تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

9

جوجه یکروزه به ثبات قیمت رسیده؟

  • کد خبر : 70156
  • 21 مهر 1400 - 15:24
جوجه یکروزه به ثبات قیمت رسیده؟
نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی بیان کرد: با توجه به کمبود و افزایش تقاضای جوجه‌ریزی در سطح کشور افزایش یافته و به دو برابر قیمت مصوب رسیده‌است.

به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، حبیب اسدالله‌نژاد نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت جوجه یکروزه ثابت و آرامش براین بازار حاکم شده است یا خیر، اظهار داشت: قیمت جوجه یکروزه بعد از یک کاهش نسبی و رسیدن آن به حدود ۶۰۰۰ تومان با توجه به کمبود و افزایش تقاضای جوجه‌ریزی در سطح کشور افزایش یافت و به دو برابر قیمت مصوب رسید.

وی ادامه داد: دولت هم تاکنون هیچ تدابیری اتخاذ نکرده تا واحدهای مرغ مادر مکلف به فروش جوجه با نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومان شوند. البته معتقدیم قیمت مصوب جوجه یکروزه هم منطقی نیست و باید اصلاح شود.

نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اذعان کرد: اگر بناست واحدهای مرغداری جوجه را با نرخ آزاد و با چندین برابر قیمت خریداری کنند بایستی قیمت مرغ هم براساس هزینه‌های تولید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: اگرچه واردات تخم مرغ نطفه‌دار هم آغاز شده است اما این واردات هنوز به شکلی نیست که نیاز بازار (ماهیانه حدود ۱۲۵تا ۱۳۰ میلیون قطعه) را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: جوجه در بازار کم و ماهیانه حدود ۱۱۵ میلیون قطعه تولید می‌شود. در حالی که اگر بخواهیم عطش بازار را کم کنیم بایستی ماهیانه ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه وارد بازار شود.

اسدالله‌نژاد ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در جریان اخذ رای اعتماد در مجلس به صراحت اعلام کردند که مخالف سرکوب قیمت هستند ولی اتفاقی که در حال حاضر در این مورد افتاده همین سرکوب قیمتی است که بایستی این رویه اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران چقدر است، افزود: قیمت تمام شده مرغ با جوجه یکروزه ۴۲۰۰ تومانی حدود ۱۸ هزار و۵۰۰ تومان و با جوجه بازار آزاد بیش از ۲۰ هزارتومان است که در نهایت بایستی مرغ به دست مصرف کننده حدود ۲۷ تا ۲۹ هزار تومان برسد. فروش مرغ بیش از این مقدار ناشی از سودجویی و عدم نظارت است که در نهایت به مصرف کننده و تولیدکننده ظلم می شود.

نائب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان به وضعیت تامین نهاده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها با تاخیر تامین، ارسال و بارگیری می‌شوند و بسیار دیر به دست مرغداران می رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70156
  • 59 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.