تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

12

تئاتر قربانی نگاه سلیقه‌ای مدیران شد

  • کد خبر : 789
  • 10 مرداد 1397 - 10:46
تئاتر قربانی نگاه سلیقه‌ای مدیران شد

بازیگر تئاتر از نگاه سلیقه‌ای مدیران در تایید و رد نمایشنامه‌ها که باعث قوت گرفتن نمایشنامه های خارجی شده، انتقاد کرد. به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، مهدی سلطانی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تمایل کارگردانان ایرانی برای به صحنه بردن نمایشنامه های خارجی گفت: از آنجا که نمایشنامه های ایرانی معمولا شرح حال مردم خودمان […]

بازیگر تئاتر از نگاه سلیقه‌ای مدیران در تایید و رد نمایشنامه‌ها که باعث قوت گرفتن نمایشنامه های خارجی شده، انتقاد کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی هنری افق تهران، مهدی سلطانی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره تمایل کارگردانان ایرانی برای به صحنه بردن نمایشنامه های خارجی گفت: از آنجا که نمایشنامه های ایرانی معمولا شرح حال مردم خودمان است و توسط یک ایرانی نوشته شده، ممکن است باعث سوء‌تفاهم هیات ممیزه شده و یا اتهام‌های نامربوطی را توسط کسانی که سلیقه‌ای برخورد می‌کنند، دریافت کند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند دنبال دردسر نروند و با اجرای یک نمایشنامه‌ خارجی حداقل امرار معاش کنند.

وی افزود: نویسنده‌های خوب ما که پیشتر نوشته‌های خوبی از آن‌ها روی صحنه دیده شده است، به اقتباس از نمایشنامه‌های خارجی رو می‌آورند یا اینکه شروع به نوشتن نمایشنامه‌هایی با مضمون و یا کاراکتر‌های غیر ایرانی می‌کنند.

سلطانی درباره آسیب زننده بودن این موضوع بیان کرد: هر چه قدر ما بتوانیم فرهنگ و ادبیات نمایشی خودمان را قوی‌تر کنیم، مخاطبان بیشتر و با کیفیت تری خواهیم داشت و تاثیری که به وسیله نمایشنامه‌های ایرانی می‌توان روی مخاطبان بومی خود گذاشت، قطعا بیشتر و بهتر خواهد بود. در واقع نگاه و برخورد سلیقه‌ای مسئولان و خط قرمز‌های موجود مانع شکل گیری این نمایش‌ها می‌شود.

کارگردان تئاتر در پاسخ به این که آیا افزایش نمایش‌های غربی به سلیقه‌های مخاطبان مربوط می‌شود؟ گفت: تا جایی که بحث کیفیت به میان نیاید خیر، به هرحال سلیقه یک ایرانی متاثر از فرهنگ و جغرافیایی است که در آن به سر برده است. معمولا یک ایرانی، غذا‌های متناسب با ذائقه ایرانی را بیشتر ترجیح می‌دهد، حتی اگر خارج از کشور باشد. در واقع، مخاطبان تمایل دارند آثاری را ببینند که بتوانند خود و فرهنگ خود را در آن بازیابی کنند. از دید علمی نیز اگر ما با زبان خودمان صحبت کنیم مورد پذیرش بیشتری قرار خواهیم گرفت.

این بازیگر در پایان گفت: مسئولان علاوه بر این که باید نگاه سلیقه‌ای خود در مورد فرهنگ و تئاتر را کنار بگذازند، باید چنان دلسوز باشند که ارزش‌های فرهنگی را قربانی نگهداری و حفظ میز خود نکنند و همه این‌ها وقتی مُیسر است که دغدغه‌ای در راستای فرهنگ و هنر وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام

ا/۴۴۴

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=789
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.