تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

رشد تولید فولاد خام ایران در سه ماهه ۲۰۲۴ افزایش قیمت مسکن در تهران معرفی جاذبه‌‎های گردشگری تهران در دستور کار شهرداری تهران کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی واگن‌های چینی در تهران به زودی مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس قطع اینترنت برای برگزاری کنکور جزییات جدید از تغییر حقوق کارگران جمع آوری مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی تلاش تولیدکنندگان فولاد ایران برای کاهش تولید تحریم‌ها عامل کاهش مشتریان محصولات فولادی ایران افزایش ۲۰ درصدی مستمری بازنشستگان کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت سرنوشت لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نوشیدنی‌های مفید در میان وعده کودکان ممنوعیت ساخت و ساز در جوار تماشاخانه سنگلج استقلال پرافتخارترین تیم ایران در آسیا مشکل استقلال با مالک جدید پرسپولیس آغاز به کار هیات امنای محلات تهران در روز شوراها انتقاد از عملکرد شهردار در بی‌توجهی به تکثر سلایق فرهنگی تهران پیش‌بینی وضعیت تورم در ایران شرکای تجاری معدنی در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ رونق صادرات با حذف ارز نیمایی در صنعت فولاد حذف سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله بیماری‌های قلبی از شایع‌ترین علل مرگ‌ در دنیا افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار افتتاح بلدیه تا روز تهران کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اثرات ساعات کاری طولانی بر سلامت تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت سرنوشت نامعلوم عمارت مسعودیه تهران

6

حمایت شهرداری از توسعه خانه موزه‌ها و فضاهای فرهنگی

  • کد خبر : 77141
  • 07 دی 1400 - 11:06
حمایت شهرداری از توسعه خانه موزه‌ها و فضاهای فرهنگی
سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: حمایت از امور فرهنگی، توسعه خانه موزه‌ها و فضاهای فرهنگی از رویکرد جدید شهرداری تهران است.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، کسری حسنی سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مراسم تقدیر از کمیته ملی یونسکو به بهانه ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایران که با عنوان “ایران جلوه گاه فرهنگ جهان” در خانه موزه سیمین و جلال برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: شهرداری تهران در رویکرد جدید خود حمایت از امور فرهنگی از جمله توسعه خانه موزه‌ها و فضاهای فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین ثبت خوشنویسی ایران در یونسکو نیز از جمله موضوعات مهمی است که شهرداری با تمام ظرفیت‌های خود از آن حمایت خواهد کرد.

حسنی افزود: شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در راستای تأکیدات شهردار تهران و تحقق شعار “تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام” اقدام به برگزاری این مراسم با حضور هنرمندان و جامعه خوشنویسان کشور کرده و افزایش برگزاری این برنامه‌ها در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین برای سال آینده طرح ساخت گذر حکمت را در برنامه‌های خود داریم که در این طرح قرار است یک گذر فرهنگی از خانه جلال تا خانه نیما احداث شود.

سرپرست شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: در این دوره با کمک تمام ظرفیت‌های شهرداری، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر را با کمک هنرمندان توسعه خواهیم داد.

در ادامه این مراسم، نایب رئیس انجمن خوشنویسان با بیان اینکه اقدامات خوبی از طریق یونسکو و وزارت میراث فرهنگی در راستای حفظ این هنر اصیل کشور شده است، گفت: هنر خوشنویسی با همه مشکلات و دیجیتالی شدن در زندگی مردم گسترده شده است.

علی اشرف صندوق‌آبادی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۷۰ شعبه انجمن در سراسر کشور وجود دارد و هنرجویان و اساتید زیادی در این مراکز فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد علاقه مندان به خوشنویسی در سطح کشور را بانوان تشکیل می دهند خاطر نشان کرد: این قشر محور خانواده ها بوده و می تواند به رشد این هنر کمک کنند.

به گفته نایب رئیس انجمن خوشنویسان ایران، کاربردی شدن خوشنویسی باعث شده هم اینک دوران طلایی این هنر را نظاره گر باشیم.

همچنین رئیس ایکوم ایران(موزه ها) در این مراسم با بیان اینکه خط رابط ویژه حال و گذشته است گفت: تغییرات در زمان به سرعت رخ می دهد که این موضوع بهترین گسست حال و گذشته را نمایان می کند.

احمد محیط طباطبائی افزود: ایران با حفظ خط خود توانسته زمینه حفظ هزاران ساله سرمایه خود را به ارمغان آورد.

بر این اساس در چهارمین روز شانزدهمین نشست کمیته جهانی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس(۲۵ آذرماه) که در محل یونسکو در پاریس و به صورت آنلاین برگزار شد، پرونده برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان هفدهمین اثر میراث ناملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

در پایان این مراسم هم از اساتید و پیشکسوتان هنر خوشنویسی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=77141
  • 28 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.