تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

درمان یبوست با مصرف سرکه سفید

  • کد خبر : 77399
  • 12 فروردین 1402 - 8:11
درمان یبوست با مصرف سرکه سفید
سرکه سیب به دلیل پکتین زیادی که دارد برای یبوست مفید است؛ پکتین یک فیبر غذایی محلول است و همچنین اسیدیته‌ی سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک ملین طبیعی برای بهبود وضعیت گوارش باشد.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ شواهد بالینی برای پشتیبانی از ادعای مؤثر بودن سرکه سیب در درمان یبوست محدود است، دستورالعمل مشخصی در مورد دوز مصرف وجود ندارد. خیلی از افرادی که از سرکه سیب استفاده می‌کنند وقتی دچار یبوست می‌شوند، مقدار کمی از آن را به طور مرتب می‌نوشند. برخی از هواداران سرکه سیب توصیه می‌کنند حدود یک قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب گرم ترکیب کنید و روزی دو بار بنوشید تا یبوست برطرف شود.

سرکه سیب به عنوان یک محصول غذایی در بیشتر فروشگاه‌ها در دسترس است. اما مطالعاتی انجام نشده که حاکی از این باشد که مصرف چه میزان سرکه سیب بی‌ضرر است. افرادی که در اثر مصرف سرکه سیب دچار عوارض جانبی شده‌اند نباید مجدداً از آن استفاده کنند.
سرکه سیب می‌تواند با داروهای مختلفی تداخل پیدا کند و باعث کم تأثیر شدن آن‌ها شود. بنابراین آن‌هایی که دارو مصرف می‌کنند باید پیش از مصرف سرکه سیب به عنوان یک راهکار درمانی با پزشک مشورت کنند.

سرکه سیب، اسیدی است یعنی می‌تواند معده را تحریک کند، مخصوصاً در افرادی که زخم معده دارند یا معده‌شان حساس است. برخی از عوارض جانبی شامل:
گاز و نفخ
سردرد
آکنه یا قرمزی پوست
کاهش سطح پتاسیم و در نتیجه افزودن بر عوارض
حساسیت دهان و آسیب به دندان‌ها می‌شود.
سرکه سیب اگر با دارو تداخل ایجاد کند ممکن است عوارض جانبی بیشتری بروز کند.

دو علت اصلی یبوست، کم‌آبی بدن و عدم وجود فیبر کافی در رژیم غذایی است. یبوست می‌تواند عارضه‌ی جانبی برخی از بیماری‌ها و داروها نیز باشد. نوشیدن آب فراوان و خوردن فیبر کافی می‌تواند از چند طریق یبوست را برطرف کند. راهکارهای طبیعی متعددی وجود دارد که می‌توانید برای درمان یبوست آن‌ها را بکار ببرید اما مانند سرکه سیب، تحقیقات زیادی برای تائید قطعی آن‌ها صورت نگرفته است.

این راهکارها شامل موارد زیر می‌شوند:
* استفاده از سنا که یک ملین گیاهی است
* خوردن غذاهایی که پرِبیوتیک زیادی دارند مانند سیر
* خوردن فیبر بیشتر
* نوشیدن قهوه‌ی کافئین دار
* مرتباً ورزش کردن
* خوردن آلو خشک
* اجتناب از محصولات لبنی
* مصرف پروبیوتیک چه به صورت غذایی و چه به صورت مکمل
* در پیش گرفتن رژیم غذایی برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

همچنین می‌توانید از داروهای ملین موجود در داروخانه‌ها که نیازی به نسخه‌ی پزشک ندارند استفاده کنید که ثابت شده می‌توانند از یبوست کم کنند مانند سیترات منیزیم. اما همیشه عاقلانه‌ترین کار این است که پیش از استفاده از هر دارویی با پزشک مشورت کنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=77399
  • 90 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.