تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

6

تشریح زمان آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای وین

  • کد خبر : 71389
  • 05 آبان 1400 - 11:01
تشریح زمان آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای وین
سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی از مذاکرات نتیجه بخش استقبال می‌کند و اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهد داد و به دنبال تامین منافع‌اش است.

به گزارش سرویس سیاسی افق تهران، محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره زمان آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای وین اظهار داشت: فعلا نمی‌توان زمان دقیقی را برای این موضوع مشخص کرد به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران آنچه برای مذاکره لازم بوده تاکنون انجام داده و قواعد را رعایت کرده، در حالی که طرف‌های غربی بر خلاف آن عمل کردند به همین خاطر این اقدام غربی‌ها باعث سلب اطمینان کشورمان از آن‌ها شده‌است.

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی در وین مواضعش را به صورت شفاف اعلام کرد که عبارت از لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها بود.

وی افزود: برجام از منظر لغو تحریم‌ها برای ایران اهمیت داشت اما بدعهدی غربی‌ها و خروج یک طرفه آمریکا از این توافق دلیلی برای عمل به تعهدات قبلی برای کشورمان باقی نگذاشت.

عباس‌زاده مشکینی اذعان کرد: دلیل اینکه جهموری اسلامی می گوید به زودی مذاکرات از سر گرفته می شود این است که غربی‌ها به این نتیجه رسیدند ایران بدون برجام می‌تواند کشورش را اداره کند و مسیر توسعه‌اش را ادامه دهد. با توجه به این موضوع انتظار می رود غربی‌ها برای شروع مجدد مذاکرات پیش قدم شوند و به میز گفتگو برگردند اما زمان را آن ها تعیین می کنند.

وی تصریح کرد: هر وقت غربی ها اجرای تعهدات برجامی شان برگشتند و خودشان را به رعایت احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع ملی ایران ملزم دانستند کشورمان آماده بازگشت به مذاکرات خواهد بود. از این رو غربی‌ها قبل از آغاز مذاکرات وین باید حُسن نیت شان را به ایران نشان دهند و قواعد را رعایت کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره و مفاهمه است به همین خاطر انتظار دارد که طرف مقابل منافع کشورمان را به رسمیت بشناسد.

عباس‌زاده مشکینی افزود: کشورمان از چنین گفتگویی هیچ نگرانی ندارد و از آن استقبال می کند اما در حال حاضر توپ در زمین غربی ها است؛ برجام اولویت اول ایران نیست.

وی درباره برخی از ادعاهای مطرح شده مبنی بر پیشرفت ۹۰ درصدی مذاکرات وین اذعان کرد: تاکنون مذاکرات یک درصد هم پیشرفت نداشته اما بستگی دارد که چگونه به مذاکرات نگاه کنیم.

سخنگو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت گذشته هشت سال تخم مرغ هایش را در سبد مذاکره ریخت؛ عمرش به پایان رسید اما مذاکره پایان نیافت.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره برای رسیدن به توافق و عمل به تعهدات است اما این موضوع تاکنون در برجام اتفاق نیفتاده به همین خاطر طرح ادعاهایی مبنی بر پیشرفت در مذاکرات معنایی ندارد.

عباس‌زاده مشکینی در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی از مذاکرات نتیجه بخش استقبال می‌کند لذا اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را نخواهد داد و به دنبال تامین منافعش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=71389
  • 43 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.