تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

22

آخرین اخبار شهرداری و شورای شهر تهران – ۱۰ مردادماه

  • کد خبر : 795
  • 10 مرداد 1397 - 13:10
آخرین اخبار شهرداری و شورای شهر تهران – ۱۰ مردادماه

*طبق قانون افشانی باید برود/استعفای داوطلبانه تعدادی از معاونین شهردار عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت:‌ بسیاری از معاونین شهردار داوطلبانه استعفا می‌دهند، البته لیستی در خصوص بازنشستگان شهرداری به شورا ارائه شده که بعداز تعطیلات در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. به گزارش سرویس شورا و مدیریت […]

شورا و شهرداری

*طبق قانون افشانی باید برود/استعفای داوطلبانه تعدادی از معاونین شهردار

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت:‌ بسیاری از معاونین شهردار داوطلبانه استعفا می‌دهند، البته لیستی در خصوص بازنشستگان شهرداری به شورا ارائه شده که بعداز تعطیلات در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گزارش سرویس شورا و مدیریت شهری افق تهران، ناهید خداکرمی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اشاره کرد و در خصوص وضعیت محمدعلی افشانی شهردار تهران، گفت: قوانین نشان می‌دهد که باید شهردار تهران برود، حالا نمی‌دانیم چطور می‌شود و البته بنده در جریان نیستم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقای افشانی به دلیل اینکه بازخرید شده باید دید قانون در موردش چطور معنا می‌شود.

به گفته خداکرمی، هنوز قانون منع به کارگیری بازنشستگان ابلاغ نشده است و ما وقت داریم در این مدت تمام راه‌ها را امتحان کنیم و ببینیم که شهردار تهران جزو استثناها می شود یا خیر، البته به اعتقاد بنده، شهردار تهران در حد وزیر است و در جلسات هیأت دولت هم حضور می‌یابد.

وی ادامه داد: به نفع مدیریت شهری است که شهردار تهران ابقاء شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال معاونین شهردار، مدیران و کارمندان هم می‌شود، گفت:‌ بسیاری از معاونین شهردار داوطلبانه استعفا می‌دهند، البته لیستی به شورا ارائه شده که بعداز تعطیلات در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

به گفته خداکرمی، تعداد لیست بالاست و شامل شهرداران، معاونین و بسیاری از مدیران می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که محمدعلی افشانی مشمول این قانون نشود و در شهرداری بماند.


*پاسخ رئیس کمیته اقتصادی شورا به منتقدان عملکرد شواری پنجم

عضو شورای شهر با بیان اینکه سند تحویل و تحول باعث شد، دیگر کسی نتواند ادعای دروغین کند، گفت: مدیریت شهری گذشته، با اقداماتی همچون کمک به احزاب، مداحان، مسجدها در امور کشور دخالت می‌کرد.

به گزارش سرویس شورا و مدیریت شهری افق تهران، محمود میرلوحی (رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر) در پاسخ به این سوال که در آستانه یکسالگی شورای شهر تهران؛ انتقادات جدی به عملکرد شورا می‌شود، عملکرد یکساله شورای شهر را چگونه می‌توان ارزیابی کرد، گفت: شورای شهر از آغاز با برنامه و طرح آمد. شورای پنجم برنامه تغییر داشت و این تغییر را در همه سطوح ازجمله ساختار، سیاست‌ها و رویکردهای شهرداری اعمال کند.

کسانی که عامل نابسامانی بودند خود مدعی شدند

عضو شورای شهر با بیان اینکه بالاخره توانستیم در یک مدت محدود چندماهه عمق مسائل شهرداری و مدیریت شهری را شناسایی کنیم، افزود: این بررسی به صورت گزارش مستند تهیه شد و این نشان دهنده دقت و تجربه شورای پنجم بود. کاری که دولت روحانی آن را نکرد و شاهد بودیم چقدر بدهکار شد و کسانی که خود عامل نابسامانی بودند در انتخابات گذشته ریاست جمهوری تبدیل به مدعی شده‌اند. اما ما با تهیه گزارش و سند تغییر و تحول کاری کردیم که دیگر کسی نتواند ادعای کاذب کند و دیگر نمی‌توانند بگویند شهرداری را با ۵۲ هزار میلیارد بدهی تحویل دادند.

میرلوحی با اشاره به اینکه برخی در مورد تعطیل شدن پروژه‌ها در شهرداری تهران صحبت می‌کنند، گفت: مردم یادشان رفته که این پروژه‌ها پیش از آمدن شورای پنجم تعطیل شده بود. دلیل تعطیل شدن پروژه‌ها هم مشخص است از همان موقع منابعی نداشتند. اینکه خط ۷ را فرمالیته بدون سیگنالینگ افتتاح کردند برایشان بهتر بود تا اینکه اعلام کنند توانایی تکمیل سیگنالینگ را ندارند کاری که ما انجام دادیم. ما ۹۰۰ میلیارد خرج کرده و توانستیم هفت کیلومتر از خط ۷ را افتتاح کنیم.

کمک به احزاب، مداحان و مسجدها از جیب شهر

عضو شورای پنجم با بیان اینکه شورای پنجم توانست واقعیت‌های شهر را مکتوب و مستند کرده و به اطلاع افکار عمومی برساند، افزود: اولین اقدام ما این بود که از فعالیت‌هایی که به ما مربوط نیست فاصله بگیریم. برای مثال مدیریت شهری گذشته با اقداماتی همچون کمک به احزاب، مداحان، مسجدها در امور کشور دخالت می‌کرد، اما ما در شورای پنجم مدیریت شهری جدید خانه‌تکانی کرده و فعالیت‌های اصلی خود را مشخص کردیم.

به اندازه دو سال بودجه شهرداری تهران، پروژه ناتمام داریم

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر با تاکید براینکه در حال حاضر شهرداری تهران ۵۲ هزار میلیارد تومان بدهی و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام دارد، گفت: ما به اندازه دو سال بودجه شهرداری تهران، پروژه ناتمام داریم. اگر برای پروژه‌های ناتمام؛ برنامه نداشته باشیم تا پایان دوره شورای پنجم به اتمام نخواهند رسید. بسیاری از این پروژه‌ها که نیمه‌کاره رها شده‌اند، اولویت نداشته و حتی دلیل محکمی برای شروع آنها وجود ندارد.

پرداخت‌های سال آخر دوران قالیباف همگی خاص بود

وی در ادامه به نحوه تخصیص بودجه در مدیریت شهری گذشته انتقاد کرده و تصریح کرد: پرداخت‌های سال آخر دوران قالیباف همه پرداخت‌های خاص بوده است. در حالی که از سال ۹۳ به بعد پیمانکاران نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان از شهرداری طلبکار بوده‌اند، باز هم بودجه شهرداری را خرج موارد متفرقه می‌کردند.

در سال ۹۶ کل بودجه شهرداری را  ۹ ماهه خرج کردند

میرلوحی در پاسخ به این سوال که کمیته تخصیص بودجه به صورت مستقیم مقصر بوده است، گفت: بله، این اقدامات در همان پنج ماه اول ۹۶ رخ داده است و در همان پنج ماه اول کل بودجه را تخصیص دادند. به جای آنکه بودجه فقط همان پنج ماه را خرج کنند بودجه کل سال را خرج کردند و همه تخصیص را در همان پنج ماه دادند. در همین راستا ما همه چیز را در شورای پنجم اولویت‌بندی کردیم و هر کمیسیون سه اولویت اساسی دارد، بودجه را به شیوه گذشته خرج نمی‌کنیم.

*تعیین تکلیف بازنشستگی شهردار تهران تا پایان هفته

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: تا پایان هفته مشخص می شود که محمد علی افشانی شهردار تهران مشمول این قانون می شود یا خیر؟

به گزارش سرویش شورا و مدیرت شهری افق تهران، صدراعظم نوری با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: در خصوص این موضوع در جلسه هم‌اندیشی شورا بحث و بررسی شد و قرار شد یکی از نمایندگان شورا این موضوع را با شهردار تهران مطرح کند و اگر شهردار تهران شامل این قانون نمی‌شود یا نمی شود را  اعلام کند.

وی با بیان اینکه شهردار تهران قبلا بازخرید شده است،‌گفت: وی مجدداً بدون رابطه استخدام رسمی فعالیت کرده است و به نظر می‌رسد این قانون شامل شهردار نشود. منتهی برای اینکه مطمئن شویم یکی از اعضاء پیگیر موضوع است.

به گفته صدراعظم نوری تا پایان هفته مشخص می‌شود که شهردار تهران مشمول این قانون می‌شود یا خیر.

*توضیحات یک مقام آگاه در شهرداری درباره اعلام اسامی بازنشستگان

لیست های منتشره مربوط به بازنشستگان شهرداری تهران در فضای مجازی در حد گمانه زنی است و رسمیت و قطعیت ندارد.

به گزارش سرویس شورا و مدیریت شهری افق تهران، یکی مقام آگاه در شهرداری تهران در خصوص مباحث مطرح شده منع بکارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران به شوراآنلاین گفت:تاکید شهردار اجرای قانون و احترام به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی است و درخواست کرده اند که لیست معاونین، شهرداران و مدیران بازنشسته شهرداری تهران در کمترین زمان ممکن تهیه شود.

وی افزود:لیست مربوط به بازنشستگان حوزه مدیران ستادی و شهرداری مناطق تهران آماده است اما با توجه به پراکندگی سازمانها و شرکتهای مستقل شهرداری و تعدد پرسنل، آمار بازنشستگان آن ها هنوز نهایی نشده است.

این مقام آگاه در خصوص لیست های منتشر شده از سوی برخی رسانه ها گفت: همانطور که گفتم هنوز لیست بازنشستگان شهرداری تهران نهایی نشده و طبیعتا نمی تواند اعلام رسمی شود. بنابراین لیست های منتشر شده صرفا در حد گمانه زنی است و اطلاعات آماری آن دارای اشکالاتی است. اسامی برخی از مدیران به اشتباه در لیست قرار گرفته و اسامی برخی مدیران بازنشسته از قلم افتاده است. بطور مثال ولی الله شجاع پوریانمعاون اجتماعی شهرداری تهران و بهمن نوری شهردار منطقه ۸ هرچند بازنشسته هستند اما هر دو از جانبازان بالای ۵۰ درصد هستند که طبق مصوبه اخیر مجلس از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی هستند. نام  اسدی شهردار منطقه ۵ و عیسی پور مدیرعامل هادیان شهر هم در این لیست ها آمده، در حالیکه این دو جانبازانى هستند که حدود دو سال و نیم با بازنشستگی فاصله دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که این لیست در چه زمانی نهایی خواهد شد و به مرحله اجرا خواهد رسید به خبرنگار شورا آنلاین گفت: طبق دستور  شهردار تهران باید لیست بازنشستگان در کمترین زمان ممکن تهیه شود و قطع به یقین تا قبل از تایید این مصوبه در شورای نگهبان و پیگیری اجرای آن از سوی نهادهای نظارتی،این لیست نهایی خواهد شد و بلافاصله پس از ابلاغ نهایی مصوبه مجلس، شهرداری تهران نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد.

پیگیری شوراآنلاین جهت در اختیار گرفتن لیست اولیه مدیران بازنشسته شهرداری تهران از منابع مسئول بی نتیجه ماند اما بر اساس اخبار غیررسمی و پیگیری های خبرنگاران شوراآنلاین، اسامی مدیرانی که گفته می شود علیرغم بازنشستگی در شهرداری تهران مشغول بکار هستند جمع آوری شده که در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

پایگاه خبری شوراآنلاین آمادگی دارد که نظر اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران در این خصوص را منتشر کند. همچنین کاربران گرامی می توانند در ذیل همین خبر اسامی مدیران از قلم افتاده را اعلام تا پس از بررسی نسبت به انتشار آن اقدام کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=795
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.