تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳ فعالیت شبانه‌روزی خطوط بی‌آرتی پایتخت ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی پایتخت جزئیات افزایش وام ودیعه مسکن مخصوص کارگران رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس افزایش ۳۰ میلیون لیتری تولید بنزین و نفت‌گاز تا پایان ۱۴۰۵ درمان اضطراب عامل کاهش خطرات قلبی شایع‌ترین علائم حمله قلبی ضرورت رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تاکید بر تصویب طرح ساماندهی نیروهای قراردادی و شرکتی افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران گروه‌های مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها موزه‌ها طلسم‌شکنی ایران در ترکمنستان با طعم صعود تمرین پرسپولیسی‌ها باز هم بدون سرمربی مضرات نوشیدن آب یخ در افطار جزئیات آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نفت و گاز عامل اصلی رشد اقتصادی کشور در سال ۱۴۰۲ رُشد تولید فولاد خام ایران سوخت جایگزین راه حلی برای کاهش مصرف بنزین اجاره خانه‌های اشتراکی در تهران جزئیات طرح تشدید مجازات همکاری با کشورهای متخاصم سودجویی از رقابت در فروش نفت ایران بارش باران و وزش باد شدید در تهران

9

متعادل نگه داشتن قیمت بلیت مترو

  • کد خبر : 67988
  • 28 شهریور 1400 - 9:57
متعادل نگه داشتن قیمت بلیت مترو
رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود.

به گزارش سرویس شورای شهر افق تهران، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس اظهار داشت: هفته گذشته مباحثی در این زمینه مطرح شد و برخی اعلام کردند نظر شهردار تهران افزایش نرخ بلیت مترو بوده است در حالی که این چنین نیست و پیش از این مباحث مشابهی برای معاون شهردار تهران که نرخ واقعی تمام شده را برای بلیت اعلام کرده بودند مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: چنین تصمیمی وجود ندارد که هزینه‌های مترو از پول شهروندان تأمین شود چرا که ارائه خدمات حمل و نقل عمومی صرفا به شهروندان جهت استفاده همگان با بهای ارزان‌تر است.

چمران ادامه داد: شهرداری و دولت سوبسید و یارانه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته‌اند تا هزینه‌های مورد نیاز تأمین شود البته بار این موضوع بیشتر بر دوش مجموعه شهرداری بوده و بخشی از این هزینه‌های تمام شده هم به مقدار کم در قالب دریافت بلیت از شهروندان اخذ می شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود. در بسیاری از کشورها این چنین است و اصولاً نرخ بلیت را چندان بالا نمی‌برند.

رئیس شورای شهر تهران اذعان کرد: برخی از کشورها هم مترو را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند تا بتوانند هزینه‌های بیشتری از مردم دریافت کنند که البته این برای تعداد اندکی از کشورها است.

وی در پایان یادآور شد: اخیرا در جلسه‌ای شهرداری فقط بحث این بوده که هزینه‌های مترو بالا است و ما بنا نداریم هزینه‌ها را از جیب مردم تأمین کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=67988
  • 41 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.