تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

6

افزایش سه برابری مرسولات اینترنتی

  • کد خبر : 69828
  • 17 مهر 1400 - 15:16
افزایش سه برابری مرسولات اینترنتی
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون شاهد افزایش سه برابری مرسولات مرتبط با خرید و فروش‌های اینترنتی بودیم.

به گزارش سرویس اجتماعی افق تهران، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، با اشاره به اینکه فعالیت پستی در جهان در واقع از ایران آغاز شده است، اظهار داشت: در حدود دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد رویکرد‌های پست تغییر کرد و، چون زیرساخت‌های لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالش‌هایی متوجه شرکت ملی پست بود، اما با سرعت چالش‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و مرکز تجزیه و مبادلات برطرف شد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ریلی در پست افزود: در این مدت صد درصد ناوگان شهری پست افزایش یافت و با خرید ۴۰۰۰ دستگاه ترولی از تخریب بسته‌های پستی جلوگیری شد و ۴۰ درصد افزایش رصایت مشتریان را داشتیم.

سبحانی‌فر ادامه داد: در گذشته همه بسته‌های پستی باید به تهران می‌امد و از انجا ارسال می‌شد که با راه اندازی ۶ کانون و هاب منطقه‌ای در کشور و ۲۰ خط مستقیم همجواری میان استان‌ها، سرعت ارسال بسته‌های پستی افزایش یافته است.
معاون وزیر ارتباطات به هوشمند سازی و نصب سیستم‌های مکانیزه در پست اشاره کرد و گفت: تا پایان مهار بزرگ‌ترین مرکز تجزیه و مبادله مکانیزه در خاورمیانه راه‌اندازی می‌شود. اتصال ترازو‌های هوشمند به سامانه هم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: سهم پست در اقتصاد دیجیتال ۵ درصد است که باید افزایش پیدا کند.

سبحانی فر افزود: پست، سکوی تجارت الکترونیک است و در کشور‌های پیشرفته بسیاری از اقدامات مردم از طریق پست انجام می‌شود و پست پیشگیری قابل توجهی از رفت و آمد‌های غیر ضروری می‌کند و ما باید در ایران به پست بیشتر توجه کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تغییر دولت همچنان در پست می‌مانید؟ گفت: این موضوع در اختیار ما نیست، اما من در یک سالی که به عنوان مدیرعامل پست منصوب شدم سعی کردم به صورت اتوبوسی کسی را نیاورم و با همان مدیران قبل تلاش کردم وضع پست را ارتقا دهم.

سبحانی فر در خصوص تاخیر‌های صورت گرفته در ارسال کارت سوخت نیز گفت: ما در این خصوص با مشکلاتی مواجه هستیم که اخیرا جلسه‌ای را با رئیس پلیس راهور کشور داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل در خصوص تاییدیه‌های مکانی است و افراد وقتی خودرویی را معامله می‌کنند نشانی دیگری داده می‌شود که وقتی پستچی می‌رود صاحب کارت حضور ندارد و باید کارت سوخت حتما به صاحب کارت داده شود و به همین علت با کارت سوخت‌های بسیار زیادی مواجه ایم که به علت مشکلات نشانی در باجه‌های معطله پست نگهداری می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در بحث رصد هوشمند کالا‌های اساسی چه اقداماتی انجام داده اید؟ گفت: ما در خصوص شناسه رهسپاری امکانات بسیار خوبی داریم و این کار بستگی دارد که دستگاهی از ما بخواهد یا نخواهد.

سبحانی فر گفت: مثلا وزارت صنعت، معدن و تجارت هم اکنون در موضوع رصد توزیع گوشت مرغ از کشتارگاه تا مصرف کنندگان از خدمات ما استفاده می‌کند و ما همه اطلاعات را به سامانه جامع تجارت منتقل می‌کنیم و این رصد هوشمند از بسیاری از تخلفات پیشگیری کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون شاهد افزایش سه برابری مرسولات مرتبط با خرید و فروش‌های اینترنتی بودیم.

سبحانی‌فر افزود: همچنین شاهد رونق کسب و کار‌های دیجیتال در ایام شیوع بیماری کرونا بودیم و هرچه شبکه ملی اطلاعاتی توسعه بیشتری پیدا کند ما از طریق هوشمندسازی پست می‌توانیم سرعت و دقت ارسال مرسولات را افزایش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به افزایش نیافتن تعرفه‌های پستی از چه طریقی ارتقای معیشتی برای همکاران پست را فراهم کرده اید؟ گفت: دو سال است که تعرفه‌های ما افزایش پیدا نکرده است و ما شرکتی درآمد – هزینه‌ای هستیم و بودجه دولتی نداریم.

سبحانی‌فر افزود: ما براساس قانون مکلفیم خدمات پایه پستی را به مردم ارایه کنیم و براساس مواد ۲۸ و ۲۹ اساسنامه پست، تفاوت نرخ تعیین شده کمیسیون تعیین مقررات با قیمت تمام شده را باید دولت بپردازد، اما تاکنون دولت این ما به التفاوت را پرداخت نکرده است.

وی گفت: زیان ده بودن پست ناشی از همین موضوع است، اما در این یک سال موفق شدیم در بخش امور رفاهی و معیشتی توجهی به همکارانمان داشته باشیم که این کار از طریق مدیریت بر منابع و ارزش افزوده‌ای که ایجاد شد صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: ما برای اولین بار موفق شدیم در یکسال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان برای ارتقای زیرساخت هایمان هزینه کنیم.

سبحانی فر درخصوص رصد انبار‌ها نیز گفت: این ظرفیت در شبکه پست وجود دارد که همه انبار‌ها را رصد و مشخصات آن را به وزارتخانه‌ها اعلام کند و ما این موضوع را در شناسایی خانه‌های خالی و اجاره‌ای هم می‌توانیم انجام دهیم بدین شرط که دستگاه‌ها از ما بخواهند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بانک‌ها چه بخشی از عملکردشان را به پست واگذار کرده اند، افزود: با بانک‌های دولتی و خصوصی قرارداد داریم و برخی بانک‌ها فقط در حد ارسال اخطاریه و ابلاغیه با ما همکاری دارند، اما برخی بانک‌ها درخصوص دسته چک، کارت عابربانک و کارت هدیه و حتی افتتاح حساب با ما قرارداد بسته اند و ما به نیابت آن‌ها این کار را انجام می‌دهیم.

 ۲۰ درصد مناطق شهری نامگذاری معابر ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: ۲۰ درصد شهر‌های ما نامگذاری معابر ندارد که ما را در بحث ارائه کدپستی با مشکل مواجه کرده است.

سبحانی‌فر در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد، از راه اندازی سامانه روستابازار در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: محصولات صنایع دستی و دامی کشاورزان و روستائیان از طریق این سامانه به فروش می‌رسد و دست واسطه‌ها کوتاه خواهد شد.

وی همچنین به انعقاد تفاهم نامه میان شرکت پست با نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه که امروز منعقد شد مردم به جای مکاتبه فیزیکی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق پست به صورت الکترونیکی ارسال کنند و بعد از دریافت کد رهگیری ما می‌توانیم پاسخ‌های شهروندان را هم دریافت کنیم.

سبحانی فر گفت: امروز همچنین تفاهم نامه‌ای با مسئولان وزارت آموزش و پرورش در خصوص تائیدیه مکانی ثبت نام دانش آموزان داشتیم تا بتوانیم این تائیدیه مکانی را از طریق پست به آموزش و پرورش ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران همچنین به تفاهم نامه‌ای که قرار است این هفته با بنیاد مسکن امضا شود، اشاره کرد و افزود: بحث کدگذاری روستا‌ها را در دستور کار خود داریم و باید این کار براساس نقشه‌های طرح هادی انجام شود و ما در همین خصوص دو هفته پیش با سازمان دهیاری‌ها تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا اعتبارات لازم برای نامگذاری معابر انجام شود تا کدگذاری را انجام دهیم.

وی درباره پیشرفت‌های طرح ساماندهی نشانی‌ها (جی نف) افزود: این جزو تکالیف قانونی ما است و باید بانک اطلاعاتی آن تکمیل شود و قطعا یکپارچگی جی نف در دستور کار جدی ما است.

سبحانی فر در بحث تکمیل بانک اطلاعاتی هم گفت: ۸۰ درصد شهر‌های ما اطلاعاتشان کافی است، اما در روستاها، معابر نامگذاری نشده و دادن کدپستی مستلزم نامگذاری معابر است.

وی گفت: ۲۰ درصد شهر‌های ما نامگذاری معابر ندارد و ما با مرکز استانی مواجهیم که نامگذاری معابرش مشکل دارد و تا این نامگذاری انجام نشود ما در بحث کدپستی با مشکل مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در خصوص پهپاد پستی هم گفت: این طرح در کیش اجرا شد، اما نیازمند دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی و دستگاه‌های امنیتی هستیم.

وی در پایان یادآور شد: قطعا در کشور‌های توسعه یافته از پهپاد پستی بیشتر استفاده می‌شود و ما هم در این خصوص باید اقدام بهتری بکنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=69828
  • 32 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.