تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود

9

تأکید پلیس بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

  • کد خبر : 71870
  • 10 آبان 1400 - 13:33
تأکید پلیس بر برخورد با تخلفات حادثه‌ساز
فرمانده ناجا بیان کرد:‌ در مورد تخلفات حادثه‌ساز به مأموران نیز تأکید کردم که به هیچ عنوان کوتاهی نکنند چرا که این قبیل از تخلفات باعث می‌شود که جان مردم به خطر بیافتد.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، حسین اشتری فرمانده ناجا در حاشیه همایش فصلی روسا و مدیران پلیس راهور در خصوص اقدامات پلیس به ماجرای هک شدن جایگاه‌های سوخت اظهار داشت: در این مورد همکاران من در معاونت فاوا و پلیس فتا وارد عمل شده و در کنار دیگر دستگاه‌ها کمک کردند و در حال کمک هستند.

وی درباره اینکه ایا افرادی هم در این خصوص دستگیر شده‌اند یا خیر، افزود: جزئیات این موضوع اعلام خواهد شد اما اقدامات خوب و موثری از سوی پلیس انجام شده و همکاران من کمک‌های خوبی کرده‌اند.

فرمانده ناجا در ادامه اقدامات پلیس راهور را اقداماتی رو به جلو توصیف کرد و ادامه داد: هوشمندسازی و تحول سیستمی، افزایش کیفیت و سرعت ارائه خدمات به مردم، استفاده از تجهیزات به روز و… در مجموعه پلیس راهور وجود داشته و ما امیدواریم که بتوانیم این مسیر را با سرعت بیشتری نیز ادامه دهیم چرا که این موضوع جزو تأکیدات مقام معظم رهبری نیز محسوب شده و باید در خدمت به مردم با سرعت حرکت کنیم.

اشتری تحول و سیستمی شدن برای پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده‌ای را امر مهمی توصیف کرد و گفت: البته باید توجه داشته باشیم که دستگاه‌های مختلفی در این زمینه مسئول هستند و نباید صرفا از ناجا انتظار انجام تمام اقدامات را داشته باشیم. حدود ۳۰ دستگاه در این زمینه دارای مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم هستند که ما امیدواریم به سهم خود در این خصوص توجه کنند. البته پلیس در حال حاضر نیز اقدامات خوبی انجام داده و توانسته‌ایم علیرغم افزایش خودرو و موارد دیگر تصادفات رانندگی را در سراسر کشور کاهش داده و جانباختگان ناشی از تصادفات را نیز کم کنیم اما در این زمینه همان طور که گفتم دیگر دستگاه‌ها نیز دارای مسئولیت هستند و البته که خود مردم نیز نقش پررنگی بر عهده دارند که باید با رعایت قوانین و مقررات با پلیس و در واقع برای حفظ ایمنی و جان خودشان همراهی کنند.

فرمانده ناجا در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با تخلفات حادثه‌ساز تصریح کرد:‌ در مورد تخلفات حادثه‌ساز به مأموران نیز تأکید کردم که به هیچ عنوان کوتاهی نکنند چرا که این قبیل از تخلفات باعث می‌شود که جان مردم به خطر بیفتد و در واقع عده‌ای معدود از رانندگان قانون شکن جان دیگر کاربران ترافیکی را نیز به خطر می‌اندازند و به همین جهت تأکید داریم که حتما با این موارد برخورد شود و این برخورد نیز در راستای آرامش و امنیت همه شهروندان است.

اشتری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون منع تردد شبانه و احتمال لغو آن نیز اذعان کرد:‌ این محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده و ما هر آنچه که این ستاد تصویب کند اجرا خواهیم کرد. در خصوص منع تردد شبانه نیز ما تابع تصمیمات ستاد هستیم.

وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات رانندگی باید با اقتدار و رعایت احترام انجام شود، افزود:‌ قطعا کسانی که اقدام به خطرآفرینی در حوزه ترافیک کنند متخلف بوده و پلیس باید با اقتدار با آنان برخورد کند.

اشتری درباره اینکه چرا پلیس با دیگر دستگاه‌ها نیز چنین برخوردی نمی‌کند،‌ خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته پلیس چنین برخوردهایی را با خودروسازان و وزارتخانه‌های مسئول نیز داشته و اتفاقا اقتدار ما در برخورد با مسئولانی که مقررات را رعایت نمی‌کنند بیشتر است. با همین پیگیری ما تولید خودروهای ناایمن متوقف شد.

وی درباره اسقاط خودروها نیز ادامه داد:‌ در حوزه اسقاط خودروها نیز در جلسات مختلف این موارد را اعلام کرده و قطعا با دستگاه‌هایی که قصور داشته باشند برخورد می‌شود. در این زمینه ما مکاتبه کردیم و درخواست‌های خود را مطرح کردیم. امیدواریم در دولت سیزدهم که اراده برای حل مشکلات و همکاری با ناجا را دارد این موارد با سرعت بیشتری نیز مطرح و پیگیری شود.

اشتری در پاسخ به پرسشی پیرامون اجرای طرح زیست شبانه نیز یادآور شد:‌ ما در این موارد مطابق قانون عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71870
  • 11 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.