانون اساسی آمده است را محقق کنیم.

رییس شورای عالی استان ها بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن ورود کنیم بحث مالیات است. توزیع مالیات بر ارزش افزوده عادلانه نیست. هرچند دوره قبل  یک درصد از این مالیات به سهم شهرداری ها افزوده شد اما کافی نیست و ما باید به دنبال اصلاح نظام مالیاتی کشور باشیم تا با افزایش سهم شهرداری ها بتوانیم خدمت بیشتری به مردم برسانیم.

سروری با بیان این که مسئله روستاها امروز در کشور رها شده و مسئله مهاجرت جمعیت کشور را به مرحله خطرناکی رسانده است، گفت: در ابتدای انقلاب نسبت جمعیت روستایی به شهری ۷۰ به ۳۰ بوده است در حالی که اکنون برعکس است. ما از ابتدای انقلاب جمعیت را جا به جا کردیم و با این کار هم روستاها را ناکارآمد کرده ایم و هم شهرها را شلوغ.

وی افزود: از زمانی که جهادسازندگی تعطیل شد رسیدگی به امور روستاها نیز کمرنگ شد. پیشنهاد ما این است که بار دیگر سازمان جهاد سازندگی با محوریت شورای عالی استان ها راه اندازی شود تا بتوانیم به نظام روستایی کشور رسیدگی کنیم و از آنجا که بیشترین شوراهای کشور هم اعضای شورای روستا هستند، می توانیم مفید عمل کنیم.

سروری  با بیان اینکه من فکر می‌کنم ارتباط منسجمی با دستگاه های دولتی و حکومتی ندارد، گفت: باید این ارتباط منسجم تر و بهتر باشد و به یاری خدا در این مدت کوتاه تشکیل دوره ششم شورای عالی استان ها ارتباط های خوبی برقرار شده است و در مورد بودجه شورای عالی استان ها ما با کمک افراد با تجربه توانستیم از مجلس دستور خوبی بگیریم تا بودجه این شورا مستقل باشد.

وی همچنین از نمایندگان خواست با ارتباط موثر با نمایندگان مجلس بتوانند بودجه مستقل شورای عالی استان ها برگردانند.

 وی ادامه داد: تصمیم ما بر این است که اعضای شورای عالی استان ها در کمیسیون تلفیق مجلس و تمام کمیسیون های دولت حضور داشته باشند تا بتوانند از موضوعات شهری دفاع کنند.

ما در تلاش هستیم سامانه جامع مصوبات که پیش‌تر در شورای شهر تهران انجام شده بود را برای سراسر کشور راه اندازی کنیم. این سامانه از استان ها شروع می‌شود و بعد به شهرستان ها می رسد. این خدمت بزرگی به شوراهای سراسر کشور باشد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=80735
  • 39 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.