تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار

11

گزیده اخبار سیاسی نهم مرداد

  • کد خبر : 774
  • 09 مرداد 1397 - 16:56
گزیده اخبار سیاسی نهم مرداد

واکنشها به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران، باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران، واکنشها به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران، اولین شروط پمپئو برای آغاز یک مذاکره «بدون پیش‌شرط»، توصیه فرمانده کل ارتش به کارشناسان اتاق فکر آمریکا، نشست سه‌جانبه نمایندگان عالی کشورهای ضامن روند آستانه در سوچی، […]

واکنشها به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران، باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران، واکنشها به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران، اولین شروط پمپئو برای آغاز یک مذاکره «بدون پیش‌شرط»، توصیه فرمانده کل ارتش به کارشناسان اتاق فکر آمریکا، نشست سه‌جانبه نمایندگان عالی کشورهای ضامن روند آستانه در سوچی، بازگشت بقایی به اوین بعد از ۵ روز مرخصی، تکذیب خبر دخالت ایران در برکناری وزیر برق عراق، انتخاب ۱۵ عضو شورای اجرایی بین‌المجالس و…

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران:دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است گفت: ما آمریکا را تاثیرگذار در تصمیم نداجا در حوزه تنگه هرمز نمی‌دانیم و اقدام ما وابسته به نظر رهبر انقلاب است.

رئیس‌ جمهور هنگام دریافت استوارنامه «رابرت مک‌ایر» سفیر جدید انگلستان در تهران، با استقبال از گسترش و توسعه روابط با لندن، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تنش در منطقه نبوده و نمی‌خواهد مشکلی در آبراه‌های جهانی ایجاد شود، اما هیچگاه از حق خود در صادرات نفت نیز، به راحتی نمی‌گذرد.

روحانی همچنین هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کره جنوبی در تهران تصریح کرد:تصمیمات دولت جدید آمریکا زودگذر است.وی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ویتنام در تهران نیز تاکیدکرد:روابط تهران – هانوی را باید مستحکم تر سازیم.

رئیس جمهور در دیدار سفیران جدید ایران در ۱۴ کشور جهان هم ، آنها را به تلاش مضاعف به منظور تقویت و تحکیم مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشورمان در عرصه بین‌المللی توصیه کرد و گفت:تهدید و فشار آمریکا را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت تبدیل کنیم.

همچنین معاون اول رییس‌جمهوری در آیین افتتاح پنج هزارمین خانه مسکونی روستایی بازسازی شده در استان کرمانشاه  گفت: ما فقط تسهیلات را اعطا می‌کنیم و نظارت‌هایمان را انجام می‌دهیم اما روند کار به دست مردم و بنیاد مسکن است اما این موضوع نباید باعث شود که مردم ما فکر کنند دولت آنان را تنها می‌گذارد. دولت هیچگاه مردم را تنها نمی‌گذارد و اینطور نیست که ما بیاییم کمکی کنیم و بعد در سایر مشکلات خود را کنار بکشیم و همراه مردم نباشیم. اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها باید مرزهایمان را تقویت کنیم.

وزیر اطلاعات نیز در جلسه‌ی شورای اداری آذربایجان شرقی گفت: رهبر انقلاب اسلامی با درایت و صلابت کشتی انقلاب را در امواج خروشان و سهمگین عبور می‌دهند و ما نیز باید با همدلی و وحدت در پیشبرد اهداف انقلاب ایفای نقش کنیم.

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطرح شدن مساله عدم کفایت رییس‌جمهور، گفت: الان وقت این کارها نیست.وی افزود: مسبب وضعیت جاری کشور را افرادی دانست که «موشک هوا کردند» و اجازه «اجرای برجام» را ندادند.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۵ عضو شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی را انتخاب کردند.علی‌اصغر یوسف‌نژاد با اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از بین بیش از ۸۰ کاندیدای عضویت در شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی، ۱۵ نفر به عنوان عضو این شورا و ۵ نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

محمدجواد ظریف  به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات سریلانکا در ارتباط با راه‌های گسترش روابط دوجانبه عازم کلمبو شد و قرار است بعد از سریلانکا به سنگاپور سفر کند و در نشست آسه‌آن حضور پیدا کند و پیمان مودت بین تهران و این سازمان را امضا کند.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی با نخست‌وزیر ایتالیا درباره مذاکره با ایران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام کرد، این آمادگی را دارد که با ایران «بدون پیش‌شرط» وارد مذاکره شود.

در ادامه این اظهارات سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا  گفت: رییس‌جمهور ترامپ آماده گفت‌وگو با تهران است، به شرط آنکه این کشور به طور اساسی تغییر کند.

پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند.

واکنشها به پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: اگر آمریکا قدر ایران را نداند، باید با چراغ قوه دنبال امنیت در غرب آسیا بگردد

سخنگوی پیشین وزارت خارجه : ترامپ قبل از مذاکره با ایران تکلیفش را با خودش، بولتون و پمپئو مشخص کند

توصیه فرمانده کل ارتش به کارشناسان اتاق فکر آمریکا

البرادعی خطاب به ترامپ: نمی‌توانی ایران را تهدید کنی و ناگهان خواستار مذاکره شوی

ولی الله نانواکناری: ترامپ برای مذاکره با ایران به برجام پایبند باشد

واکنش حمید ابوطالبی به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره «بدون پیش‌شرط»

مسعود گودرزی: آمریکا برای مذاکره با ایران اعتمادسازی کند

***

نشست سه جانبه هیات‌های کشورهای ضامن روند آستانه در کنفرانس سوچی، با حضور دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی، لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و اونال معاون وزیر خارجه ترکیه و هیات‌های همراه برگزار شد. مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه در این نشست  پیش نویس بیانیه پایانی دهمین کنفرانس بین المللی صلح سوریه را بررسی کردند.

همچنین سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی در مخالفت با خواسته طولانی مدت اسرائیل مبنی بر اینکه ایران باید به‌طور کامل از سوریه خارج شود، گفت که مسکو نمی‌تواند ایران را مجبور به خروج از سوریه کند.

مرکز اطلاع رسانی دولت عراق در بیانیه‌ای ضمن تکذیب خبر دخالت ایران در برکناری وزیر برق عراق اعلام کرد کهمیان وزیر برق و سفیر ایران در بغداد هیچگونه درگیری کلامی به وجود نیامد.مرکز اطلاع رسانی دولت عراق در ادامه از تمام رسانه‌ها خواسته در انتشار خبر دقت لازم را اتخاذ کنند واطلاع را از منابع رسمی دریافت کنند.

مهران عبدالله‌پور از بازگشت بقایی بعد از ۵ روز مرخصی درمانی به زندان اوین خبر داد و اظهار کرد: حمید بقایی به منظور درمان به مدت ۵ روز برای درمان به مرخصی آمده بود که صبح امروز با همراهی محمود احمدی نژاد به زندان اوین بازگشت. وی افزود: ظاهراً به ایشان اعلام شده که با تمدید این مرخصی موافقت می‌کنند که بتواند کارهای درمانی‌اش را انجام دهد اما وی مجدداً روز پنجم به زندان اوین بازگشته است.

 

انتهای پیام

گردآوری از چند منبع/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=774
  • 51 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.