تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

جزئیات فروش آنلاین میوه در میادین و میوه و تره‌بار تهران شیوه‏‏‌های معدن‌کاری با مسئولیت اجتماعی تغییر سقف برداشت از حساب بانکی افزایش تعطیلی‌ها مخالف تحقق شعار سال بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس تاثیر تحریم‌های تازه بر نفت ایران ۵۸ ‌درصد عرضه شمش فولادی بدون مشتری ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا ورود ۵۰۰۰ اتوبوس جدید تا پایان سال به تهران آغاز رویداد «ایمنی حمل و نقل» در پایتخت از امروز ضرورت ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران انتقاد از عملکرد شهرداری در توجه به معماری ایرانی- اسلامی انتقاد از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها اعلام زمان شارژ کالابرگ اردیبهشت ماه ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته تحقق شعار سال در شهرداری تهران رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم چالش‌های صادرات گاز ایران به پاکستان نقش مشارکت‌های مردمی در جهش تولید پیشرفت ۱۰۰ درصدی در اجرای پروژه‌های پایتخت ایجاد سازمان گردشگری شهر تهران در اولویت شورا کاهش شفافیت با ارز نیمایی در بازار فولاد ضرورت ساماندهی کارکنان شرکت‌ها و ادارات افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان برنامه شرکت متروی تهران برای خط ۷ در سال جاری اوتیسم بیماری بدون درمان ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی فاصله شدید پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال اعلام زمان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تاثیر تحریم بر صادرات نفت ایران به چین تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه سنگلج

8

کشف راهکار موثر برای تشخیص بیماری‌های ذهنی

  • کد خبر : 75823
  • 22 آذر 1400 - 12:18
کشف راهکار موثر برای تشخیص بیماری‌های ذهنی
دانشمندان با توسعه یک روش موفق شدند با انجام آزمایش خون به طور موثری به وجود بیماری‌های ذهنی در افراد پی ببرند.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، بیماری‌های روانی و در راس آن مشکلات مرتبط با مغز یکی از سخت‌ترین بیماری‌هایی است که با افزایش سن می‌تواند انسان‌ها را درگیر خود کند. برای مثال، دمانس یا زوال عقلی یکی از بیماری‌های رایج مرتبط با اختلالات سلامت ذهنی است که هم اینک بیش از ۵۵ میلیون نفر را در جهان درگیر کرده است که ۶۰ درصد از این جمعیت در کشور‌هایی با درآمد پایین زندگی می‌کنند.

براساس برآورد‌های انجام شده تا سال ۲۰۳۰ شمار مبتلایان به زوال عقلی به ۷۸ میلیون نفر و تا سال ۲۰۵۰ به ۱۳۹ میلیون نفر خواهد رسید. متاسفانه شناسایی به موقع بیماری‌های مرتبط با اختلالات ذهنی یکی از چالش‌های بزرگ برای نظام سلامت است.

همچنین در بسیاری از موارد تشخیص بیماری‌های روانی مانند اختلالات دو قطبی و افسردگی از یکدیگر کاری سخت و دشوار است. با این حال، به تازگی دانشمندان انگلیسی به راهکار موثری در این زمینه دست یافتند.

دانشمندان با توسعه یک روش موفق شدند با انجام آزمایش خون به طور موثری به وجود بیماری‌های ذهنی در افراد پی ببرند. در این روش متخصصان با بررسی RNA بیماران در تست خون به راحتی افسردگی و اختلالات دو قطبی را تشخیص می‌دهند.

یکی از متخصصان در این رابطه می‌گوید: یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما در مواجهه با اختلالات روانی با آن دست به گریبان بودیم تشخیص میان اختلال دو قطبی از افسردگی بود. دلیل این امر این است که دارو‌هایی که برای افسردگی تجویز می‌شود با دارو‌های اختلال دو قطبی متفاوت است و در صورتی که به اشتباه تجویز شود می‌تواند باعث تشدید بیماری فرد شود.

در سوی دیگر، دانشمندان اقدام به بررسی ارتباط میان کیفیت خواب و روند پیری در افراد بالای ۵۰ سال کردند. این تحقیقات که بر روی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ تن انجام شد نشان داد هر چه کیفیت خواب افراد پایین‌تر باشد، روند پیری در آن‌ها تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75823
  • 21 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.