تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

«ماهان» قصه فیلم پسرم واقعی است

  • کد خبر : 79343
  • 01 بهمن 1400 - 11:24
«ماهان» قصه فیلم پسرم واقعی است
فیلم سینمایی «ماهان» ساخته حمید شاه‌حاتمی، یکی از آثار راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر افق تهران، علی شاه‌حاتمی تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: فیلمنامه سینمایی «ماهان» بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته شده و حرف اصلی آن امید دادن به انسان‌هاست.

فیلم سینمایی «ماهان» ساخته حمید شاه‌حاتمی به تهیه‌کنندگی پدرش، یکی از آثار راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر است. فیلمی که قرار است ۱۴ بهمن برای اهالی رسانه در برج میلاد (حانه جشنواره) رونمایی و اکران شود.

«ماهان» روایت زندگی یک بازیگر تئاتر است که پس از مدت‌ها می‌تواند نقش اصلی یک نمایش را روی صحنه ایفا کند، اما بیماری سرطان مسیر زندگی او را دستخوش تغییرات جدی قرار می دهد.

همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، نگار جوکار و وحید رحیمیان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

در جشنواره امسال، ۲۲ فیلم به بخش سودای سیمرغ راه یافتند که بیشتر فیلمسازان آن جوان هستند. البته علی شاه‌حاتمی با اظهار تأسف از حذف بخش فیلم اولی‌ها از جشنواره امسال می‌گوید،  کاش بخش فیلم‌های اول (کارگردان اولی ها) حذف نمی‌شد؛ جوانان زیادی فیلم ساخته و امیدوار بودند در جشنواره فیلم خودشان را همراه منتقدان و مخاطبان ببینند اما نشد.

جشنواره چهلم فجر هم مثل همه دوره‌ها پس از معرفی آثار، با حواشی مواجه شد و خیلی‌ها آثار انتخابی را قوی نمی‌دانستند. انتقادی که با واکنش بهروز افخمی یکی از اعضای هیئت انتخاب فیلم ها روبرو شد. او در یک برنامه تلویزیونی گفت مگر فیلم ها را دیده اید که این قدر مطمئن از ضعیف بودن آنها حرف می زنید؟!

شاه حاتمی هم در این باره به خبرنگار ما گفته است، هیئت انتخاب فیلم ها یک تیم حرفه‌ای بودند و من نمی‌دانم همه فیلم‌ها را توانستند کامل ببینند یا نه. در نهایت انتخاب آن‌ها این ۲۲ فیلم بوده؛ امیدوارم بعد از نمایش ۲۲ فیلم آن‌هایی که فیلم‌ها را می‌بینند احساس کنند هیئت انتخاب فیلم‌های خوبی را انتخاب کرده اند.

چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر، ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری مسعود نقاش زاده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=79343
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.