معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: شهرداری نمی تواند تابلوهای غیر استاندارد را از سطح شهر تهران جمعآوری کند.
به گزارش سرویس مدیریت شهری افق تهران، حمید فرزام در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه تبلیغات و هجدهمین نمایشگاه حملونقل و خدمات شهری عنوان کرد: با توجه به وظایفی که درسازمان زیباسازی شهرداری تهران داریم در دو نمایشگاه اشارهشده حضور داریم. زمان برگزاری نمایشگاه از امروز تا ۱۵ دی ماه خواهد بود ما تلاش می کنیم جلساتی را با پیمانکاران و شرکتهای فعال در حوزه زیباسازی و تبلیغات داشته باشیم.
فرزام تصریح کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش های زیادی در حوزه مبلمان شهری و زیباسازی شهر تهران داشته است و در واقع این سازمان متولی زیباسازی شهر تهران است و بر اساس قوانین بالادستی و طبق مصوبات شورای شهر تهران اقداماتی را در این حوزه انجام میدهد.
معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درارتباط با نصب تابلوهای صنوف مختلف بر سر در مغازهها و امکان عنوان کرد: نصب تمام تابلوهای تبلیغاتی و تجاری و تمام بیلبوردها در حوزه اطلاعرسانی باید با هماهنگی سازمان زیباسازی شهر تهران انجام شود.
فرزام در خصوص این که سازمان زیباسازی چه درآمدی را از نصب تابلوهای تبلیغاتی و محیطی در سطح شهر تهران به دست میآورد بیان کرد: درآمد سازمان زیبا سازی در فصول و ایام و مناسبتها متفاوت است و نمیتوان یک نرخ ثابت را عنوان کرد، ضمن اینکه تمام تابلوهای تبلیغاتی طبق یک فرآیند و مناقصه به پیمانکاران واگذار میشود.
وی افزود: ما به هیچ عنوان باکس تبلیغاتی تکفروشی در سطح شهر تهران نداریم، بر اساس مصوبه شورای شهر تهران این سازمان موظف است باکسهای مختلفی را ذسته بندی و از طریق مناقصه به شرکتهای مجوز فعالیت از سوی وزارت ارشاد واگذار کند قیمت این باکس های تبلیغاتی نیز بر اساس نظر کارشناسان ارائه میشود.
اظهار داشت : یکی از طرحهایی که طی چند سال گذشته از سوی شهرداری تهران آغاز شده طرح پیرایش شهری و جدارهسازی تابلوهای سردر مغازهها و حذف زواید بصری در سطح شهر تهران است که در این راستا ما ۴ پهنه را برای این طرح درنظر گرفتیم که از آن جمله میتوان به محدوده انقلاب ــ بهارستان و عبدالعظیم حسنی اشاره کرد.
حمید فرزام افزود: پهنههای دیگری نیز برای این طرح در نظر گرفته شدهاند، امیدواریم در این طرح، صنوف و مالکان نیز همکاری بهتری را با شهرداری تهران داشته باشند، طبق قرارداد با صنوف سازمان زیبا سازی بیشتری هزینه ها را متحمل می شود و کمترین هزینه توسط صنوف پرداخت می شود.بهطوری که بیش از ۵۰ درصد از هزینههای طرح جدارهسازی و پیرایش شهری، توسط سازمان زیباسازی شهر تهران و کمتر از ۵۰ درصد را صنوف و مالکان پرداخت میکنند.
وی تاکید کرد: طرح پیرایش شهری متوقف نشده بلکه تا پایان سال یک پهنه جدید نیز وارد طرح میشود ضمن اینکه در سال آینده نیز دو پهنه دیگر به طرح اشاره شده اضافه خواهد شد.
معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران درارتباط با نصب تابلوهای الایدی در برخی مغازهها و اماکن گفت: متأسفانه برخی از این تابلوها غیراستاندارد بوده و شهرداری تهران با توجه به شرایط نمیتواند آنها را از سطح شهر تهران جمعآوری کند.
انتهای پیام/