اخبار داغ

احداث باغ‌شهرها برای ارتقا سطح بهداشت و درمان در تهران پایان دوباره مهلت شهرداری برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار نمایندگان پیش بینی بارش باران در تهران رقم‌زدن اتفاقات خوب در شهر توسط شهرداری محدوده قیمت آپارتمان در منطقه ۲ تهران علائم کلسترول بالا در بدن حضور پُررنگ استقلالی‌ها در تیم منتخب هفته هفدهم لیگ برتر ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی تهران معرفی فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر کاهش ۵۰ درصدی روشنایی تابلوهای تبلیغاتی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت اعلام میزان افزایش حقوق معلمان در سال ۱۴۰۲ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز در ۸ بهمن ماه ارتباط فشار خون بالا با مشکلات قلبی افزایش تورم در ۹۰ درصد سبد خانوارها استفاده از ظرفیت تولید داخل برای استانداردسازی تابلوهای ترافیکی تکمیل مسکن مهر با فروش املاک مازاد دولتی ۱۷ نمایش در صف اجرای امروز تئاتر فجر

4

توصیه‌های حفظ سلامت دستگاه تنفسی در فصل سرما

  • کد خبر : 75833
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
توصیه‌های حفظ سلامت دستگاه تنفسی در فصل سرما
بیماری‌های تنفسی در هر زمانی از سال رخ دهند اما برخی از آنها در فصل زمستان شیوع بیشتری دارند که به چند توصیه برای حفظ سلامت دستگاه تنفسی اشاره می‌شود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران؛ هر ساله با فرا رسیدن فصل سرما برخی از بیماری های مرتبط با دستگاه تنفسی نیز مجددا ظهور می کنند.

۱. دمای بدن خود را با پوشیدن لباس‌های گرم و راحت تنظیم کنید.

۲. دست های خود را تمیز نگه داشته و از لمس دهان، بینی یا چشم های خود با دست های کثیف خودداری کنید.

۳. گرد و غبار و مواد حساسیت زا را از محیط پیرامون خود زدوده و وسایلی که مداوم با آن ها سر و کار دارید از جمله ملحفه، فرش، موکت و مبل ها را تمیز نگه دارید.

۴. از یک رژیم غذایی مغذی و طبیعی با مقدار زیادی میوه، سبزیجات و پروتئین بدون چربی استفاده کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده که عمدتا حاوی نگهدارنده‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی و محرک هستند بپرهیزید چرا که این مواد می توانند موجب تحریک و التهاب گلو شوند.

۵. در صورت توصیه پزشک، واکسن آنفلوآنزا و ذات الریه را تزریق کنید.

۶. کسانی که از قبل بیماری ریوی دارند یا افراد مستعد مانند سالمندان حتما باید با پزشک خود در ارتباط باشند و از به روز شدن داروها و تجویز پزشکی خود اطمینان حاصل کنند.

۷. برخی تمرینات تنفسی را برای افزایش ظرفیت شش‌ها و بهبود عملکرد آنها انجام دهید.

۸. سیگار نکشید و حتی الامکان از حضور در محیط های شلوغ و پرازدحام پرهیز کنید.

۹. بهبود کیفیت هوا در محل زندگی یا محیط کار را با دستگاه تهویه مناسب یا دستگاه رطوبت‌ساز فراموش نکنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=75833

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی