تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

15

رییس شورای شهر اوشان فشم در هشتمین نشست کافه رسانه

  • کد خبر : 76497
  • 29 آذر 1400 - 4:13
رییس شورای شهر اوشان فشم در هشتمین نشست کافه رسانه
چشم‌انداز پیشرفت‌های صورت گرفته در شهر توریستی "اوشان، فشم و میگون" با حضور رییس شورای اسلامی این شهر در نشست کافه رسانه بررسی شد.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های کافه رسانه با حضور جمعی از مدیران پایگاه‌های خبری و رییس شورای شهر اوشان و فشم برگزار شد. این نشست‌ها که بصورت هفتگی در موزه ارتباطات در حال انجام است  مسیری در جهت توان‌افزایی میان مدیران پایگاه‌های خبری و رسانه‌های برخط با رویکرد توسعه مناسبات و بررسی همکاری‌های مشترک را در پیش دارد.

 “رحمت‌الله سلیمانی میگونی” رییس شورای شهر اوشان، فشم و میگون مهمان هشتمین نشست هفتگی کافه رسانه، اظهارداشت: شهرداری شمیرانات از دو بخش رودبار قصران و لواسانات تشکیل شده است. لواسانات دارای شهرداری و شورای شهر جداگانه است بخش رودبار قصران نیز متشکل از شهرداری، شورای شهر و بخشداری بوده و یک شهر جدیدالتأسیس نیز به نام شمشک- دربندسر در این شهر وجود دارد که ۴ سال از تاسیس آن می‌گذرد.

وی افزود: ما برای تصدی پست شهرداری از ٢۵ شهردار برای گزینش دعوت به عمل آوردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است جهت آشنایی با شرایط و کمبودهای شهر یک شهردار بومی را جهت انتصاب این پست انتخاب کرده و در نتیجه‌ دکتر حسن شهبازی که تا پیش از این بازرسی شهرداری را عهده‌دار بودند به عنوان شهردار شهر اوشان فشم و میگون انتخاب کردیم.

سلیمانی درخصوص پرسنل و بودجه شهرداری شهر اوشان و فشم ادامه داد: شهرداری ما ٣٧٠ پرسنل دارد و بودجه شهری ما سالانه درحدود ١٣٠ میلیارد تومان است. ما یک حریم کمی و یک حریم کیفی بر بستر رودخانه داریم. حریم کمی ما ٢۵ متر و حریم کیفی ما بالغ بر ١۵٠ متر بوده و در دره واقع شده است و در این راستا به دنبال طرح تعریض و در دسترس قرار گرفتن جاده هستیم.

این عضو شورای شهر اوشان، فشم و میگون، با اشاره به اینکه ٣٣ درصد آب شرب شهر تهران از رودخانه جاجرود تامین می‌گردد گفت: نزدیک به ٢٠ کیلومتر رودخانه جاجرود از این شهر می‌گذرد و آبی که مورد استفاده برای تهران است از طریق دیوارکشی و زه‌کشی و با کمک نیروهای بومی محافظت می‌شود. همچنین، شهر ما متشکل از سه شهر اوشان، فشم و میگون است که در کل یک شهر واحد را به صورت طولی و به هم چسبیده تشکیل می‌دهد و دارای ۱۵ روستا است.

سلیمانی اولویت کاری شهرداری را تعریض و نوسازی جاده دسترسی این شهر دانست و گفت: این جاده در روزهای تعطیل دارای بار ترافیکی سنگینی است ولی راهکارهایی برای این مشکل وجود دارد و پس از تامین بودجه مورد نیاز این برنامه در اولویت کاری ما خواهد بود. همچنین، دومین اولویت کاری ما احداث تونل بوده که طرح‌های اولیه و بیوگرافی آن تمام شده است و امیدواریم بتوانیم با مجوزهای مورد نیاز این طرح را که هزینه‌ای بالغ بر ۶٠٠ میلیارد تومان نیاز دارد را  از طریق شرکتی که مسئولیت این کار را برعهده گرفته است کلید بزنیم و موجب کوتاه شدن مسیر شهر تا پایتخت شویم چراکه درصورت وجود این دسترسی فاصله تهران تا منطقه اوشان فشم میگون به حدود ده دقیقه خواهد رسید ولی در این خصوص چالش‌هایی با سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی داریم که درصدد رفع آنها هستیم.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی به شهروندان درحال احداث یک بیمارستان ٢٢٠ تختخوابی در گردنه قوچک هستیم که تاسیس این بیمارستان موجب ساخت هتل و کارآفرینی در سطح شهر خواهد شد، همچنین این مرکز درمانی دومین بیمارستان در سطح استان تهران خواهد بود که خیرین در حال ساخت و تحویل آن به دولت هستند.

رییس شورای شهر اوشان، فشم و میگون، در پاسخ به سوالی درخصوص جمعیت شهر اوشان فشم و میگون گفت: شهر ما حدود ما ٩ الی ١٠ هزار نفر جمعیت ساکن دارد که در روزهای پایانی هفته ٢٠ الی ٣٠ هزار نفر به این افراد اضافه می‌شود و این جمعیت سیال نیازمند ایجاد زیرساخت‌های تفریحی و رفاهی بیشتر است.

سلیمانی، درخصوص فعالیت‌های فرهنگی این شهر گفت: با وجود ۳ الی ۴ فرهنگسرا و وجود انجمن‌هایی نظیر انجمن نخبگان فعالیت‌های خوبی از جهت فرهنگی در شهر ما در حال انجام است. همچنین موفق به کسب مقام نخست در مسابقات رباتیک در سطح کشور شدیم. در زمینه فعالیت‌های ورزشی علاوه بر سالن‌‌های مجهز بدنسازی و کُشتی و سایر ورزش‌ها تیم فوتبال بزرگسالان و پیشکسوتان را داریم و به جای سرای محلات که فعالیت آنها در شهر تهران است انجمن‌هایی را داریم که شهرداری از طریق تخصیص بودجه از آنها حمایت می‌کند.

گفتنی است؛ شهر اوشان، فشم، میگون که “رودبار قصران” نیز نامیده می‌شود در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران بوده و در میان رشته کوه البرز واقع شده است. این شهر کوهپایه‌ای و سردسیر با داشتن تعداد زیادی رستوران و قهوه‌خانه از جمله ییلاقات تهران و یکی از مراکز تفریحی پایتخت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=76497
  • 39 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.