تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

اخبار لحظه

اجرای قانون ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران تاکید بر جلوگیری از تخریب بناهای مجاور کاخ گلستان تعیین تکلیف حقوق کارگران برای سال۱۴۰۳ افزایش سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در سال ۱۴۰۲ تداوم رکود در بازار مسکن افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۶۲ درصد پیش بینی وزش باد شدید برای تهران ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم تحقق شعار سال نیازمند ثبات در کشور منوعیت ورود گردشگران به برخی مناطق گردشگری ساخت مسجد در بوستان قیطریه موجب تخریب شعائر اسلامی اعلام قیمت جدید گوشت و مرغ تاریخ واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال ممنوعیت نوشیدن آب قبل از خواب ریزش تاج عمارت قاجاری تهران تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق لایحه عفاف و حجاب هنوز در انتظار تأیید شورای نگهبان ضرورت ساماندهی کودکان کار طی ماه‌های آینده بازگشت ۳ ملی‌پوش به تمرین استقلال تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام ارتباط درد دست چپ با حمله قلبی مخالفت نکونام با درخواست ملی‌پوشان استقلال اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ بازگشایی درب ورودی «تکیه دولت» به کاخ گلستان مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری جزئیات تصمیم شهرداری برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مهلت استفاده از یارانه جدید وزش باد شدید در تهران اعلام برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اولویت‌های شهرداری تهران در سال جدید اقدامات توسعه‌ای متروی تهران برای۱۴۰۳

5

حضور زنان با حجاب اسلامی در اختتامیه پارالمپیک

  • کد خبر : 66792
  • 15 شهریور 1400 - 14:08
حضور زنان با حجاب اسلامی در اختتامیه پارالمپیک
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از حضور زنان با پوشش چادر و حجاب اسلامی در اختتامیه پارالمپیک قدردانی کرد.

به گزارش سرویس ورزشی افق تهران، فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی حضور زنان ورزشکارمان با حجاب اسلامی و به ویژه پرچمداری ساره جوانمردی با پوشش چادر در مراسم اختتامیه پارالمپیک را حاوی پیام نقش‌آفرینی اجتماعی زن مسلمان عنوان کرد.

متن پیام تبریک فراکسیون زنان مجلس به شرح زیر است:

«این روزها شاهد افتخارآفرینی‌های ورزشکارانمان در مسابقات جهانی پارالمپیک بودیم و شما زنان و مردان دلاور که مایه مباهات سرزمین مان هستید شادی و افتخار را برای کشورمان به ارمغان آوردید. در این میان و به شکل ویژه قدردان زحمات، تلاش‌ها و افتخارآفرینی های ساره جوانمردی، زهرا نعمتی و هاشمیه متقیان هستیم.
اما در کنار این افتخارآفرینی‌ها، حضور زنان ورزشکارمان با حجاب اسلامی و به ویژه پرچمداری ساره جوانمردی با پوشش چادر در مراسم اختتامیه، پیام نقش‌آفرینی اجتماعی زن مسلمان و به تعبیر رهبر عزیزمان تبلیغ جهانی ارزش‌ها و صفات برجسته یک ملت است. شما افتخار ایران و سربازان بی ادعای ولایت و مردم هستید.»

از ورزشکاران و مدال‌آوران پارالمپیکی ایران در اقامتگاه سفیر ایران در توکیو تجلیل به عمل آمد.

مراسم تجلیل از مدال آوران و ورزشکاران کاروان فرهنگی ورزشی پارالمپیک ایران، شب گذشته در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد.

این مراسم با حضور سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به صورت ویدئو کنفرانسی، مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو، هادی رضایی سرپرست کاروان ورزشی، یامامورا مادر شهید بابائی و سرپرست معنوی کاروان، لیموچی و تابع، نایب رییس بانوان و دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، سرپرستان، سرمربیان و مربیان با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت قرآن کریم آغاز شد.

ابتدا سفیر ایران طی سخنانی با توجه به نامگذاری کاروان پارالمپیک به نام سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را موجب برکت و دانش معنوی و علمی ورزشکاران برشمرد و حضور مادر شهید بابائی خانم یامامورا را نیز در معیت کاروان، عملی برای تقویت روحیه و اخلاص برای ورزشکاران نام برد. وی ضمن اشاره به تلاش های دو سال اخیر سفارت در همکاری با هر دو کاروان المپیک و پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران در مسابقات توکیو ۲۰۲۰ اظهار کرد: برای سفارت و همه ایرانیان مقیم ژاپن موجب افتخار و مباهات بود که در راستای حضور و تلاش موفقیت آمیز کاروان‌های کشورمان انجام وظیفه نموده و از هر گونه خدمات مورد نیاز برای تسهیل در حضور موفق و بدون مشکل کاروان‌ها، دریغ نکند.

رحمانی موحد افزود: در این دوره از بازی ها، ما شاهد بودیم که با توجه به شیوع کرونا و وجود شرایط اضطراری در توکیو، مسئولان دولتی و برگزار کننده، تمام تلاش و همت خود را بر انجام مسابقات با کمترین مشکل قرار دادند و از این بابت از دولت ژاپن تشکر می‌کنم.

رحمانی موحد افزود: سفارت با استفاده از موقعیت المپیک و پارالمپیک و بنا به درخواست و حمایت کمیته ملی المپیک موفق به برگزاری نمایشگاه ایران زیبا به مدت ۱۵ روز شد و همچنین مراسم رونمایی از تابلو فرش‌های دستباف ویژه المپیک و پارالمپیک، برگزاری نمایشگاه تابلوفرش‌های ورزشی، راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی، پوشش رسانه‌ای حضور کاروان‌های ورزشی و رصد بازتاب اخبار مربوط به ورزشکاران ایرانی و نشست محدود با جمعی از ایرانیان فعال ورزشی مقیم ژاپن از دستاوردهای فرهنگی این دوره از مسابقات المپیک و پارالمپیک است.

وی اشاره کرد که برخی از ایرانیان و تجار مقیم به صورت داوطلبانه و در همکاری با سفارت، جمعی به نام کمیته هواداری از کاروان‌ها را تشکیل داده و ضمن آن قرار بود برنامه جامع و گسترده ای برای ایرانیان مقیم تدارک دیده شود که به دلیل شیوع کرونا، بالاجبار لغو و مطابق حمایت‌های به عمل آمده تهیه هدایای گوناگونی توسط این هموطنان گرامی پیش بینی شده که در این مراسم به حاضرین اهدا و برای سایر مدال آوران و اعضای دیگر کاروان نیز توسط سرپرستی کاروان تحویل داده خواهد شد.

در ادامه، هادی رضایی سرپرست کاروان‌پارالمپیک، وضعیت و نتایج حضور کاروان پارالمپیک ایران را طی گزارشی تشریح کرد. وی گفت: در نهمین دوره حضور ورزشکاران کشورمان در پارالمپیک بهترین نتایج را کسب نمودیم. کسب ۱۲طلا، ۱۱ نقره و ۱ برنز با حضور ۶۲ ورزشکار اعزامی در ۱۰ رشته ورزشی، موفقیت کاروان را به لحاظ مدالی در تاریخ پارالمپیک بی سابقه دانست.

رضایی افزود: حضور تعدادی از ورزشکاران در این دوره صرفا به منظور استفاده از سکوی پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، کسب تجربه و دورخیزی جهت کسب نتایج عالی در مسابقات پاراآسیایی سال آینده چین بوده است.

در قسمت بعدی برنامه نیز سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که از ابتدای مراسم از طریق ویدئو کنفرانس در برنامه تجلیل حضور داشت، طی سخنانی از رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن بابت “خدمات ارزشمند و مثمر ثمر ایشان، بذل محبت و صرف وقت توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل و حضور بدون مشکل کاوران های ورزشی ایران در توکیو و همکاری های دوستانه با وزارت ورزش و جوانان و سایر مبادی ذیربط ورزشی در راستای برگزاری موفق و حضور بدون مشکل اعضای کاروان های ورزشی ایران در توکیو،” از طرف خود و وزیر سابق ورزش و جوانان تقدیر و تشکر ویژه کرد و دریافت پیام تشکر مقام معظم رهبری از کاروان سردار دلها را انرژی بخش خواند.

در ادامه مراسم، قرعه‌کشی هدایای ویژه مدال آوران طلایی و همچنین اهدا جوایز به دیگر مدال آوران حاضر در مراسم انجام و طی آن گوشی موبایل اپل به ورزشکاران طلایی و به بقیه نیز ساعت سیکو و صنایع دستی ژاپنی همراه با لوح تقدیر با امضا سفیر و رئیس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان اهدا شد.

در انتهای برنامه، توکلی نماینده کمیته هواداری ایرانیان از کاروان نیز طی سخنانی اظهار کرد: ما جمعی از تجار و ایرانیان مقیم ژاپن با درک مسئولیت و مشارکت در برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با کشور عزیزمان ایران در صحنه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، از سال ۹۸ با در نظر گرفتن مسابقات المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، دعوت سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو را برای همکاری و همراهی از برنامه‌های متنوعی که به منظور انسجام بخشی و حضور گرم هموطنان عزیز مقیم در ژاپن در این رویداد بزرگ بین‌المللی پیش‌بینی شده بود در قالب تشکیل کمیته هواداری با علاقه و خرسندی پذیرفتیم.

وی در پایان یادآور شد: ضمن تشکر از اعضای محترم کمیته هواداری که با پشتیبانی مادی و معنوی خود موجبات همیاری داوطلبانه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مقیم ژاپن در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ را فراهم کردند، از زحمات و برنامه ریزی‌های سفارت به ویژه جناب آقای رحمانی موحد سفیر محترم و همچنین روسای محترم کمیته های ملی المپیک، پارالمپیک و کاروان ورزشی پارالمپیک ایران در همراهی و همکاری با کمیته هواداری ایرانیان قدردانی و سپاسگزاری می کنم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghtehran.ir/?p=66792
  • 7 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.