تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

چرا بعضی غذا ها را بیشتر دوست داریم؟

  • کد خبر : 7829
  • 03 بهمن 1397 - 11:27
چرا بعضی غذا ها را بیشتر دوست داریم؟

تمایل زیاد به مصرف یک ماده ی غذایی می تواند از کمبود برخی از مواد مغذی در بدنتان خبر دهد. به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تمام هوس های غذایی می تواند نشانی از سلامتی شما باشند، شور می خورید یا شیرین؟ بیسکویت و چیپس میخورید یا شکلات؟ مدام قهوه می نوشید یا عشق نوشابه دارید؟ […]

چرا بعضی غذا ها را بیشتر دوست داریم؟

تمایل زیاد به مصرف یک ماده ی غذایی می تواند از کمبود برخی از مواد مغذی در بدنتان خبر دهد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، تمام هوس های غذایی می تواند نشانی از سلامتی شما باشند، شور می خورید یا شیرین؟ بیسکویت و چیپس میخورید یا شکلات؟ مدام قهوه می نوشید یا عشق نوشابه دارید؟ یعنی اینکه تمایل زیاد به مصرف یک ماده ی غذایی می تواند از کمبود برخی از مواد مغذی در بدنتان خبر دهد، برای مطمئن شدن باید تحت نظر پزشک آزمایش بدهید و وضعیتتان را  بررسی کنید، تمایل شدید به هر ماده ی غذایی امکان کمبود کدام ماده ی مغذی در بدن را نمایان می سازد.

غذاهای شیرین

تمایل به مصرف مواد غذایی شیرین بسیار رایج است و می تواند نشانه ای از چند چیز باشد. اگر احساس می کنید میل شدیدی به مصرف کیک و شیرینی دارید، ممکن است دچارمشکلات گوارشی، خستگی، یا مشکلات خواب باشید، بنابر پزشکی سنتی چینی، این شرایط به واسطه کمبود انرژی در بدن رخ می دهد که طحال و معده را مستقیما تحت تاثیر قرار می دهد، شما نباید گرفتار این هوس ها شوید زیرا اگرچه مصرف قند هوس را از بین می برد و به طور موقت سطح انرژی را بالا می برد، اما می تواند در آینده به شرابط بدتری منجر شود و به مصرف هرچه بیشتر مواد غذایی شیرین مشتاق باشید.

غذاهای تند

اگر علاقه شدیدی به خوردن خوراک تند کاری و یا غذاهای تند و پر ادویه دیگر دارید، ممکن است به معنی تلاش بدن شما برای محافظت از شما در برابر بیماری باشد، هوس شما برای خوردن مواد غذایی تند می تواند نوعی هشدار بدن در خصوص نیاز سیستم ایمنی به حمایت و پشتیبانی بیشتر باشد، ادویه ها برای سلامت بدن انسان بسیار مفید هستند، پس می توانید تا حد امکان هوس مصرف مواد غذایی تند و ادویه دار را برآورده کنید، البته باید نسبت به تهیه غذای تند و ادویه دار سالم مطمئن باشید.

غذاهای شور

اگر تمایل به ریختن نمک روی تمامی غذاهایی که مصرف می کنید و یا خوردن غذاهای کم ارزش مانند چیپس که پر از نمک هستنددارید، این می تواند علایم وجود یک مشکل باشد، در حقیقت، بدن شما به نمک نیاز ندارد، بلکه کلیه ها موجب می شوند تا مایل به مصرف این ماده باشید، نبودن جریان انرژی به کلیه ها موجب می شود مصرف غذاهای شور اشتیاق نشان دهید، این هوس می تواندباعث مشکلات مختلف مانند درد مفاصل و خستگی شود، به علاوه اشتیاق به مصرف غذای شور از جمله نشانه های استرس محسوب می شود، در این وضعیت به جای مصرف چیپس های شور بهتر است راهی برای از بین بردن استرس خود پیدا کنید.

غذاهای تلخ

 هوس خوردن غذاهای تلخ چندان متداول نیست، اما دلیل وجود مشکل نیز نیست، در پزشکی سنتی چینی، هوس خوردن مواد غذایی تلخ با عنصر آتش پیوند خورده و نمادی از انرژی قلب است، اعتقاد بر این بوده که غذاهای تلخ موجب دفع حرارت از بدن می شود که این شرایط می تواند خشم، بی ثباتی عاطفی و اضطراب را کمتر کند، از این رو، هوس خوردن مواد غذایی تلخ را برطرف سازید، چرا که ممکن است به سلامت روانی و جسمانی شما کمک کند.

غذاهای ترش

اگر به مصرف مواد غذایی ترش، مانند آب مرکبات علاقه مندید می تواند به معنی این باشدکه بدن به دریافت اسیدهای چرب بیشتر نیاز دارد، اگر به میزان دریافت چربی های سالم به اندازه کافی نباشد می تواند عدم تعادل در کبد را به همراه داشته باشد که باعث میل شدید به مصرف غذاهای سرخ شده و چرب می شود، عدم تعادل کبد ممکن است به شکل گیری افسردگی، سفتی عضلانی و میگرن نیز منجر شود.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=7829
  • 49 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.