تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

فشاردرمانی و موارد استفاده از آن چیست؟

  • کد خبر : 79377
  • 01 بهمن 1400 - 12:43
فشاردرمانی و موارد استفاده از آن چیست؟
از طریق فشار درمانی یا طب فشاری، می‌توانیم تنها با اعمال فشار در یک سری نقاط خاص، درد را در نواحی مختلف بدن تسکین دهیم.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، طب فشاری یک روش درمانی است که از طب سوزنی چینی گرفته شده است. هدف آن فعال کردن مجدد گردش انرژی برای به دست گرفتن کنترل خود، به روشی طبیعی در تمام بیماری‌های مرتبط با این اختلالات است.

طبق طب سنتی چینی، بدن انسان حدود ۲۰ کانال انرژی دارد. این‌ها به اصطلاح نصف النهار نامیده می‌شوند. تحریک آن ها باعث ایجاد ارتباط با برخی از مهمترین اعضا می‌شود. به این ترتیب تعادلی حاصل می‌شود که به بدن و ذهن اجازه می‌دهد هماهنگی را حفظ کنند.

وقتی این گره‌های نصف النهار مسدود یا مسموم می‌شوند، عدم تعادل در میدان انرژی ما رخ می‌دهد. در نتیجه باعث بروز علائم و بیماری‌های مختلفی می‌شود که کیفیت زندگی را کاهش می‌دهند.

طب فشاری یک روش درمانی است که اصول ماساژ و طب سوزنی را بدون استفاده از سوزن ترکیب می‌کند. بر اساس یک مطالعه، تکنیک طب سوزنی دیجیتال یک تکنیک تایید شده در درمان بیماری‌های مختلف است؛ البته به شرط این که به درستی تشخیص داده شود.

از طریق این فشار، یک سری از نقاط استراتژیک که در سراسر بدن پخش شده اند، به منظور ارتقای ریکاوری فیزیکی تمرین داده می‌شوند. هر نقطه یا گروهی از نقاط از طریق شبکه‌ای از کانال‌های انرژی به نام مریدین به یک اندام داخلی متصل شده و به آن متصل می‌شود.

طب فشاری چگونه عمل می‌کند؟

اول از همه، طب فشاری از طریق انگشتان کار می‌کند یا با اعمال فشار با نوک انگشت، یا با بند انگشت و یا انتهای پشت مداد. کارشناسان، در کاربرد آن، نقاط و مریدین‌ها را بررسی می‌کنند و فشار می‌آورند تا مکان دقیقی را پیدا کنند که به نفع بهبودی بیمار است.

در ابتدا ممکن است احساس سوزن سوزن شدن خفیفی در بدن داشته باشید. با این حال، با ادامه این تکنیک، سبک‌تر و سبک‌تر می‌شوید. فشار اعمال شده به هر نقطه بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد. مطمئن شوید که این نقطه دقیقی است که تصور می‌شود عدم تعادل انرژی در آن باشد. پس از جلسه، تسکین تقریباً فوری خواهد بود.

در نهایت، مهم است که به خاطر داشته باشید که اثرات این درمان ممکن است در هر ارگانیسم متفاوت باشد. یکی از سخت‌ترین جنبه‌ها یافتن نکاتی است که باید به آن‌ها پرداخته شود. بنابراین، طبیعی است که برخی از نقاط آن طور که تخمین زده می‌شود، کار نمی‌کنند. طب فشاری بیشتر به عنوان کمکی برای درمان انواع بیماری‌های مزمن یا تازه کشف شده توصیه می‌شود.

به طور خاص، برخی از اختلالاتی که با این شیوه درمان می‌شوند عبارتند از:

  • درد عضلانی، گرفتگی یا بدن درد
  • احساس خستگی مزمن یا فرسودگی
  • استرس، اضطراب و عصبی بودن
  • افسردگی و مشکلات خواب
  • اختلالات قاعدگی
  • علائم یائسگی
  • یبوست، اسهال یا مشکلات گوارشی
  • آرتروز
  • گردش خون ضعیف
  • فلج صورت

مهمترین نقاط کاربردی بدن برای اعمال طب فشاری

هوگو: در پشت دست، بین انگشت شست و سبابه قرار دارد. برای زنان باردار مناسب نیست.‌ می‌توان از آن برای درد‌های عضلانی، سردرد، مشکلات التهابی و بیماری‌های گوارشی استفاده کرد.

زوسانلی: سه انگشت شست و یک انگشت زیر مفصل زانو قرار دارند. تسکین دهنده انواع بیماری‌های گوارشی و خستگی. همچنین می‌تواند برای تسکین کمردرد مفید باشد.

نگوان: در خم کننده عرضی مچ دست، بین تاندون‌های کف دست و عضله شعاعی خم کننده قرار دارد. برای درد مفاصل فوقانی مؤثر است و در نهایت می‌تواند اختلالات روانی مختلف را آرام کند.

قبل از شروع طب فشاری، رعایت برخی اقدامات مراقبتی ضروری هستند:

اول از همه، نقاط روی شکم برای زنان باردار منع مصرف دارد.

از نیروی قوی نباید روی بیماران ناتوان، افراد مسن یا کودکان استفاده شود.

در صورت گرسنگی یا مستی استفاده از آن توصیه نمی‌شود؛ زیرا می‌تواند باعث غش شود.

در نهایت در نواحی مانند جلوی گردن، زیر بغل، کناره‌های سینه و اطراف سینه‌ها منع مصرف دارد.

طب فشاری یک تکنیک موثر در برابر عدم تعادل است که به دلیل عدم تعادل انرژی در بدن ایجاد می‌شود. اگرچه می‌توان آن را در خانه اعمال کرد، اما همیشه باید با اطلاعات لازم انجام شود تا آسیبی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=79377
  • 10 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.