تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

4

مجلس همیشه همراه، همکار و یاور دولت هست

  • کد خبر : 74861
  • 10 آذر 1400 - 15:54
مجلس همیشه همراه، همکار و یاور دولت هست
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما همیشه در موضوعات و حل مشکلات با هم بحث و کار کارشناسی می‌کنیم اما امروز باید بیشترین وقتمان را برای این بگذاریم که چگونه رو به جلو حرکت کنیم و آن را مشخص کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با دولت که صبح امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: این مجلس به برکت خون شهید مدرس پابرجاست؛ شهید مدرس این روحانی متقی که بزرگترین خصیصه ترس از خدا بود هرگز چشم غره مستکبرین و قلدرمابانی مانند رضاخان را بر نتابید و برای عزت این ملت و احیای دین، سیاست و قدرت و افتخار این کشور برای همیشه تاریخ افتخار آفرین بود.

وی افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور! بنده به عنوان یک نماینده و خادم نمایندگان عزیز عرض می‌کنم و انصافاً گواهی می‌دهم که از نزدیک با شما در این مدت دولت و با سابقه‌ای که از گذشته از جنابعالی مطلعم، انصافاً در این بیش از یکصد روز تلاش بسیار مجاهدانه پرکار و پرتلاش را داشتید؛ حتی پنجشنبه و جمعه ها را هم مشغول کار هستید.

رئیس مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: واقعاً آن ویژگی مردمی بودن، توجه به سفرهای استانی قابل توجه است؛ هرچند برخی نقد می‌کنند که ممکن است این سفرها تحول نداشته باشد؛ اما نفس سفر و بین مردم بودن و دردودل مردم را شنیدن خود نعمت بزرگی است که میزهای کاری و مسئولیت‌ها ما را از مردم غافل نکند.

وی تصریح کرد: این سفرها باعث می‌شود دغدغه مردم هر روز در وجود ما باقی بماند همان طور که این دغدغه در همکاران من هم وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما همراه، همکار و یاور دولت هستیم، گفت: ما همیشه در موضوعات و حل مشکلات با هم بحث و کار کارشناسی می‌کنیم؛ اما امروز باید بیشترین وقتمان را برای این بگذاریم که چگونه رو به جلو حرکت کنیم و آن را مشخص کنیم.

وی اضافه کرد: هر چقدر از گذشته بگوییم و گله کنیم فایده ندارد؛ دقت کنید همیشه در جلساتی که هستیم به این موضوعات می پردازیم، اما چه باید کرد و این مهمتر از این است که چه بوده‌ایم. هرچند باید آسیب شناسی کنیم اما نگاهمان باید روبه آینده باشد. وگرنه بحث اصلاح ساختار بودجه که مربوط به دیروز و امروز و این مجلس این دولت نیست. ساختار بودجه از قبل از انقلاب دارای مشکل بوده و هست و نتیجه این شده که اکنون می‌بینیم.

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: اگر مسیر همینطور ادامه پیدا کند مردم از ما سوال می‌کنند و نمایندگان هم سوال دارند و می‌گویند هر هفته روسای قوا که کنار هم می‌نشینند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند؟ چه موضوعی را حل می‌کنند چه تصمیم مهمی می‌خواهند بگیرند؟

رئیس مجلس تصریح کرد: این جلسه (نشست مشترک دولت و مجلس) حتماً مهمترین جلسه در تصمیم گیری برای اداره کشور است. بدون شک به عنوان یک عضو از آن سه عضو (سران سه قوه) عرض می‌کنم اگر در این جمعی که اینجا نشستیم با هم کار را دنبال نکنیم ما سه نفر هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. هم شما (نمایندگان) باید بدانید ما آنجا چه می‌گوییم و هم با همه وجود باید مردم هم بدانند که به چه سمتی می‌خواهیم حرکت کنیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که ما باید تصمیم‌های سخت و شجاعانه بگیریم و با قوت و قدرت تصمیم بگیریم؛ در غیراین صورت همه چیز در خدمت به مردم زیر سوال می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: هر تصمیم عادلانه و عاقلانه‌ای حتماً تصمیم انقلابی هم هست. مردم برای هر تصمیم عاقلانه و عادلانه‌ای که هزینه‌ای داشته باشد را می‌دهند اما باید مطمئن باشند که این تصمیم هم در طراحی و هم در اجرا درست است.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح های خوبی در کشور وجود داشت اما در اجرا قربانی شد و بد اجرا شد که آن هم دلیل دارد که جای توضیح آن اینجا نیست.

قالیباف در ادامه سخنانش بیان کرد: بنده معتقدم ما  برای بودجه سال ۱۴۰۱ باید بدانیم می‌خواهیم چه کنیم. بودجه ۱۴۰۱ باید رو به جلو و منطبق بر آن نگاهی که برای برنامه هفتم داریم، باشد.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: کسی از اینکه چه رویکرد و چه تصمیمی برای برنامه هفتم داریم مطلع هست؟‌ در حال حاضر حتما این جمعی که اینجا نشستند هیچ فهم مشترکی از برنامه هفتم ندارند و این اشتباه است. باید بودجه ۱۴۰۱ را با یک نقشه راه تنظیم کنیم؛ در کنار این فهم مشترک باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که مشکلات کشور زیاد است.

قالیباف با اشاره به اقداماتی که دولت در کنترل شیوع ویروس کرونا انجام داده است، افزود: دولت کاری کارستان انجام داد، در دوره کمتر از ۷۰ روز تلفات ۷۰۰ نفر در روز به ۷۰ نفر رسانده شد و این کار جز با مجاهدت دولت و حمایت مجلس در تأمین اعتبار امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: مطمئنم که در حوزه سیاست خارجی و رفع تحریم‌ها با تلاشی که صورت می‌گیرد مذاکره خوب و عزتمندانه انجام خواهیم داد و با توافق خوب و عادلانه حق این ملت را می‌گیرید و تحریم ظالمانه از دوش ملت مقاوم برداشته می‌شود.

رئیس مجلس عنوان کرد: ارتباط دولت سیزدهم و مجلس یازدهم باید ماندگار و مثال‌زدنی برای آیندگان باشد. همکاری ما بدون شک همکاری مسئولانه است، مجلس حامی دولت بوده و حتما ناظر دلسوز دولت و همه وزرا است. مجلس خود را یار و یاور همه اعضای هیأت دولت و در رأس آن رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم می‌داند.

وی ادامه داد: امروز شاید بگوییم که صد مشکل وجود دارد ولی از نظر بنده سه مشکل وجود دارد که اگر روی آنها متمرکز شویم نباید به چیز دیگری فکر کنیم؛ سه چالش بزرگ اقتصاد، آب و جمعیت سه مشکل اساسی است.

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: وقتی حرف از جمعیت می‌زنم منظورم مهاجرت و اختلاف طبقاتی است. آب هم که تکلیفش مشخص است؛ اما حرف از اقتصاد که می زنم شما شاید صدها چالش اقتصادی را باز کنید.

رئیس مجلس همچنین عنوان کرد: به عنوان خدمتگزاری که بیش از ۴۰ سال استخوان‌هایم در کار اجرایی خرد شده عرض می‌کنم که امروز ما در کشور ده‌ها میلیارد دلار ظرفیت‌ داریم که چون تصمیم شجاعانه و عاقلانه نمی‌گیریم هر روز این ظرفیت‌ها از دست می‌دهیم که در این صورت این فرصت‌های بزرگ تبدیل به تهدیدهای بزرگی می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: یکی از این تهدیدها ناترازی در ساختار بودجه است لذا همه باید متحد شویم؛ هیچ معنی ندارد که ما ۹ هزار ردیف برنامه داشته باشیم یعنی حداقل کردن ظرفیت‌های کشور؛ مجلس خود باید پیش قراول این موضوع باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا بیان کرد: ما نباید بار اضافی به بانک‌ها تحمیل کنیم و بانک مرکزی و مجموعه دولت مجلس جلوی خلق پول که در بانک‌ها مخصوصاً بانک‌های خصوصی است را بگیرد چرا که هر روز دارند کشور را به سمت مشکلات، تورم و گرانی سوق می‌دهند لذا باید محکم جلوی اینها را در همه سطوح بگیریم.

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: هیچ معنی ندارد که در حوزه صنایعی که داریم سهم مردم و دولت عملاً کمتر از ۶ درصد باشد و بعد اوراق قرضه ارزی چاپ کنیم. وقتی حرف از اقتصاد می‌زنیم دقیقاً باید بدانیم کدام موضوع را کنترل باید کنیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام باید جمع شود، گفت: اگر دولت و مجلس محکم بایستند در همین برنامه هفتم نابسامانی در این بخش جمع می‌شود چرا که در سال ۹۵، هزار میلیارد -که اکنون بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده- پروژه‌های نیمه تمام رها شده از بیت‌المال هدر رفته است و معلوم نیست چه شده است، ۲۰ سال این پروژه‌ها نیمه تمام مانده است و باید تعیین تکلیف شوند و بیش از چند ده هزار اموال غیر مولد دولتی وجود دارد که باید برای آنها تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه ما یک بازآفرینی و ساختار مطمئنی برای تامین مالی در این بخش باید انجام دهیم، افزود: نقدینگی بسیار زیادی که در کشور وجود دارد هدایت نمی‌شود.

قالیباف در ادامه بیان کرد: نقدینگی در حال حاضر به سمت سوداگری می‌رود که بیشترین درآمد را دارد و این منشاء مشکلات بعدی است لذا باید راهکار اجرایی گام به گام در این بخش داشته باشیم؛ بنابراین جز این چند کار هیچ کار دیگری نباید انجام دهیم. بورس، تورم، قدرت خرید، حل مشکلات معیشتی مردم و همه در گرو همین موارد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اطمینان کنید که همه اینها در یک قدمی ماست و یکایک شما که دلداده این مردم هستید -چه دولت و چه مجلس- همه نماینده منتخب و خدمتگزاران مردم هستیم و به امام راحل و راه شهدا باور داریم.

وی ادامه داد: امروز که خدمتگزار مردم و مطیع امر رهبری برای عزت و افتخار کشور هستیم، اگر برای خدا گام برداریم مطمئن باشید حتماً در این سختی‌ها خدا با ماست و از رحمت بی حساب خدا بهره‌مند می‌شویم و در پایان با یک برنامه، مردم ما هر سال خواهند دید که این تحول با انسجام و به طور مشخص تحقق پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=74861
  • 19 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.