تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

7

عقب‌ماندگی زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی

  • کد خبر : 70048
  • 20 مهر 1400 - 11:31
عقب‌ماندگی زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما فرسوده هستند و  منابعی سنگینی برای اورهال کردن آن‌ها نیاز داریم.

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد ذرات معلق منتشر شده در هوای شهر تهران ناشی از منابع متحرک مانند مجموعه حمل نقل است البته موارد مختلقی در این مجموعه نقش دارند که بخشی در حوزه صنایع و بخشی در حوزه استاندارد‌های خوردوی، کیفیت سوخت و حامل‌های انرژی و بخشی در حوزه بهره‌برداری است.

شفیعی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل عمومی، توسعه حمل و نقل پاک و اقدامات نرم‌افزاری مدیریتی مخصوما اقدامات سخت افزاری و توسعه شبکه مترو و اتوبوسی جنبه بلندمدت دارد افزود: در بخشی از برنامه‌ها یکسری اقدامات ضربتی و فوری انجام شده است و قرار است در دوره جدید شهرادری برنامه تحولی تا پایان سال تدوین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حمل و نقل یکسری راهکار‌های کوتاه‌مدت قابل انجام، تعریف شده که بعضا یک تزریق مالی مختصری برای عملی شدن نیاز دارند برای مثال برای  اتوبوس، حدود ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به علت مخازن CNG متوقف بوده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال حدود ۵۵۰ دستگاه رفع ایراد می‌شود و به چرخه حمل و نقل برمی‌گیرد همچنین اورهال کردن اتوبوس‌های BRT و اتوبوس‌های تک کابین خصوصی و دولتی در برنامه ما وجود دارد و در کنار این موارد  ۱۰ هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال نوسازی می‌شوند.

شفیعی با بیان اینکه در بحث مترو برنامه‌های از قبل بوده را سرعت بخشیدیم، اذعان کرد: دچار یک عقب ماندگی در زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی هستیم حدود ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ما فرسوده هستند و  منابعی سنگینی برای اورهال کردن آن‌ها نیاز داریم برای مثال یک اتوبوس شهری حدود ۴ میلیارد تومان قیمت دارد شهرداری تهران به دنبال این است که  حدود ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری را  وارد ناوگان کند و  ۱۰۰ دستگاه آن حداکثر تا دو هفته آینده وارد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با توجه به چالش‌های اقتصادی که دولت در این سال‌ها داشته حکل و نقل عمومی مورد بی توجهی قرار گرفته  و ما تلاش می‌کنیم با دولت جدید منابع جدید را وارد کنیم بر اساس قانون سهم دولت و شهرداری مساوی است اما در حوزه یارانه بلیت و سرمایه گذاری برای زیر ساخت‌ها، دولت سهم خود ر ا پرداخت نکرده و این بدهی انباشته شده است.

وی با بیان اینکه  ما یک عقب ماندگی جدی در حوزه نرم افزاری داریم افزود: بحث حمل و نقل انسان محور که در این سال‌ها مطرح بوده، جدی گرفته نشده است آن چیزی که باعث مشکلات زیست محیطی، اتلاف وقت، هزینه جسمی و روحی و مشکلات دیگری می‌شود، خودرو است دنیا به این نتیجه رسیده که خودرو شخصی باید از محدوده شهری کنار گذاشته شود و جایگزینی آن حمل و نقل عمومی یا دوچرخه باشد.

شفیعی در پایان یادآور شد: متاسفانه باور نداریم که انسان هدف همه این برنامه‌ها است در دنیا بر اساس متناسب پیمایش یک دوچرخه سوار، به او یارانه داده می‌شود که این یارانه می‌تواند یا تخفیف مالیاتی یا بصورت نقدی باشد جالب اینکه این موضوع در قوانین ما پیش بینی شده است و در حال حاضر برای مسافران مترو می‌خواهد عملی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=70048
  • 16 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.