تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار

2

نحوه پرداخت وام اشتغال معتادان به مددجویان مرکز سروش

  • کد خبر : 75325
  • 14 آذر 1400 - 14:39
نحوه پرداخت وام اشتغال معتادان به مددجویان مرکز سروش
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: سازمان بهزیستی متولی آن است و در این راستا اعلام آمادگی کرده‌ است و در بازدید بعدی از این مرکز مسئولان بهزیستی نیز حضور داشته باشند و اطلاعات ریز آن را ارائه دهند.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، اسکندر مومنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که برای پیگیری مصوبات بازدید رئیس جمهور به مرکز نگهداری و درمان کاهش آسیب های ماده ۱۶ سروش رفته بود، این مرکز را مدرن و نمونه دانست و اظهار داشت: اینجا ارتباط بین خانواده و معتاد آرام آرام برقرار شده و خانواده وقتی مطمئن شد معتاد رها شده (ترک کرده است)، او را جدی گرفته و اینگونه معتاد به خانواده باز می‌گردد چراکه این راه حل اصلی است.

وی با بیان اینکه حدود دو سال است این مرکز با همت دست اندرکاران راه‌اندازی شده، خطاب به مددجویان سروش ادامه داد: تمام این امکانات فقط و فقط برای بازگشت شما به آغوش خانواده و جامعه است. تمام افرادی که اینجا کار می‌کنند این اقدامات را وظیفه خود می‌دانند و همه قوا و مسئولان و خانواده و جامعه نگران شما هستند و دغدغه برگشت شما به آغوش خانواده را دارند.

مومنی اقدامات انجام شده در مرکز سروش برای بازگشت معتادان به خانواده و جامعه را وظیفه دانست و خطاب به مددجویان این مرکز افزود: اما خودتان هم باید بخواهید و از این فرصت برای ترک اعتیاد استفاده کنید. برخی مددجویان پیش از این شغل داشته و پس از  اعتیاد هم شغل و هم خانواده را از دست داده‌اند و جامعه نیز آنها را طرد کرده است. خیلی از شما تصور می‌کردید با یک بار یا دو بار مصرف معتاد نشده  یا خیلی راحت ترک می‌کنید. با کار  تلاش و تقویت اراده و ایمان ان‌شاءلله به آغوش خانواده و جامعه بازگردید که نقش اصلی را شما دارید.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، تصریح کرد: الان این شرایط فراهم شده و اراده و اعتماد به نفس شما می‌تواند این چرخه را کامل  کند. اراده و توکل به خدا داشته باشید و با این اقدامات فرهنگی و مهارت آموزی و… که در این مرکز انجام می‌شود به خانواده بازگردید.

مومنی ادامه داد: وقتی یک تحول جدیدی تصمیم گیری و سپس اجرا می‌شود خوشحالی ایجاد می‌شود و من امروز خوشحالم و صمیمانه تشکر می کنم از تمام افراد دست اندرکاران و خیرین و مسئولان و مددجویان با تمام وجود سپاسگزارم. مرکز مهر سروش تا اواخر سال ۹۷ وجود خارجی نداشت و سردار رحیمی نقش برجسته‌ای در ایجاد این مرکز داشتند و این کار، کاری عاشقانه و قلبی است و اجر  و پاداش فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد مرکز مهر سروش و نگهداری و درمان و بازپروری معتادان وظیفه نیروی انتظامی نیست، تصریح کرد: با این حال با توجه به اهمیت موضوع سردار رحیمی با تمام وجود پای کار آمدند و این جای تقدیر و تشکر ویژه دارد. سال ۹۸ فاز ۲ این مرکز کلنگ خورد و امروز آماده بهره‌برداری است و خوشحال می‌شویم وقتی این اقدامات جهادی و تحولی انجام شده است. ظرفیت این مرکز هم اکنون تا ۷۵۰ نفر رسیده است و این کار خیر را نیروی انتظامی شروع و آن را دنبال کرد.

مومنی در پایان با بیان اینکه برای تکمیل چرخه این مرکز باید چند کار انجام شود، یادآور شد: در ابتدا سم زدایی و درمان و کارهای پزشکی و روا ن درمانی باید انجام شود و سپس بحث مهارت آموزی مهم است. این افراد باید یک شغلی یاد بگیرند و اعتماد به نفس لازم در اینها ایجاد شود. در نهایت نیز باید ارتباط بین مددجو و خانواده و جامعه برقرار شود. این موارد در این مرکز پیش‌بینی شده  و ایجاد خانه‌های مهر در کنار مرکز سروش نیز به همین منظور است که ارتباط برقرار شود و این ساختمان مهر برای این موضوع است تا به بازگشت سوی خانواده‌ها کمک کند و تاکنون بیش از ۹۰ درصد مددجویان این مرکز با خانواده‌ها مرتبط شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=75325
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.