تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

8

راه‌حل ابرچالش کشنده تهران چیست؟

  • کد خبر : 73834
  • 30 آبان 1400 - 9:40
راه‌حل ابرچالش کشنده تهران چیست؟
عضو شورای شهر تهران بیان کرد: افزایش حمل و نقل عمومی از مسیر تکمیل و کارکرد مترو می‌باشد و این مسئله مهم تا زمانی که دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را نپردازد میسر نخواهدشد.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران در یادداشتی درباره تنها راه حل علمی و اصولی مسئله ترافیک و آلودگی هوای تهران اظهارداشت: اگر پدیده اینورژن (وارونگی دما) در شش ماهه دوم سال را از معادله کنار بگذاریم، آنگاه می‌توان بین ترافیک و تراکم بالا (انسانی، خودرو و…) با آلودگی هوا رابطه مستقیم پیدا کرد.

وی افزود: آمار روزهای پاک در سنوات گذشته نشان می‌دهد که طرح‌هایی چون شناور ساختن ساعات آغاز به کار دستگاه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد محدوده طرح ترافیک،طرح زوج و فرد و تعطیلی عمومی عملاً نتوانسته مسئله ترافیک و آلودگی تهران را حل کند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری دال بر تکیه به روش‌های علمی و اصولی، این ابرچالش کشنده در تهران یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم  افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران است.

شربیانی تصریح کرد: و این مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.

وی در پایان یادآور شد: اگر این مسئله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود. این یک انتخاب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=73834
  • 33 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.