تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

12

واکسن رازی اولین واکسن تزریقی_استنشاقی در جهان

  • کد خبر : 67893
  • 27 شهریور 1400 - 11:44
واکسن رازی اولین واکسن تزریقی_استنشاقی در جهان
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازیبیان کرد: این واکسن دارای دوز سوم استنشاقی است که برای ایمن‌سازی بینی و سینوس‌ها بکار می‌رود.

به گزارش سرویس سلامت افق تهران، فلاح مهرآبادی معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اظهار داشت: واکسن رازی اولین واکسن تزریقی_استنشاقی در جهان است، این واکسن دارای دوز سوم استنشاقی است که برای ایمن‌سازی بینی و سینوس ها بکار می‌رود. ویروس کرونا در بینی افرادی که دوز سوم این واکسن را دریافت کرده اند امکان زنده ماندن ندارد. یعنی امکان ناقل شدن در افراد واکسینه از بین می رود.

وی ادامه داد: رازی کووپارس برخلاف واکسن های کشته، بصورت همزمان ایمنی آنتی‌بادی خونی و ایمنی سلولی را فعال می کند که به این ترتیب سیستم ایمنی بدن سلول های آلوده در حال تکثیر ویروس را شناسایی و حذف می کند.

مهرآبادی افزود: رازی کووپارس تنها حاوی ۱۰ میکروگرم پروتئین اسپایک ویروس ( S ) است. در حالی که این مقدار در سایر واکسن ها بین ۸۰ تا ۱۴۰ میکرو گرم می‌باشد. به این ترتیب بدلیل آنتی‌ژن خالص و حجم کم آن، کم عارضه ترین و کم خطر ترین واکسن موجود در ایران محسوب می شود.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: به دلیل خالص بودن آنتی ژن نوترکیب، این واکسن عاری از DNA ، RNAو آنتی‌ژن N ویروس بوده و خطر عوارضی مثل التهاب ریوی در این واکسن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ادجوانت همراه این واکسن، در مراحل کارآزمایی بی ضرری و قدرت اثر خود را ثابت کرده و باعث کاهش میزان آنتی‌ژن مورد استفاده در واکسن و افزایش ایمنی زایی آن شده است.

مهرآبادی اذعان کرد: واکسن رازی کووپارس تنها واکسن ساخت ایران است که می تواند با اطمینان خاطر به عنوان دز دوم و سوم هر واکسن دیگری بکار برده شود و بر ایمنی زایی آنها بیفزاید.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی افزود: بدلیل آنتی‌ژن بسیار کم و ایمنی‌زایی بسیار مناسب این واکسن برای گروه های سنی زیر ۱۸ سال، افراد مسن، مادران شیرده و دیگر گروه‌های حساس مناسب است.

 وی در پایان یادآور شد: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از سال ۱۳۰۳ تا کنون تولید واکسن های رازی مانند فلج اطفال، سرخک، سرخچه، اوریون، دیفتری و کزاز را نیز در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=67893
  • 15 بازدید

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.