تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

انتقاد از روش محاسبه سبد معیشت کارگران افزایش سقف تراکنش بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان شتاب احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردمی ضرورت ارائه گزارش عملکرد سه ساله مدیریت شهری به شورا ورود اولین سری اتوبوس‌های برقی به کشور ناهماهنگی در اشتراک گذاری داده‌های اکتشافی رشد ۵.۵ درصدی تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ تمدید مهلت ثبت‌نام‌ کارت بلیت مترو خبرنگاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ برق سبز، راه حل کمبود گاز صنایع ضرورت اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز تشدید رکود فولاد ایران با تداوم محدودیت‌های چین اعلام جزییات کاهش ساعت کار کارمندان موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی تعویق در زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی کاهش سرانه حفاظت و مرمت بناهای تاریخی تغییر رنگ پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی ضرورت اقدام جهادی برای ساخت واگن‌ها راهکارهای تخصصی برای مدیریت وزن کمبود ویتامین B۱۲ سبب کاهش اشتها جدیت مصدومیت ستاره استقلال کمبود شدید نیروی کار در بخش دولتی و خصوصی معادن ایران در انتظار رتبه ۷ تولید فولاد جهان تداوم کاهش نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش شدید تعداد معادن در حال بهره‌وری بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال اختصاص نیمی از بودجه ۱۴۰۳ به حمل و نقل عمومی ضرورت اجرای طرح تقسیم تهران آغاز ثبت‌نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت تغییر رقم دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی برای مرمت کاهش تعداد معادن فعال کشور بانک‌ها مشمول تعطیلی پنجشنبه‌ها اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس آخرین مهلت کودکستان‌ها برای محاسبه شهریه مواد غذایی مفید برای سلامت مو ضرورت جلوگیری از طغیان سفید بالک‌ها در پایتخت

5

تشریح اقدامات شهرداری تهران برای بازگشایی مدارس

  • کد خبر : 67419
  • 22 شهریور 1400 - 11:02
تشریح اقدامات شهرداری تهران برای بازگشایی مدارس
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران از برگزاری نشست‌های مشترک با تمامی بخش‌های درگیر در حوزه بازگشایی مدارس و استقبال از این ایام در شهرداری تهران و ایجاد هماهنگی لازم با مسئولین آموزش و پرورش خبر داد. 

به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح اقدامات شهرداری تهران برای بازگشایی مدارس در حوزه خدمات شهری اظهار داشت: نشست‌های مشترکی با تمامی بخش‌های درگیر در حوزه بازگشایی مدارس و استقبال از این ایام در شهرداری تهران برگزار شده است و هماهنگی لازم با مسئولین آموزش و پرورش هم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در همین راستا در حوزه زیباسازی برای محوطه‌سازی و زیباسازی دیوارها در مراکز آموزشی در حد امکان اقدام شده است؛ البته این اقدامات از ابتدای شهریورماه آغاز و کماکان ادامه دارد همچنین در بخش زیباسازی طرح های فرهنگی و سازه های تبلیغاتی میادین و سر در مدارس با در نظر گرفتن ایام اربعین اقدامات گسترده ای انجام شده است.

عطایی اذعان کرد: با توجه به اینکه در ایام بازگشایی مدارس تردد در سطح شهر افزایش پیدا می کند لذا حذف زواید فیزیکی و برخی المان های شهری معابر منتهی به مراکز آموزشی در دستور کار قرار گرفته و تلاش شده پیاده راه ها برای عبور دانش آموزان آماده شود و عبوری ایمن و بدون مشکل برای دانش آموزان فراهم شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی برای مشکلات بوستان‌ها و رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی درون بوستان‌ها به ویژه بوستان‌های نزدیک به مراکز آموزشی انجام شده است. همچنین شستشو و پاکسازی نماها و زیباسازی پارکها همانند استقبال از بهار برای ایام بازگشایی مدارس نیز صورت گرفته تا خاطره خوبی در این ایام برای دانش آموزان رقم بخورد در همین راستا پیرایش شهری و حذف زواید بصری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تلاش شده برای بازگشایی مدارس توجه ویژه ای هم به فضای سبز مدارس داشته باشیم که در حد امکان در مناطق و نواحی این کار برای حیاط مدارس انجام می شود و در سطح شهر نیز کاشت نهال و توجه ویژه به فضای سبز را با هدف ایجاد نشاط و شادابی خواهیم داشت. در حوزه سازمان مدیریت پسماند نیز اقداماتی برای کاهش پسماند و همچنین بازسازی و نوسازی مخازن اطراف مدارس انجام خواهد شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران افزود: باتوجه به ورود به فصل بارش ها تمامی محل های تجمع آب شناسایی و لایروبی آنها به ویژه در اطراف مدارس در دستور کار قرار گرفته است؛ آتش نشانی نیز در ایام بازگشایی مدارس مسیرهای منتهی به مراکز آموزشی را مورد بازدید میدانی قرار داده تا نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام شود. در حوزه ساماندهی مشاغل شهرداری نیز مبارزه با جانوران موذی به خصوص در حاشیه تهران و حریم ها در دستور کار قرار گرفته که زنده گیری سگ های بدون صاحب در مسیر مدارس در این نواحی انجام شود تا برای دانش آموزان مشکلی پیش نیاید.

عطایی در پایان تصریح کرد: البته در سال گذشته نیز که به دلیل شیوع کرونا ویروس مدارس تعطیل بودند شهرداری تهران برخی اقدامات هرساله در حوزه خدمات شهری برای بازگشایی مدارس را پیگیری کرد. امسال علاوه بر اقدامات اعلام شده، در درون مدارس نیز در حد امکان توسط مناطق  و نواحی شهرداری نسبت به نوسازی و بازسازی آبخوری، سرویس های بهداشتی و باغچه و محوطه سازی مدارس اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=67419
  • 27 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.