تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

لزوم غنی‌سازی و استاندارسازی محتوا در زیرساخت‌ها

  • کد خبر : 78292
  • 20 دی 1400 - 14:28
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بیان کرد: توجه به محتوای زیرساخت‌ها از نیازهای شهر است و می بایست نسبت به بازنگری محتوای موجود در این بخش دقت نظر داشته‌باشیم.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه پایانی بازدید از منطقه ۱۳ شهرداری تهران که در سوله مدیریت بحران این منطقه برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های شاخص منطقه ۱۳ همین بس که این منطقه به پیشگامان، انقلاب اسلامی معروف است و بر همین اساس خدمتگزار این مردم بودن افتخار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۳ یکی از مناطق خاص شهر تهران به حساب می آید، اذعان کرد: تمام چالش‌های حوزه مدیریت شهری که در دیگر مناطق به صورت پراکنده دیده می شود در منطقه ۱۳ به صورت تجمیع شده وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به قنات، مسیل، پارک جنگلی، پادگان، بافت فرسوده، آسیب های اجتماعی آن هم از نوع نوظهورش، سد معبر و … اشاره کرد.

وی در ادامه منطقه ۱۳ شهرداری تهران را در حوزه فرهنگی و هنری بی نظیر خواند و خاطرنشان کرد: وجود مواردی همچون اماکن قدیمی و تاریخی، حوزه‌های گردشگری، وجود مساجد مهم و محوری، استقرار مراکز مذهبی، فرهنگی و هنری از نقاط قوت این منطقه به حساب می آیند.

معدنی‌پور با بیان اینکه مشارکت جویی خصیصه بارز و شاخص مردم ساکن در منطقه ۱۳ است، افزود: مردم در سطوح مختلف مطالباتی را از مدیریت شهری دارند که می توان آنها را به ترتیب به ۵ دسته خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل، معماری و شهرسازی و نهایتا فرهنگی و اجتماعی تقسیم کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوعات فرهنگی و اجتماعی مهمترین مطالبه شهروندان است، ادامه داد:  اگر در ۴ لایه اول به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه نشود نمی‌توان توقع داشت که توفیقی در شهر به دست آید.

وی گفت: ما در لایه‌های مختلف برای تامین مطالبات شهروندان نیاز به مشارکت مردم داریم. همچنین نیاز به فرهنگ شهری و شهروندی داریم و در تمام موارد نیازمند فرهنگسازی و آموزش شهروندی هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در کمیسیون ما بر این باوریم که انجام امور با تکیه بر نگاه و رویکرد فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز اجرای طرح ها و پروژه‌های موفق شهری باشد.

نرگس معدنی پور در ادامه افزود: توجه به محتوای زیرساخت‌ها یکی از نیازهای شهر است و ما می بایست نسبت به بازنگری محتوای موجود در این بخش دقت نظر داشته باشیم و از سوی دیگر در غنی‌سازی و استاندارسازی محتوا در زیرساخت‌ها اقدام و سپس در جهت توسعه آنها گام برداریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان ساخت: در منطقه ۱۳ کمبودهایی را در سرانه فضاهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی مشاهده می کنیم که این سرانه ها می بایست افزایش یابند. ضروری است تا در کنار دیگر سرانه های مدیریت شهری به تامین سرانه های فرهنگی اجتماعی نیز توجه ویژه ای صورت گیرد.

معدنی پور در ادامه این جلسه با اشاره به اهداف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم مدیریت شهری گفت: بهبود وضعیت شاخص های فرهنگی و اجتماعی تهران، توسعه عادلانه فرصت ها و خدمات فرهنگی و اجتماعی در شهر، افزایش کارامدی و اثربخشی نظام برنامه و بودجه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نقش افرینی فعال در تحولات فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و … از جمله ماموریت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر است.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمانی می توان بستر لازم برای پیشگیری از آسیب اجتماعی را فراهم آورد که به خانواده  و کارکردهای آن توجه شده باشد، گفت: ما نیازمند افزایش نظارت برای متناسب سازی و بهبود شاخص های فرهنگی اجتماعی هستیم بر همین اساس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تلاش است که شاخص ها را بهبود بخشیده و ضمن سیاستگذاری واستانداردسازی کیفیت زندگی، برای کاهش عوامل مخاطره امیز و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام نماید که این مهم با ظرفیت سازی برای ارتقا سرمایه اجتماعی در تهران و توسعه ظرفیت ها برای اموزش و توانمندی شهروندان و گسترس زمینه های همیاری و مشارکت اجتماعی در بین شهروندان فراهم خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم در بودجه ۱۴۰۱ با توجه به اولویت‌های فرهنگی که در منطقه ۱۳ وجود دارد نسبت به بودجه ریزی برای منطقه اقدام کنیم.

گفتنی است که بازدید از پژوه های فرهنگی هنری اجتماعی و ورزشی و همچنین دیدار با یکی از خانواده های معظم شهدای منطقه از دیگر برنامه های انجام شده توسط اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در منطقه ۱۳ بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=78292
  • 61 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.