تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

23

برخی به دنبال بازگشت سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند

  • کد خبر : 68
  • 12 خرداد 1397 - 16:59
برخی به دنبال بازگشت سینمای فاسد قبل از انقلاب هستند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برخی با مطرح کردن درخواست برگشت «بهروز وثوقی» به ایران، به دنبال بازگشت سینمای ایران به سینمای فاسد دوره پهلوی هستند. به گزارش افق تهران از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز شنبه در حاشیه برگزاری […]

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برخی با مطرح کردن درخواست برگشت «بهروز وثوقی» به ایران، به دنبال بازگشت سینمای ایران به سینمای فاسد دوره پهلوی هستند.

به گزارش افق تهران از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه ای با کارکنان تبلیغات و روابط عمومی این بنیاد اظهار داشت: لازمه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ از این رو لازم شد تا در خصوص درخواست‌ها و سخنان برخی افراد معلوم الحال در حوزه سینما طی روزهای گذشته که به دنبال بازگشت برخی افراد فاسد به سینمای ایران هستند، نکاتی را بیان کنم.
وی با طرح این سوال که هدف از انقلاب اسلامی چیست، گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی، مبارزه با فسادی است که در رژیم شاهنشاهی در کشور حاکم بود؛ در آن دوره فساد کشور را فراگرفته بود و کاباره‌ها و مراکز فساد در کشور فعالیت داشتند، وضعیت به‌ گونه‌ای بود که اگر انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت و رژیم منحوس پهلوی به عمر خود ادامه می‌داد، دیگر خبری از دین در کشور نبود.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه کرد: امروز عده‌ای نامه می‌نویسند و برخی روزنامه‌ها نیز آن درخواست را در صفحه یک خود منتشر می‌کنند که بهروز وثوقی به کشور بازگردد؛ بهروز وثوقی یکی از افراد موثر در گسترش فساد در کشور پیش از انقلاب اسلامی بود. او به دربار وابسته و در بین بازیگران به فساد مشهور بود به طوری که در خاطرات فردین نیز آمده و به ارتباطات فاسد او با اشرف پهلوی و دربار اشاره شده است. مطرح‌کنندگان درخواست بازگشت بهروز وثوقی به دنبال برگشت سینمای ایران به سینمای فاسد دوره پهلوی هستند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس توضیح داد: مطرح کرده‌اند که نظام مانع ورود او به ایران شده است؛ نظام مانع او نشده است. او پس از انقلاب اسلامی از کشور خارج شد و در آنجا علیه انقلاب، شهدا و مردم فعالیت و فیلم بازی کرد. اکنون هم در کشور شاکی خصوصی دارد. برخی قبل از انقلاب در سینما فعالیت داشتند اما کسی مانع زندگی‌شان در ایران نشد.
وی تصریح کرد: در کنار این درخواست تاسف برانگیز، برخی از مسئولین کم‌بصیرت سکوت می‌کنند و یا به اینان میدان می‌دهند تا افراد فاسدی را اسطوره سینمای ایران معرفی کنند. قرار نیست که این افراد به عنوان الگوی سینمای ایران معرفی شوند، اگر سینما، الگوهایش چنین افرادی هستند، باید برای آن عزاداری کرد.
سردار کارگر خاطرنشان کرد: سینمای قبل از انقلاب اسلامی با سینمای پس از انقلاب اسلامی تفاوت دارد؛ ما در سینمای انقلاب باید به دنبال جامعه و تمدن اسلامی باشیم؛ هدف انقلاب هم این است، نه اینکه به دنبال فساد باشیم. عده‌ای به مراسم افطاری ریاست جمهوری دعوت می‌شوند و در آنجا ضمن اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، عنوان می‌کنند که وثوقی باید به کشور بازگردد. واقعاً جای سوال است که مشکلات مردم با بازگشت وثوقی حل می‌شود.
وی افزود: برخی از آنهایی هم که به مراسم افطاری رئیس جمهوری نرفتند، گفته بودند چون در کشور آزادی بیان نیست، به مراسم افطاری نمی‌رویم. خب اگر آزادی نبود که ‌آن عده جرات نمی‌کردند در برابر رئیس جمهوری کشور، چنین خواسته‌ای را مطرح کنند. پیشنهاد من به این افراد این است که حتماً به موزه عبرت سر بزنند و بدانند در دوره پهلوی که امروز برخی به دنبال بازگشت عنصر فاسد آن هستند، مردم را شکنجه می‌کردند و کسی جرات نداشت حرفی بزند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران بیشترین آزادی وجود دارد؛ در کجای دنیا سراغ دارید که یک دانشجو در برابر شخص اول مملکت صریح‌ترین انتقادات را مطرح کند و رهبری با روی باز او را بپذیرد؟ در کجای دنیا سراغ دارید که رئیس جمهوری به جمع دانشجویان برود و دانشجویان تندترین انتقادات را نسبت به وی مطرح کنند و کسی هم به دنبال بازخواست دانشجویان نباشد. آنهایی که می‌گویند در ایران آزادی نیست، آدرس غلط به مردم می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به حمله‌ای که از سوی برخی‌ها نسبت به صدا و سیما صورت گرفته است، گفت: برخی به صدا و سیما حمله می‌کنند و عده‌ای هم در کشور مسئولیت داشته‌اند از آنان حمایت می‌کنند که چرا مصاحبه مرحوم ملک مطیعی پخش نشد؛ باید عرض کرد اولین کسانی که در برابر پخش مصاحبه مرحوم ملک‌مطیعی اعتراض کردند، خانواده‌های شهدا و ایثارگران بودند. آن زمانی که کشور و نظام دچار جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق با حمایت بیش از ۴۰ کشور دنیا شد و جوانان این مرز و بوم به خاک و خون کشیده شدند، اینان به خارج از کشور رفتند.
سردار کارگر اظهار داشت: مردم ۴۰ سال است که در تحریم هستند و در روزگاری ضمن اینکه زیر فشار موشک‌باران دشمن بودند، تحت فشار شدید اقتصادی هم بودند؛ اما در کشور ماندند و از مرزهای ایران دفاع کردند. در این حال، عده‌ای به خارج از کشور رفتند و به عیش و نوش خود پرداختند؛ آن وقت این‌ها اسطوره‌ سینما باشند؟
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خطاب به برخی مسئولان فرهنگی کشور گفت: برخی از مسئولان به دلیل سیاسی و یا به دلیل مشکل اعتقادی خود از مطرح‌کنندگان این درخواست حمایت می‌کنند. من به این مسئولان توصیه می‌کنم که از اکثریت اهالی سینما که دلسوز و زحمت‌کش هستند، دفاع کنند؛ اینان عاشق ایران هستند و برای اعتلای ارزش‌ها تلاش می‌کنند. در ماجرای خانه سینما بنده نزدیک به ۲۵۰ ساعت با افراد و جناح‌هایی که درگیر بودند، جلسه گذاشتم تا مشکل حل شود.
وی تصریح کرد: اکثریت اهالی سینمای ما که به دنبال اعتلای ارزش‌ها هستند، امروز با مشکلات صنفی و بیمه‌ای روبه رو هستند اما در مقابل عده‌ای به خارج از کشور می‌روند، ارزش‌ها را زیرپا می‌گذارند و افتخار هم می‌کنند. بعد همین‌ها انتظار دارند نظام در برابر درخواست‌های بی‌شرمانه‌شان کوتاه بیاید؛ نظام تاکنون در برابر این افراد بسیار کوتاه آمده است. در هیچ کجای دنیا حتی در آمریکا و سینمای هالیوود هم این‌گونه نیست که یک بازیگر اینگونه به ارزش‌های نظام و مردمش توهین کند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تهاجم اقتصادی و فرهنگی دشمن علیه کشور گفت: دشمنان به دنبال حذف محتوای نظام جمهوری اسلامی ایران و در موضوع فرهنگی به دنبال استحاله هویت ما هستند؛ انتظار ما از اهالی سینما این است که در برابر عده قلیلی که به دنبال بازگشت سینمای ایران به سینمای قبل از انقلاب هستند، بایستند و نگذارند خواسته‌های دشمنان محقق شود.
وی اظهار داشت: جوانان از ما سوال می‌کنند که با آن همه جانفشانی در دوران دفاع مقدس، امروز باید وثوقی به عنوان اسطوره سینمای ایران معرفی بشود؟ آیا ما اجازه داریم که تساهل و تسامح را در پیش بگیریم؟ در دوره‌ای که این رویکرد حاکم بود، نتیجه‌اش را دیدیم که ارزش‌ها دچار مشکل شدند.
سردار کارگر بیان کرد: جوانان این سرزمین مدافع کشورشان و انقلاب هستند؛ اگر آنانی که مسئولیت دارند، در برابر درخواست بی‌شرمانه افراد معلوم الحال واکنش نشان ندهند، جوانان مدافع انقلاب وارد میدان خواهند شد و اجازه نخواهند داد فرهنگ کشور دستمایه افراد فاسد قرار گیرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: برخی از افرادی که اکنون در کشور مسئولیت دارند یا در گذشته مسئولیت داشته‌اند، نقش اپوزیسیون را بازی می‌کنند و به جای اینکه مردم از آنان سوال کنند، آنان سوال می‌کنند. امروز اگر مشکلی در کشور است، از بی‌عرضگی و نالایقی همین‌ها است؛ من روی سخنم به جناح خاصی نیست.
وی ادامه داد: این افراد نظام را هدف قرار داده‌اند اما باید از آنان پرسید که نظام کیست؟ نظام متشکل از همین مسئولان است. مسئولانی که برخی به دنبال سیاسی کاری مسئولیت خود را انجام نمی‌دهند و بر دوش رهبر معظم انقلاب می‌گذارند و خود را طلبکار نظام می‌دانند.
سردار کارگر با اشاره به آسیب‌های اجتماعی گفت: برخی مسئولان که در حوزه اجتماعی هم اتفاقاً مسئولیت دارند، می‌گویند نظام چه کرده که این آسیب‌ها به وجود آمده است. خب نظام که مسئولینش شما هستید.
سردار کارگر خاطرنشان کرد: انتظار این است که تمام مسئولان به میدان بیایند و از ارزش‌ها دفاع کنند و رهبری را یاری دهند؛ این انتظار آحاد مردم اعم از دانشجویان، روحانیت، ایثارگران و خانواده‌های شهدا است؛ همانگونه که در زمان امام خمینی (ره)، مسئولانی همچون حضرت آیت الله خامنه‌ای، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و مرحوم هاشمی رفسنجانی در تبیین فرمایشات امام خمینی (ره) میدان‌دار بودند، انتظار این است که امروز نیز مسئولان ما اینگونه باشند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: مردم قدر رهبری و جمهوری اسلامی ایران را می‌دانند و امروز کشور ما در اوج اقتدار و عزت است؛ آمریکا و اذنابش هم غلطی نمی‌توانند بکنند. آینده بسیار روشنی در انتظار جمهوری اسلامی ایران است و انقلاب اسلامی به کوری چشم دشمنان و در اوج بالندگی جشن چهل سالگی خود را برگزار خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ایران اسلامی از جهان اسلام حمایت و حراست می‌کند. ما افتخار می‌کنیم که الگوی دفاع مقدس توانست عراق و سوریه را از چنگال داعش نجات دهد. یمن نیز نجات پیدا خواهد کرد. همه دنیا جمع شدند تا دشمنان ما یعنی رژیم صهیونیستی هم مرز ایران اسلامی شود اما امروز جبهه مقاومت هم مرز این رژیم نامشروع است. در آینده روز آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی را جشن خواهیم گرفت.

انتهای پیام / ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=68
  • 25 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.