اخبار داغ

تداوم همکاری اتوبوسرانی با ستاد گردشگری در سال جدید رشد ۶۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده تهران افزایش قیمت میوه در بازار جدول قیمت روز خودروهای داخلی در بازار تعارض طرح جمع‌آوری دست فروشان در پایتخت درخواست لغو تصویب‌نامه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان برنامه هفتم توسعه بستر مناسبی برای تغییرات اساسی در مدیریت اقتصادی رشد ۱۵ هزار واحدی شاخص بورس تمدید مهلت پرداخت وام ودیعه مسکن اعلام قیمت جدید طلای ۱۸ عیار در بازار اعلام زمان اتمام ثبت نام خودرو تهران نیازمند تاسیس سازمان گردشگری انتقاد شورا از عدم پیشرفت هوشمندسازی شهرداری تهران تغییر رویکرد اداره شهر، مهمترین اقدام در شهرداری کاهش محسوس دمای تهران از ۱۱ تا ۱۳ فروردین اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گامی برای مهار تورم و حمایت از تولید افزایش ۲۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران ابلاغ اختصاص سهام عدالت به جاماندگان استقرار نظام جامع بودجه‌ریزی مشارکتی در محلات پایتخت ورود اولین گروه اتوبوس‌های جدید به پایتخت

4

عرضه میوه شب عید به صورت هوشمند

  • کد خبر : 73808
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
عرضه میوه شب عید به صورت هوشمند
قائم مقام سازمان تعاون روستایی بیان کرد: مسئله هوشمندسازی سبب می‌شود تا مردم بدون هزینه حمل و نقل، کالای مورد نیاز را درب منزل تحویل بگیرند و موضوع را برای میوه شب عید نیز خواهیم داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، علی شاه‌میری قائم مقام سازمان تعاون روستایی در خصوص تامین میوه شب عید اظهار داشت: همانند سال‌های قبل، اقدامات لازم برای تنظیم بازار میوه شب عید را داریم، با این تفاوت که تلاشمان بر این است تا خرید‌های مناسبی را از کشاورز‌ها داشته باشیم؛ به نوعی که میوه‌ها دارای کیفیت مطلوب باشد و انبارش آن ها به نحوی انجام شود که هزینه انتقال و حمل و نقل به کمترین میزان خود برسد.

وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه حدود ۱۰ روز است، پخش هوشمند استارت آپ‌ها را برای مرغ و تخم‌مرغ داشته‌ایم، تنظیم بازار شب عید را هم روی همین پایلوت قرار است ادامه دهیم تا بتوانیم قسمت عمده‌ای از بحث تنظیم بازار میوه شب عید را با استارتاپ‌ها داشته باشیم. این میوه‌ها مانند سال‌های گذشته، شامل پرتقال و سیب است که عمده مصرف را شامل می‌شود.

شاه‌میری ادامه داد: حدود دو هفته است که خرید‌ها را آغاز کردیم و سعی می‌کنیم که انبارش به نحوی انجام شود تا حداقل هزینه حمل و نقل را داشته باشیم. توزیع سنتی سبب می‌شود که صف‌های سنگین به وجود آید. این موضوع سبب ناعدالتی می‌شود، به نحوی که کالا‌های تنظیم بازاری سر سفره مردم قرار نمی‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: مسئله هوشمندسازی سبب می‌شود تا مردم بدون هزینه حمل و نقل، کالای مورد نیاز را درب منزل تحویل بگیرند. همین موضوع را برای میوه شب عید نیز خواهیم داشت تا با استفاده از اپلیکیشن «بازرگام» این کار را در استان‌های مختلف شروع کنیم.

شاه‌میری تصریح کرد: این کار را برای تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ از شهر کرج و اصفهان آغاز کرده‌ایم و عملاً به استان‌های دیگر نیز می‌بریم. اقلام اصلی برای تنظیم بازار شب عید، در حال حاضر فقط پرتقال و سیب است، اما بحث‌هایی انجام شده که به این سبد محصولات دیگری را هم اضافه کنیم.

وی افزود: هدف اصلی از این کار، کاهش دادن هزینه هاست؛ یعنی هزینه‌های حمل و نقل و زمان. همچنین، چون بازار سیاه هم در زمینه تنظیم بازار به وجود می‌آید و مردم را نگران می‌کند، استفاده از روش‌های جدید سبب می‌شود تا یک امنیت فکری به وجود آید، زیرا امنیت فکری باعث جلوگیری از ذخیره‌سازی بی دلیل می‌شود.

قائم مقام سازمان تعاون روستایی در پایان یادآور شد: محصولات به ویژه پرتقال، فسادپذیری زیادی دارند؛ به همین دلیل، جایگاه‌های زیادی را برای دپوی محصولات قرار داده ایم که جا به جایی‌ها به حداقل برسد، ضمن آن که نیازسنجی هر استان در کارگروه‌های مربوط انجام شده تا از خرید بیش از حد که منجر به فساد میوه می‌شود، جلوگیری کنیم. به منظور احتیاط، فقط بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیش از نیازسنجی‌ها خرید کرده ایم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://ofoghtehran.ir/?p=73808

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

بایگانی شمسی