تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران استقبال ورود گردشگران از در کوچه تکیه دولت ممنوعیت اتراق در بوستان‌ها به دلیل هشدار هواشناسی ضرورت تخصیص بودجه برای مرمت آثار فرهنگی تهران

14

گزیده اخبار سیاسی هفتم مرداد

  • کد خبر : 725
  • 07 مرداد 1397 - 17:25
گزیده اخبار سیاسی هفتم مرداد

دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان، واکنش اردن به تلاش آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، نظر سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت لبنیات،  با بهمن حسین پور، ۱۴ مردادماه؛ اعلام گزارش منشور حقوق شهروندی و… به گزارش سرویس سیاسی افق تهران ،شهین‌دخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور […]

دستگیری شهرام جزایری در مرز بازرگان، واکنش اردن به تلاش آمریکا برای تشکیل ناتوی عربی علیه ایران، نظر سخنگوی کمیسیون کشاورزی درباره افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت لبنیات،  با بهمن حسین پور، ۱۴ مردادماه؛ اعلام گزارش منشور حقوق شهروندی و…

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران ،شهین‌دخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: با توجه به این‌که ۱۴ مردادماه هم سالگرد مشروطیت و هم سالگرد تحلیف رییس جمهور است، این روز را انتخاب کردیم تا گزارش منشور حقوق شهروندی امسال را ارائه کنیم.

بهمن حسین‌پور از نزدیک ترین افراد به حسن روحانی است؛ او امروز با بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت در وزارت امور خارجه، در یکی از ساختمان های خیابان پاستور و در «معاونت مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌جمهوری» مشغول فعالیت است. حسین پور بعد از ۵ سال فعالیت در دولت تدبیر و امید در گفت و گو با ایسنا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در معاونت مراسم و تشریفات دفتر رئیس‌جمهوری و همچنین اقداماتی که در زمینه صرفه جویی در هزینه ها انجام داده، به شایعات بسیاری از جمله همراهی اعضای خانواده روحانی در سفرهای خارجی رئیس جمهوری و هزینه های این سفرها، ابتلای رئیس جمهوری به نوعی بیماری و همچنین وجود یک استخر مجهز در مجموعه پاستور پاسخ داده است.​

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت شیر و فرآورده‌های دامی را قانونی دانست. نورمحمد تربتی‌نژاد اظهار داشت: در دوران نابسامانی اقتصادی باید از تولیدکنندگان به ویژه کشاورزان و دامداران حمایت‌های قیمتی شود تا انگیزه تولید شیر و مواد لبنی را همچنان حفظ کنند.

همچنین یک عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید مجلس با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تصویب رفع حصر در شورای عالی امنیت ملی، گفت که از صحت و سقم این مصوبه بی‌اطلاع است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل نیز  در صفحه شخصی خود در توییتر با تبریک آزادسازی قنیطره از چنگال تروریست های جبهه النصره و صهیونیست ها بر مردم، نیروهای مسلح و رییس جمهور سوریه نوشت: آزادسازی بلندی‌های اشغال شده جولان با همت سوری‌ها شدنی است.

کرام الدین رضازاده، نماینده پارلمان افغانستان مدعی شد که نیروهای طالبان در درگیری های ولایت غور در افغانستان سلاح ایرانی به کار گرفته اندوی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود که نیروهای مبارز مردمی در ولایت غور سلاح ایرانی کشف کرده‌اند که نیروهای طالبان از آن استفاده می‌کردند.

یک کارشناس مسائل خاورمیانه تشکیل ناتوی عربی علیه ایران را آرزوی دولت حاکمه آمریکا دانست تا از این طریق بتواند بخشی از هزینه‌های مبارزه خود علیه جریان مقاومت را بر عهده کشورهای عربی واگذار و تبعات جنگ نیابتی علیه ایران در منطقه را بین این کشورها تقسیم کند. اصغر زارعی با اشاره به اختلافات موجود بین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله اختلافات موجود بین قطر و عربستان و تشدید روزافزون  این اختلافات، گفت: این اختلافات عملا تشکیل چنین ائتلافی را غیراجرایی می‌کند و بر فرض محال اگر ناتوی عربی نیز شکل بگیرد، هیچ نوع قدرت مضاعفی را  برای کشورهای عرب منطقه به همراه نخواهد داشت.

در همین ارتباط یک منبع آگاه در دولت اردن اعلام کرد که این کشور هنوز هیچ تصمیمی در رابطه با مشارکت در ناتوی عربی اتخاذ نکرده است.

محمدجواد ظریف  در اولین همایش مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با بخش خصوصی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند، گفت: ان‌شاءالله ما می‌توانیم به آمریکایی‌ها نشان دهیم که مجبورند اعتیادشان را ترک کنند. ما این باور را داریم که دنیا به این نتیجه رسیده که باید آمریکا اعتیادش را به تحریم‌ها برطرف کند. وزیر امور خارجه کشورمان  با اشاره به شکاف ایجاد شده بین آمریکا و اروپا در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، تصریح کرد: البته من خام نیستم که بگویم ما می‌توانیم بین آمریکا و اروپا درگیری ایجاد کنیم. شکافی بین آنها وجود دارد که ما باید از آن استفاده کنیم،نیازی نداریم پل شکاف بین آمریکا و اروپا باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت:شهرام جزایری در حالی که قصد خروج غیرمجاز از مرز را داشت، در گمرک بازرگان دستگیر شد.

در همین ارتباط لعیا باقری گفت که هنوز برای شهرام جزایری پرونده تشکیل نشده است.وی اظهار کرد: موکلم در مرز گمرک در بازرگان است و به دلیل نداشتن پاسپورت برایش مشکلی پیش آمده است. وی همچنین شایعات مطرح شده در فضای مجازی و پنهان شدن موکلش در دستگاه کامیون را تکذیب کرد و گفت: عکس منتشره مربوط به دو سه سال پیش است.

 

انتهای پیام

گردآوری از چند منبع/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=725
  • 57 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.