تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

2

مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند

  • کد خبر : 71609
  • 08 آبان 1400 - 15:07
مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی گفت: امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شدند و استفاده گسترده از این شبکه‌ها فرصتی را به بانک‌ها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.

به گزارش سرویس بانک افق تهران، سید محمد حسین استاد با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند اظهار داشت: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.

استاد افزود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی واقعیتی غیر قابل انکار در دنیای مدرن است گفت: آمارها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی است. امروز میلیاردها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات در خصوص استفاده مردم از تلفن های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن ها از همیشه کم رنگ تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن های همراه.

او افزود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه‌های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می شوند.

کانال‌های دیجیتال به افراد اجازه می‌دهند تا از شبکه‌های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.

او افزود: در شرایط امروز استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کارهای مختلف را به خود جلب کرده است. در بین شرکت‌ها و گروه‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، بانک‌ها این حوزه را یک فرصت می‌دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.

ما امروز از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می کنیم و سعی می کنیم نظرات آنها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایندها به کار ببندیم.

استاد گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار دارد و آنها سعی می کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.

او با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی‌شود اظهار داشت: به طور مثال نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیندازید. مشتری خرید را انجام می دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش ها به حساب فروشنده واریز می کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است. بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.

استاد در پایان گفت: مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71609
  • 15 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.