تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

ضرورت ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران بازسازی و بهره برداری از کوشک امیر سلیمانی بررسی دلایل کمبود دارو در مجلس ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی رگبار باران از دوشنبه در تهران اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از امروز اعلام نرخ جدید بهره بین بانکی افزایش شدید نرخ‌ رهن و اجاره در بازار مسکن در تهران رکورد صادرات نفت به بالاترین میزان ۶ سال اخیر جزئیات مصوبه اصلاح قانون مجازات اسلامی توسعه کمربند سبز تهران در سال جاری غربالگری بیماری SMA از امسال علائم هشداردهنده حمله قلبی انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان

9

برای کنترل و مقابله با حوادث ١١٧٠ مرکز وجود دارد

  • کد خبر : 76265
  • 26 آذر 1400 - 13:50
برای کنترل و مقابله با حوادث ١١٧٠ مرکز وجود دارد
رئیس سازمان امداد و نجات کشور بیان کرد:١١٧٠ مرکز کنترل برای مقابله با حوادث در کشور وجود دارد و همچنین نقش رسانه‌ها در آموزش همگانی برای مقابله با مشکلات و حوادث خیلی اساسی است.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نشستی با خبرنگاران گفت: از زحمات شما خبرنگاران محترم بایت اطلاع رسانی تشکر می‌کنم. همچنین روز حمل و نقل را به سازمان راهداری و حمل و نقل کشور تبریک می‌گویم، همچنین با تعامل خوبی که بین ما و این سازمان‌ها وجود دارد، امیدواریم بهتر خدمات را به مردم ارائه کنیم.

ولی پور ادامه داد: بحران به معنای ناهماهنگی تعریف می‌شود، نحوه انعکاس مشکلات خیلی مهم است، چون می‌تواند درجه حساسیت آن را تعیین کند. با کوچک‌ترین لغزش از ناحیه ما، ممکن است که رویکرد مردم نسبت به ما تغییر کند. امیدواریم که ارتباط ما با رسانه‌ها بیشتر شود و پیشنهاد ما بر این است که هر مطلبی را نباید حین بحران منتشر کرد.

وی افزود: کاستی‌هایی وجود دارد، اما در حوادث تقاضا داریم که رسانه‌ها اجازه دهند تا در حوادث و مشکلات، آمار و مطالب دقیق آماده شود سپس آن‌ها را ارائه کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: نقش رسانه‌ها در آموزش همگانی خیلی اساسی و تأثیرگذار است. کشور ما خیلی حادثه خیز است و انتظار داریم که مردم اطلاعات خود را در مباحث مختلف بالا ببرند. بحث افزایش اطلاعات درخصوص مجموعه‌های اجرایی هم وجود دارد که این موضوع ناشی از شناخت کم نسبت به وظایف دستگاه است. در حین بحران شما رسانه‌ها نقش بسزایی در آرام کردن مردم دارید و اخیرا با گسترش فضای مجازی، شما نقش زیادی را باید در برابر مقابله با خبر‌های کذب اجرا کنید.

ولی پور ادامه داد: در حوادث بین المللی، ستاد ملی جمعیت شکل می‌گیرد. جمعا ۱۱۷۰ مرکز کنترل وجود دارد که برای پاسخ به حوادث وارد عمل می‌شوند. هلال احمر ۵۶۷ پایگاه در سطح کشور دارد که برای افزایش آن در حال اقدام هستیم. ۶۱۰۰ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ هزار نفر نیرو‌های آموزش دیده تخصصی داریم. ۲۲ فروند هم بالگرد در اختیار هلال احمر وجود دارد. برای انجام خدمات در حوادث، ۴۰ دستور العمل در هلال احمر تعیین شده، گ و ۵۴۰۰ خانه هلال، ۴۳۳ شعب و نمایندگی، ۳۲ مرکز استان آمار هلال احمر در موارد مختلف وجود دارد.

وی گفت: هر اقدامی که در حال انجام است، از طریق روابط عمومی به رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و امیدواریم که مشکلات ناشی از حوادث را آنگونه که شایسته مردم است را کاهش دهیم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=76265
  • 23 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.